Senatul a votat cu 64 voturi pentru si 50 impotriva Ordonanta de urgenta 58/2010, ce prevede majorarea taxei pe valoarea adaugata de la 19% la 24%

Senatul nu este camera decizionala, legea urmand să intre si in dezbaterea deputatilor.

Luni, Comisia de buget-finante din Senat respinsese majorarea TVA-ului, aducand mai multe amendamente ordonantei, prin care TVA s-ar fi redus la valoarea dinainte de 1 iulie (19%) si ceruse o TVA de 5% pentru alimentele de baza si constructii.

Marti, in Senat, raportul comisiei cu amendamentele admise privind ordonanta a fost respins cu 61 de voturi impotriva, 52 pentru si o abtinere.

De asemenea, a fost respins în plenul Senatului şi amendamentul potrivit caruia se revenea, începand cu data de 1 ianuarie 2011, la impozitul de 3% pe cifra de afaceri pentru microintreprinderi.

Ordonanta va merge in Camera Deputatilor (care in acest caz este decizionala) si in cazul in care primeste un vot favorabil la presedintie pentru promulgare.

Majorarea TVA loveste in consumatorul final deja saracit.

Ce se va intampla?

Romanul Popescu avea un venit „X” .

Daca romanul Popescu este bugetar sau somer atunci venitul lui este X-25% si respectiv X-15%.

Romanul Popescu reusea cu greu sa isi acopere cheltuilile lunare atunci cand avea venitul „X”.

Vine guvernul si mareste TVA-ul cu 5%.

Romanul Popescu o sa isi permita sa cumpere cu 5% mai putin.

Veniturile guvernului vor scadea pentru ca romanul Popescu nu are cum sa isi suplimenteze veniturile ca sa cumpere la fel ca inainte de majorarea TVA-ului.

Romanul Popescu o sa manance mai putin, o sa fie mai zvelt si o sa iasa cu mai multa usurinta la manifestatiile organizare impotriva guvernului.

Ne intalnim la manifestatii domnule Popescu.

Eu zic ca se vor strange mai putini bani.

Voi ce credeti?

Vreau sa stiu si parerea lor: Aliosa, Ana, Basarica, BradCaius, Elisa, Dispecer Blogosfera, Vania, Ioan Sorin, KinR, Link-Ping, Marcus, Mircea, Mirela, Natasa, Orfiv, Societate, Supravietutor, Teo, Onu, Vassyle, Transildania, Plano 10, Brankardierul, ALM, Olimpiu, Augustin, Sibilla,

21 de gânduri despre „Modificarile la Codul Fiscal au trecut de Senat

  1. Vor strange clar mai putini bani. Pe langa scaderea consumului se adauga si o noua tentatie de evaziune provenita din cresterea taxelor. Astia nu erau in stare sa adune nici pana acum… nu vad de ce ar reusi de acum incolo

  2. ii bine ca te-ai legat de codul fiscal!aseara chiar m-am documentat „cu precizie” ca sa scriu ceva despre codul fiscal si menirea lui in Romania si sa ti-l trimit pe mail.Uite ,care-i situatia:dupa mine ,codul fiscal este o duda vizibila cu pregnanta in Romania.M-am simtit pe vremea cand inca mai aveam un locsor de munca ,ma simt si acum cand nu mai am niciun venit si cred ca voi mai simti o umilinta directa din partea celor care cu mare emfaza,sa vorbesc galant,se autodenunta economisti.Da,in schimb cand se apucau sa faca o lucrare economica imediat apareau cateva tabere,sa nu-ti mai spun despre economistii emeriti gen „ceccar” care taiau firul in patru de tot si pe urma se duceau la „guru” lor de la finante sa ii lumineze ,dar ramaneau tot in intuneric.Pana aici cred ca e suficient,acum de ce este codul fiscal o duda?La inceput l-au facut elaboratorii ,sa zicem ca era simplu si inteligibil apoi nevoia a facut pe finantisti sa ii dea modificari si din stanga si din dreapta fara a analiza urmarile.Asta exact ca si un medic care recomanda medicamente fara a tine cont de ce s-a luat inainte,si ce s-a intamplat cu pacientul?Ii era rau,devenea muribund,nu stiai ce sa ii mai faci,ii dadeai altceva care il deregla si mai rau.Cam asta a ajuns codul fiscal,o duda de pacient nebagat in seama.Am rasfoit aseara codul fiscal si am ajuns la concluzia ca este ca si biblia,cine a trecut pe acolo si-a trecut impresiile din timpul lui.Nimeni nu stie adevarul!
    Sa nu uitam ca finantele sunt unul ddintre polii de putere din democratie.Uitati-va ce sedii au?cata infatuare?finantele nu servesc cetatenii ele sunt puterea care sperie si terorizeaza cetatenii.In Romania nici macar teatru nu se mai joaca,dai banii ori mori!Atat pentru azi ,e bine ca ai scris in stilul tau specific si cei care se simt cumva vizati sa se autoanalizeze si sa isi limpezeasca gandurile.Sanatate la toata lumea!

    1. @brankardierul
      Te rog sa te gandesti daca vrei sa scrii articole pe blogul asta.
      Eu nu mai am timp.
      Trebuie sa am grija de tata care se simte din ce in ce mai rau.
      Sper sa citesti si sa imi raspunzi oricare ar fi raspunsul tau.
      Daca nu gasesc pe cineva sa scrie pe el mai bine il sterg decat sa ajunga un blog de nimic.
      Nu stiu de ce dar impresia mea este ca ii doare in fund de ce am scris eu si altii pe bloguri.
      Sanatate tie si familiei tale!

      1. Articole sau cum le zici tu,refuz sa scriu ptr. ca este al tau.Eu am stilul meu si tu pe al tau sau cum zic nemtii”ein man,ein wort”!
        Ii urez sanatate tatalui tau,trb . sa il ajuti,in aia trb. sa investesti crezul si puterea nu in nimicnicia ghiolbanilor care ne conduc.Vei scrie mai rar si atat!cui ii place tot v-a vizita „mosia” ta.O sugestie am daca se poate:se pregateste o chestie verbala in legatura cu Hai=hoti,aroganti,incompetenti!Daca esti de acord ,incearca sa modifici titlul ,sa fie mai simplu ex:se poate! sau gasesti tu ceva numa’ sa dispara Hai din titlu ca s-ar putea sa devii tinta candva.sa il stergi?iar nu ii bine ,e o parte din tine aici,si cine a intrat chiar daca nu a scris a simtit taria revoltei.Eu te voi vizita!sau cum zice englezu'”
        Keep up,the good work!

        1. @brankardierul
          Multumesc pentru urare!
          Stiu ca avem stiluri diferite dar eu nu consider asta o problema.
          Oricum articole ar fi aparut cu semnatura ta.
          Uite pe blogul lui Basarica scite si Lehman25 si scrie bine de tot.
          Dupa parerea mea acum, ei impreuna sunt o adevarata forta.
          O sa vezi ca vor ajunge printre primele 30 de bloguri in ZeList.
          Si stii de ce?
          Pentru ca impreuna suntem mai PUTERNICI.
          Separati suntem mai usor de invins.
          La urma urmei noi doi ca si ceilati prieteni ai blogului urmarim acelasi lucru.
          Nu ma supar daca nu vrei sa scrii pe blog.
          Olimpiu vad ca a disparut.
          O sa il intreb si pe ALM.
          Sincer nu am puterea sa imi ucid (citeste sa il sterg 🙂 ) blogul. In septembrie pe 7 face 1 anisor.

  3. @ Theo,
    Atâta timp cât monstruoasa coalitie are majoritatea in parlament, TOATE PROIECTELE LEGISLATIVE ale incompetentului si coruptului guvern Boc, VOR TRECE ca maiestuoasa lebădă pe apa lacului infestat de ipocrizia si minciuna portocalie. Cu sau fără noul Cod Fiscal, românii sunt deja in pragul disperării si batjocura tuturor parvenitilor si incompetentilor.
    Dacă OPOZITIA nu intelege că scopul ei este inlăturarea actualului guvern si nu „ impunsături orgolioase intre liderii plini de ambitii tineresti ” , suntem condamnati la umilintă si suferintă până in 2012 si, de nu le vine românilor mintea cea de pe urmă, vom fi la fel si după 2012 !

  4. Theo,
    Eu cred, ca bilele hotarasc iar daca o fac din capete, in care au spatiu de joaca, degeaba, vorba lui Ticu Dumitrescu, care a intrat in posteritate, cu un mare adevar. Dar, apropo,blogul tau are un scop socio-politic, sau zelistic? Ce sa mai spunem de parlamentul asupra caruia s-a pronuntat exhaustiv Ticu Dumitrescu?Ma intreb retoric, daca PSD este partid, sau Uniune,(gen UDMR) care urmareste un interes strict local. Adica, au fost si PSDisti,din cei 64? Ce ratiuni politice, i-au condus? Sa ne inchipuim si noi, ca si ei, ce destepti suntem? Ce mai avem de invatat, pentru a nu ne pronunta ca babele celui mai indepartat sat de informatie? Ca am o pofta nebuna, s-o fac pe deşteptul, dar pe bune!

  5. Stimata Theodora,

    Am cam lipsit din spatiul virtual al internetului din motive absolut obiective. Despre TVA, care din primul moment a incalcat Codul Fiscal, fiind pus in aplicare inainte de 6 luni, n-am nimic de comentat. Nu mai comentez elucubratiile acestei panarame de guvern! De fapt, nu prea mai am nimic de comentat in legatura cu TOATE actiunile guvernului Bocasescu! Clampanind din taste si buze nu rezolvam nimic. Asa ca ma voi muta din spatiul virtual in spatiul concret. De la 01.09.2010 voi adera la un sindicat, fiindca nu dau doi bani pe protestele individuale. Asta nu inseamna ca parasesc complet blogurile.

    Poate prietenii dvs au observat ca ideea unui proiect prin care sa ne ajutam spitalele a fost insusita la Iasi. Acolo un OM a initiat actiunea „Spitalul Nostru” la spitalul Sf. Ioan, actiune prin care se doneaza bani pentru modernizare. Din cate am inteles, n-a râs nimeni!

Lasă un răspuns

