Europarlamentarul PD-L Cristian Preda scrie pe blogul personal ca PNL, pe plan extern,  este de fapt un partid de stanga :

„E adevarat ca la Parlamentul European, grupul din care face parte PNL voteaza in mult mai multe cazuri cu socialistii decat cu partidele de dreapta (adica din PPE si din grupul conservator). Cine poate mai mult poate si mai putin. Daca pe plan extern, penelistii sunt de stanga, de ce n-ar fi si pe plan intern?”

Nu pot sa nu observ ingrijorarea „sincera” cu care vorbeste domnul europarlamentar despre riscul de disparitie prin „inghitire” a partidului istoric PNL de catre „ marea masa a social-democratilor”.

„PNL nu ar fi, de altfel, primul partid istoric inghitit de PSD. In 2001 – sa ne amintim! – partidul condus la acea data de Adrian Nastase reusea sa absoarba PSDR, formatiunea care participase, la debutul tranzitiei, alaturi de PNL si PNTCD, ca partide anticomuniste, la crearea CDR. Mai mult decat atat, luand numele formatiunii pe care o absorbea, PSD si-a asigurat atunci un ‘blazon’, pe care l-a folosit din plin pe plan extern, de pilda, pentru a fi acceptat in Internationala socialista si a intra in grupul socialistilor europeni”

Ce urmareste de fapt Cristian Preda prin aceste afirmatii?

Urmareste sa deruteze in continuare electoratul de dreapta si sa stopeze migratia electoratului  nemultumit care a votat PDL  si care acum se indreapta spre PNL.

Incearca cu disperare sa creeze suspiciune intre votantii PNL cu privire la „forta politica majora” dupa cum spunea Crin Antonescu, care urmeaza sa se creze intre PSD, PNL si PC, alianta care sa aiba drept obiectiv inlaturarea puterii.

De ce ii este asa de frica domnului europarlamentar Cristian Preda de aceasta alianta?

De ce nu spune nimic domnul europarlamentar Cristian Preda despre felul in care PD a hotarat sa treaca de la stanga la dreapta intr-o singura zi?

De ce nu spune nimic domnul europarlamentar Cristian Preda despre intentia clara a lui Basescu Traian de a desfiinta PNL-ul, intentie care a dus pana la urma la ruperea aripei Stolojan din PNL si alipirea ei la PD?

As vrea sa stiu si parerea lor: ALM, Rox, PAUL SNAIDER, Brankardierul, Gabi Mihaela, Maia, Zincabeiu, Olimpiu, Thommas Andreson, DYN, Augustin, Florin Matei,  Renata, Matilda, Bibliotecaru, Cepeca, Chat Noir, Aliosa,  KinR, Chrysthyan, Consiliul National al Blogosferei, Constantin- 7 coline,  Cosmin Stefanescu, Costi, Daniel Urda, Dispecer Blogosfera,  Gebelezis, George Valah, Gica Contra, Madi si Onu, Nea Costache, Plano 10, Transildania,   Simion, Sifilica, Sibilla, Marcus, Mircea Rusnac, Mirela, Vassyle, Yogoshima, Griska, Motanul Filozof, Pro Atitudine, Alexandrescu Daniela, Atitudini, Ragnar-Per aspera ad astra, Tesoruccio49,

VaniaCaius, Hai ca se poate!Cristian Lisandru, Elisa, Tanya, DragonSupravieţuitor, Cristian DimaTeo Negura, Starea Natiunii, Razvan,  Andi Bob, Vlad Cel Groaznic, Popa Teapa, Alexandra-Gradina Visata, Mesterul Manole, Corina CretuDan Voiculescu, Mirela Pete,

Anunțuri

85 de gânduri despre „De ce incearca Cristian Preda sa dezinformeze si sa deruteze electoratul de dreapta?

  1. nu e dezinformare in sensul pur , ci un alambic portocaliu. in parlamentul european grupul ALDE are o pozitie de centru cu inclinatii de stanga si asta este o realitate. PNL are pozitie importanta in grupul ALDE si asta cred eu ca a fost principalul argument de ramanere alaturi de majoritatea partidelor liberale(sunt liberali europeni si in PPE)
    in fond e normal ca pdleprele sa incerce sa nu piarda electoratul de dreapta, europarlamentarul Preda macar este o voce avizata cand vb despre asta fata de presa portocalie unde semneaza toti tampitii si unde se lanseaza pe piata scenarii stupide
    si inca ceva pana in 1918 PNL a fost la stanga spectrului politic dreapta fiind acaparata de PC cum PNT a fost la stanga spectrului politic pana la desfiintarea lui trecand in dreapta la revenirea pe scena politica

      1. Pai apropo si de chestiunea asta. Dl. Preda zice:
        „E posibil ca și de această dată operațiunea de comasare să fie justificată plecând de la un factor extern. E adevărat că la Parlamentul European, grupul din care face parte PNL votează în mult mai multe cazuri cu socialiștii decât cu partidele de dreapta (adică din PPE și din grupul conservator).”
        Dar asta nu inseamna identitatea ideologica, doctrinara dintre Liberalii si Socialistii europeni. Liberalii reprezinta o dreapta liberala, pe cand PDL reprezinta dreapta populista. Intre cele doua exista diferente, lucrul e foarte interesant. Poate ca una din aceste diferente e cea observata de Lilick in comentariul pe care l-a facut la postarea D-lui. Preda:
        http://cristianpreda.ro/2011/01/04/comasare/
        Iar pe plan intern, experienta unei aliante liberalo-populiste, asa cum a fost Alianta DA, a esuat in cele din urma. Asta e realitatea.

        1. @Motanul Incaltat
          Am citi si eu ce a scris Lilick.
          Sigur ca exisa o foarte mare diferenta
          Nimeni nu poate sa faca o alinta cu PDL-ul.
          UDMR-ul rezista doar pentru ca au nevoie de voturile lor… si inca ce nevoie … daca au facut o asemenea lege a educatiei.

        2. Pentru ca UDMR santajeaza PDL cu iesirea de la guvernare. Si atunci, daca UDMR trece in barca cealalta, se pot intampla unul din aceste lucruri, sau amandoua:
          1. sa cada PDL de la putere;
          2. Basescu sa fie suspendat;
          Cu acest santaj a obtinut o lege a educatiei dupa placul sau. Pentru ca UDMR este oportunist …

  2. De ce ? pentru ca este un cretin. El ar vrea ca toti parlamentarii inclusiv cei ai PNL sa voteze timpeniile de legi ale portocaliilor. Niste tradatori niste derbedei. Scuzati limbajul dar de cind am vazut ce sa intimplat la CCR cred ca am turbat. Daca romanii nu inteleg ca acest regim este si criminal si antinational suntem pierduti. Ma mir cum tac ardelenii. Ei au o mare vina. L-au propulsat pe ‘ Doi la Metru’ alis Boc in functia de primar si apoi prin ricoseu in cea de prim-secretar PCR. Spalati-va pe cap cu el.

    1. @Paul Snaider
      Nu am avut nici o asteptare de la CCR.
      Romanii inteleg dar asteapta se rezolve altii sau poate Dumnezeu acesta problema.
      Ardelenii si bucurestenii care l-au votat pe Basescu la primaria capitalei…. si el a promovat tot ca Boc de la primarie.
      Si pe ceilalti PROSTI care au votat si a doua oara cu el.

  3. Un propagandist dobitoc.

    Sunt si eu curios daca MOARTEA are „culoare/orientare politica”. Adica, atunci cand mori in chinuri (foame, frig, suprapopulare, etc) este mai bine sa te omoare „dreapta” sau „stanga”?!

    Mie nu imi vine a crede ca sunt prea multi IDIOTI care sa mai fie „de dreapta” sau „de stanga” in Romania, asa ca artificiile astea mi se par cel putin hilare.

    VREAU CA BASESCU SI MAFIA LUI SA FIE DISTRUSI!

    Mafia e de dreapta sau de stanga?

      1. Bogatasii si potentatii au sansa sa si traiasca, si vor muri confortabil (medici, analgezice, terapii, etc), in general, si mult mai tarziu.

        Saracii crapa in chinuri groaznice, si mult mai devreme, majoritatea, dupa ce nu au trait niciodata, ci doar s-au zbatut sa amane deznodamantul inevitabil din simplul motiv ca ii doare (fizic) prea tare.

        Bogatii pot fi prosti si semidocti, pot „s-o arda” intelectual, cu „dreapta”, „stanga”, cu „portocaliu”, etc. Cand iti ingheata picioarele, nu poti sa respiri de ger, te roade foamea ca un sobolan din interior, te dor degetele si carnea pe tine de frig, atunci s-ar putea sa ai retineri in fata „discursului politic” al unor tovarasi care se infrupta pe imbuibatelea din viata ta si isi trag seva fericirii lor din durerea, umilinta si mizeria ta 😦 .

        1. @vladcelgroaznic
          Ai mare dreptate Vlad. 😦
          DAR DE MURIT PANA LA URMA SI EI MOR.
          NU MURIM DOAR NOI.
          AICI ESTE O MARE PROBLEMA …. UNII DIN EI INCEP SA SE CREADA NEMURIORI …. VESNICI…. ZEI…. INCEP SA CREADA CA AU DREPTUL SA FACA CE VOR EI CU NOI, CU VIATA NOASTRA…. AICI TREBUIE SA INTERVENIM NOI SI SA II READUCEM CU PICIOARELE PE PAMANT… DAR NOI DECAMDATA RABDAM.

        2. Chiar fac ce vor cu noi, cu lumea, cu viata in general!

          Vezi ca nici macar un EUROPARLAMENTAR de talia lui Corneliu Vadim Tudor nu poate opri agresiunea mafiei basiste?! Unde este Uniunea Europeana acum, unde sunt organismele internationale?!

          Pentru Laszlo Tokes au iesit romanii pe strazi, in Timisoara! Pentru Vadim Tudor de ce nu iese nimeni?! Intr-un oras de 3 000 000 de locuitori nu se strang nici macar 10 000, pentru a protesta contra unei talharii ordinare, de cea mai joasa speta! Asta este populatia Romaniei, asa decurg lucrurile aici 😦

        3. @vladcelgroaznic
          S-a intamplat in Timisoara nu in Bucuresti.
          Sa nu uitam ca in Timisoara traiesc multi romani de nationalitate sarba…. sarbii sunt altfel… si au fost si alte interventii acolo
          Asta este adevarul.
          Asa a explodat mamaliga atunci.

        4. Stiu, stiu… 😦 Daca nu erau greselile comise chiar de PCR prin reprezentantii lor in teritoriu, si de expectativa Securitatii dirijata de Iulian Vlad, eram ca in Corea de Nord.

          In vol. IV din „Istoria Loviturilor de Stat in Romania”, A. Stoenescu explica destul de bine ce s-a intamplat atunci.

        5. @Gopo
          Daca nu te deranjeaza sunt de aceeasi partea a baricadei cu Vlad de acesta data.
          Ce s-a intamplat ieri a fost o MARE MIZERIE.
          C.V. Tudor este europarlamentar roman.
          Un adevarat roman nu ca Tokes.
          Felul in care l-au scos din sediu este o MIZERIE.
          RETROCEDAREA a fost o mizerie.

        6. Teodora, esti libera sa fii de partea absolut oricui doresti. Unul din avantajele democratiei, pe care Vadim & compania o urasc atat de mult.

          In rest, nu am inteles de ce retrocedarea e o „mizerie”. E ilegala ? PRM e liber atunci sa o conteste la tribunal, in Romania sau in alte parti. Cat despre modul cum s-a efectuat, unicul vinovat de scandal e Vadim in persoana. Evacuarile se anunta cu multe zile in avans, si nimic nu l-a impiedicat sa se mute in mod civilizat inainte sa vina politia sa-l dea afara. Dar, evident, n-ar fi fost Vadim daca nu facea scandal.

        7. @Gopo
          Daca nu ai inteles de ce retrocedarea asta este o mizerie inseamna ca nu ai citit ce s-a scris si nici nu ai fost atent la ce a declarat Vadim despre asta.
          Iti recomand sa citesti inainte sa arunci cu noroi.

        8. Tot n-ai priceput … off, greu mon cher. Ma doare-n cot de ce declara Vadim. Poate sa recite texte din Nietszche sau sa injure ca la usa cortului.

          Vadim NU hotaraste ce e legal si ce nu e legal. Parerile lui despre retrocedare sunt complet si total irelevante. Exista un ordin de evacuare, da sau ba ? Istericul de Vadim poate sa-l conteste la tribunal si poate sa castige procesul … insa pana cand tribunalul ia o decizie, trebuie sa se supuna legii si sa evacueze cladirea in chestiune.

          Da’ ma rog vad ca pt tine si Vladut cel Groaznic, Vadim e vreun soi de erou, asa ca nu cred ca un detaliu gen legalitea conteaza prea mult … Va doresc sa aveti parte de el, insa in calitate de Bufon eventual.

        9. @Gopo
          Eu am priceput ca pentru tine nu conteaza ca cineva, persoana importanta, face ABUZURI.
          Ce s-a intamplat acolo nu a fost o legalitate domnule Gopo.
          Aici este problema.
          Persoana aia careia i s-a retrocedat cladirea a murit dar nu asta conteaza, CONTEAZA CA NU ACOLO A AVUT PROPRIETATEA CU UNDEVA IN MODROGAN.
          PENTRU CA NU I SE PUTEA RETROCEDA ACOLO CELUI CARE A CUMPARAT DE LA DECEDAT DREPTUL DE RETROCEDARE, I S-A RETROCEDAT ALTA CLADIRE… SI CARE ERA MAI POTRIVITA DECAT CLADIREA IN CARE AVEA SEDIUL PRM.
          Si eu iti urez sa ai parte de Basescu si atunci cand o sa fie un MARE NIMENI…. ITI UREZ SA STAI LANGA EL.

        10. :)) Ai si tu o obsesie – Basescu in sus, Basescu in jos … Ce sa fac eu cu el ? De gatit nu cred ca stie, cu surubelnita si bidineaua cred ca a si uitat cum se umbla … n-am ce face cu el, sorry. N-am vreo distilerie de whisky sau podgorie, sa-l fac degustator de bauturi alcoolice 😀

          In rest, exact cum ma asteptam, n-ai priceput sau nu vrei sa pricepi nimic. Daca statul a comis un abuz, il dai in judecata. Mergi pana la CEDO, daca e nevoie, asa cum au facut multi romani. Insa solutia nu e sa faci circ, scandal, sa injuri executorul judecatoresc („carpa”, „scroafă”, „vită încălţată”, „pitica dracului”) si politistii care il insotesc. Asta a facut circarul ieftin de Vadim.

        11. @Gopo
          Probabil ca am o obsesie cu basescu.
          Si ce Vadim este singurul care face circ?
          Circul pe care l-a facut basescu azi la guvern si la CSM nu l-ai vazut?
          A … dar am uitat el are voie … ca ele este presedinte si este perfect.
          Hahahaha ce imi plc glumele mele! 😀 😀 😀

  4. Am vazut si eu decizia CCR -ului si as putea spune ca ma asteptam la asta; daca m-a surprins ceva insa a fost scorul, ma asteptam, la un scor mai strins.
    Deci iata ca UDMR-ul a reusit un pas important pe drumul disolutiei statului national Roman. Deci noi ii scolim pe magheari pe banii contribuabilului Roman, nu-i mai obligam nici macar sa faca efortul sa ne impartaseasca si bruma de cultura (impartim aceeasi felie de tara) si cind sint gata scoliti, vor pleca unde vor vedea cu ochii! (Pai pleaca si romanii o sa ziceti). Si nu uitati ca acesti tineri pe care noi romanii vom platii sume impresionante sa-i scolim, vor deveni cetateni UNGURI! Pai atunci de ce nu platesc scoala ca si orice student strain? Sa-i spun eu acelei capodopere de ministru (ce se lauda ca este scolit prin franta, america, japonia si pe unde si-o fi intarcat iapa): exista o diferenta intre plata scolarizarii unui student cetatean al tarii respective, si a unui student cetatean al altei tari! Vad ca multi s-au si grabit sa-si ceara cetatenia Ungara, ce se va intimpla cu costurile scolarizarii copiilor cind vor deveni ceteteni unguri? Dar vorba lui Basescu sa nu apasam pe pedala nationalista!:)

      1. Theo, il parafrazam pe Basescu ironic: el pune accentul pe un pretins nationalism (cum ca multi comenteaza legea negativ din motive nationaliste), dar nu ia in considerare problemele fundamentale ale acestei legi legate de problema minoritatilor.
        Si eu sint nationalista si ma mindresc cu asta.

        1. @mgabim
          Stiam ca si tu esti Gabi… nu stiu sa iti spun cum… dar am simtit asta.
          Sigur ca nu doar drepturile exagerate acordate minoritatillor fac legea educatie de neacceptat.

        2. vb Basescu de 1 DEC. 1918??? la cata istorie stie el ii ajunge pt a manipula prostii din Romania. poate ca e bine sa-i amintim ca cele convenite la Alba Iulia au fost anulate de guvernul Bratianu iar marele prim ministru a explicat: ,,1 DEC 1918 este un moment sublim in istoria noastra nationala , dar Romania Mare este rodul tratatului de alianta cu marile puteri occidentale si a jertfei celor 800000 soldati romani.” (punct) panimaiesi tovarisci Basescu????? o spune un transilvanean!

        3. @olimpiu
          Problema mai grava este faptul ca elevii romani sunt dezavantajati in comparatie cu cei maghiari.
          Scolile romanilor se vor inchide iar pentru 4-5 elevi maghiar se vor deschide scoli.
          Unde ajungem asa?
          Ca sa nu mai zic de sansele pe care le mai are un copil roman din mediul rural de a invata carte. 😦
          Eu sunt o nepoata de taran care a putut sa invete carte. Nu stiu cati din satul unde am crescut eu au mai absolvit o facultate… acum nici atat nu vor mai putea.
          Multumesc pentru informatii Olimpiu!

  5. Deocamdata aceasta „comasare” e in faza de negocieri:
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/alianta-psd-pnl-se-coace-in-spatele-lui-ponta-si-antonescu-917277.html
    http://www.ziare.com/psd/alegeri/negocieri-pentru-alianta-psd-pnl-in-stadiu-avansat-1066208
    Pe de alta parte punctul de vedere al lui Iliescu nu e atat de transant (cel putin asa mi se pare) in favoarea unei astfel de comasari:
    http://www.gandul.info/news/iliescu-despre-propunerea-lui-antonescu-intentia-lui-e-intentie-nu-e-suficient-sa-vrei-trebuie-sa-si-poti-plus-cine-pune-talpi-liderilor-capabili-din-psd-7855187
    Pe mine, sincer, ma deruteaza schimbarile bruste de pozitie ale lui Crin Antonescu: ba a spus ca abuzurile guvenarii Nastase l-a adus la putere pe Basescu, apoi a facut o delimitare – „eu nu sunt comunist”, si din aceasta cauza nu a dat curs unei invitatii facute de Adrian Nastase:
    http://www.gandul.info/politica/antonescu-invitat-la-o-sedinta-a-psd-liderul-pnl-nu-merg-pentru-ca-nu-sunt-comunist-7700115
    Fara indoiala ca Ponta are dreptate:
    http://www.mediafax.ro/politic/ponta-despre-pnl-schimbarile-astea-bruste-de-directie-banuiesc-ca-starnesc-confuzii-7709969/
    Il invita si Boc la o sedinta a coalitiei, Antonescu refuza. La Hateg Antonescu a declarat:
    „Eu nu exclud o variantă de Guvern cu PDL. PDL se exclude de la orice construcţie serioasă de tip guvernamental atâta vreme cât nu înţelege că în conformitate cu Constituţia preşedintele are treaba şi prerogativele lui şi Guvernul are treaba şi prerogativele lui. Dacă PDL nu înţelege că cine guvernează trebuie să-şi asume acestă responsabilitate şi nu să fie doar sluga lui Traian Băsescu, atunci se condamnă să nu poată face parte dintr-o formulă de guvernare cu adevărat responsabilă. Dovadă şi deruta care există în acest moment în PDL în legătură cu soarta propriului Guvern. E un Guvern, acesta condus de Emil Boc, în care nici cea mai mare parte dintre fruntaşii şi parlamentarii PDL nu mai cred”, sursa:
    http://www.mediafax.ro/politic/antonescu-eu-nu-exclud-o-varianta-de-guvern-cu-pdl-el-se-exclude-de-la-orice-constructie-serioasa-7709744
    Apoi Antonescu a declarat ca monarhia poate fi un proiect si ca nu a facut niciodata „un secret din optiunea monarhista”:
    http://www.ziare.com/crin-antonescu/presedinte-pnl/crin-antonescu-monarhia-poate-fi-un-proiect-daca-exista-imaginatie-si-curaj-1054287
    Theodora, te rog da-mi voie sa te intreb si eu: tu ce intelegi din atitudinile lui Crin Antonescu? Sunt derutante, vorba lui Ponta, cred ca oricine care a urmarit evenimentele poate constata acest lucru. Din aceasta cauza pun si eu o intrebare: in asemenea conditii se poate vorbi despre: „sincronizarea PSD și PNL mi se pare a fi evenimentul politic al anului trecut”, asa cum spune Dl. Preda? A existat cu adevarat o asemenea sincronizare, sau e doar o impresie? Este reala aceasta sincronizare sau nu? Din aceste cauze (mentionate mai sus) pe mine nu ma prea convinge aceasta „comasare”, despre care vorbeste Cristian Preda, reluand formula folozita de Antonescu. Nu stiu… mi se pare ceva neconvingator aici, in problema acestei comasari. Si nici nu stiu daca aceasta comasare e dorita de PSD in totalitatea lui, sau numai de o anumita parte din PSD sau de PNL in totalitatea lui, ori de o anumita parte din PNL… Nu este clar. Si nu este clar ce vrea Dl. Antonescu, deoarece dansul „sugereaza o alianta”. Apoi, gandindu-ma la ce ziceau Iliescu si Nastase, nu este deloc clara pozitia UDMR. Deci apropo de ceea ce spune Cristian Preda, mie mi se par niste ipoteze, sau, cum sa le numesc?, variante, hai sa zicem asa. Dar in felul acesta putem face oricate exercitii de imaginatie dorim. Pentru ca stii ce se intampla? S-ar putea ca PNL-ul sa nu vrea sa faca niciun fel de alianta cu cineva. Sa astepte linistit alegerile la termen, crescand in sondaje, pe seama esecurilor guvernarii Boc. Si atunci…?
    Pentru ca eu stau si ma intreb si te intreb si pe tine: e nevoie de o astfel de comasare? Adica fara niciun fel de alianta, PSD si PNL nu ar putea colabora, nu ar putea avea proiecte comune, nu ar putea propune un candidat – sustinut de ambele partide, bineinteles – pentru functia de premier? De ce trebuie atunci o alianta? Dar Cristian Preda cred ca exprima in postarea sa o frustrare mai veche a PDL si anume ca nu pot face o alianta cu PNL (datorita refuzului lui Crin Antonescu si PNL-ului). Dar, daca stam sa ne amintim, nici Alianta DA nu a functionat bine, si, pana la urma, s-a si prabusit. Pe de alta parte, citeste ce a spus Iliescu, acum Opozitia nu are o majoritate in Parlament pentru ca sa poata sa faca ceva. UDMR e de partea Puterii. Or, in asemenea conditii lucrurile pot merge asa pana la alegerile la termen. Si n-au nici majoritatea pentru ca sa-l suspende din functie pe Basescu.
    Deci aceasta problema a aliantei PSD-PC si PNL, aceasta problema a „comasarii” mi se pare a fi inca destul de ambigua, neclarificata. Ramane de vazut ce va iesi. Deoccamdata se negociaza…

    1. @Motanul Incaltat
      Si mie mi s-au parut derutante unele afirmatii ale liderului PNL.
      Sunt multi votanti PNL care se tem de a alianta cu PSD.
      Pe aceia trebuie sa ii convinga domnul Antonescu ca nu exista nici un risc de absorbtie si de disparatie a PNL-ului.
      Cred ca pentru ei vorbea atunci cand facea declaratiile alea impotriva PSD.
      Adevarul este ca TREBUIE sa ne unim… este singura noastra SANSA de SUPRAVIETUIRE.

      1. Ok, una e „sa ne unim” si alta e sa se faca o „comasare”. De ce nu s-ar putea sa existe o unitate in ceea ce priveste actiunile comune, proiectele comune, dar fara sa se faca o Alianta, adica o entitate politica cu personalitate juridica?

        1. @Motanul Incaltat
          Nu este bun termenul de comasare.
          Alianta trebuie facuta pentru ca altfel degeaba reusesc cele 3 partide sa castige peste 50%
          Basescu poate sa refuze sa numeasca un prom minsitru de la aceste partide.

        2. Nu este chiar asa! Candidatul pentru functia de prim-ministru trebuie sa ceara in termen de 10 zile de la desemnare votul de incredere al Parlamentului asupra programului si a intregii liste a Guvernului. Iar in situatia descrisa de tine, Parlamentul s-ar putea sa nu-i acorde votul de incredere. Si fara vot de incredere din partea Parlamentului nu se poate vorbi ca acel candidat ar ajunge prim-ministru, numai prin desemnarea facuta de presedinte! Or, atunci ce sens mai are consultarea cu partidele reprezentate in Parlament (in cazul in care nici unul nu are majoritate absoluta) a presedintelui? Iata un motiv constitutional pentru declansarea suspendarii.

        3. Da, numai ca atunci nu avea sens declansarea suspendarii din cel putin doua motive:
          1. Basescu se afla pe un mare val de popularitate iar suspendarea ar fi putut sa-i aduca si mai multa popularitate, prin victimizare, in joc fiind alegerile prezidentiale. Si
          2. Alegerile prezidentiale urmau sa se desfasoare la foarte scurt timp dupa ce au venit cu propunerea Johannis.
          Deci aceasta era, pe scurt, situatia atunci. Pe cand acum este o cu totul alta situatie politica. Chiar opusa, as zice:
          1. Basescu a inregistrat o scadere drastica de popularitate, deci sansele de reusita ale suspendarii au crescut foarte mult. Si asta numai in cateva luni. Deocamdata nu exista o majoritate parlamentara pentru asta. Si
          2. Nu urmeaza sa fie alegeri prezidentiale. Oricum Basescu este la ultimul mandat. Deci nu mai exista presiunea foarte mare a mizei pentru alegeri prezidentiale, asa cum a fost atunci si care facea ca suspendarea sa fie fara sens (in situatia politica de atunci).

        4. @Motanul Incaltat
          Nu am spus ca avea sens… am spus ca atunci basescu a hotarat cine sa fie prim-ministru desemnat …. chiar daca exista o alta majoritate…. numai ca aceea majortitate nu era inregistrata …. aici a fost problema si de aici am pornit…. de asta trebuie facuta o alinta.

        5. Da, inteleg punctul tau de vedere! Ar fi eficient ce spui tu… Insa hai sa-ti zic ce nu imi place mie la o asemenea alianta. In primul rand ar fi hegemonica, in conditiile in care PDL va pierde din popularitate si va inregistra un scor electoral slab spre foarte slab. Va cuprinde doua partide mari: PSD si PNL care-si vor imparti tara in sfere de influenta. O asemenea hegemonie social-democrato-liberala crezi ca ar fi buna sau mai buna decat actuala hegemonie populista? In general vorbind hegemoniile nu-s bune pentru democratie.
          Or, noi dorim o societate democratica. Pentru ca asemenea hegemonii conduc la abuzuri! Asa cum si dreapta populista care e acuma la putere prin Europa si are cei mai multi europarlamentari, daca am inteles bine, are tendinte indreptate spre abuz! Uite aici o mostra din Ungaria:
          http://motanulfilozof.blogspot.com/2011/01/despre-libertatea-presei.html
          Acestea reprezinta rupturi ale echilibrului firesc ce trebuie sa existe intr-o societate democratica fireasca. Dar problema nu se pune numai la noi sau in Ungaria: uite-te la derapajele constitutionale ale lui Sarkozy, ca sa dau un alt exemplu, si la concesiile de „tip crestin-democrat” pe care i le-a sugerat Papei, pe „muchia” legilor din Franta (deci inca putin si da pe de-alaturi).

        6. @Motanul Incaltat
          Inteleg punctul tau de vedere dar nu avem de ales…. nu ne putem permite sa pierdem din nou.
          Daca vrem sa mai fie democratie in Romania…. da este mult mai bine sa apara o alianta PSD, PNL, PC.
          Tu nu intelegi cat de mare este pericolul pe care il reprezinta basescu si pdl pentru democratia din Romania?
          Tu nu vezi ca facem masi repezi si mari spre totalitarism?
          Tu nu vezi ca Basescu isi incalca atributiunile de presedinte? Nu vezi ca a ajuns sa se priceapa ca Ceausesc la toate?
          Nu vezi ca el anunta tot, ca nu avem de fapt prim-ministru?
          Nu vezi ce compromisuri face ca sa ramana la putere?

        7. Da, da, am inteles…
          Bine, revenind la aceasta alianta/comasare ramane de vazut ce se va intampla, ce declaratii vor mai face protagonistii pe aceasta tema, cum vor evolua lucrurile…

        8. @Motanul Incaltat
          Asa cum am spus eu sper sa evolueze spre bine… spre binele nostru.
          Mai sper ca politicienii din cele 3 partide SA INTELAGA CA ACUM ESTE MOMENTUL SA SE GANDEASCA SI LA NOI NU NUMAI LA EI.

      2. Draga Dora
        Dragalasul asta de animal incaltat are un mieunat dragalas dar care poarta cizme si palarie porcotalii. Intre el si „Dl. Preda” nu e decat indigoul. e mai parsiv chiar decat Giurgiu si panarama aia de la Iasi al carui nume nici nu ma deranjez sa mi-l aduc aminte. Nu vezi ca cu „ni ni ni” incearca sa picure otrava derutei. Daca pedeleprele de rand sunt disperate, leprele profesioniste nu se pierd nici cand cartusiera-i goala si nu mai au nimic pe teava.

        http://oferta-kinr.blogspot.com/2011/01/modernizarea-statului-in-viziunea.html

  6. Trepădusii spun ce li se ordonă , analfabetii spun ceea ce citesc de pe promter sau ecranul telefonului mobil, dezinformatorii recită poezia invătată iar pupinbăsistii spun orice numai să stea aproape de locul de pupat ce miroase a trădare.
    Anuntând in conferintă de presă promulgarea Legii Educatiei Nationale in urma deciziei CCR de constitutionalitate, cu râsu-i său sarcastic, Băsescu a multumit UDMR si i-a acuzat pe rectorii E.Andronescu si A. Marga de dezinformare in privinta reformei educatiei !
    Ce-am spus in http://aliosapopovici.wordpress.com/2010/05/27/cu-orice-pret-la-putere , din păcate ,s-a adeverit : politica pasilor mărunti făcută de UDMR in cârdăsie cu trădătorii de neam si tară, dă roade, se vede si se va simti al dracului de tare incepând cu anul scolar 2011/2012 !
    OCROTESTE-I DOAMNE PE ROMÂNI !
    Si-atunci, ce pretentii să mai avem de la C.Preda ?

        1. @ Theo,
          Sunt de acord cu tine că nu trebuie să-i punem pe toti in aceeasi oală !
          Dar, eu nu m-am referit la STUDIILE LOR ci la faptul că, indiferent de nr.de DIPLOME legale sau mai putin legale ce le are unul sau altul, dpdv POLITIC, toti sunt o apă si-un pămnânt, adică, vorbesc aceeasi spurcată limbă otrăvită de la Cotroceni ! De aceea am spus : să nu ai pretentii de la nimeni din PDL ! Pentru că, politic spun ce li se dictează si mai rusinos, citesc de pe ecranul telefonului mobil ! La ei, DEZINFORMAREA si MANIPULAREA opiniei publice este la ordinea zilei !

        2. Dora,
          lasa-l dracului si pe Preda cu cititul (citi-i-ar popa la cap) ca tot asa ai facut si cu cititul de Plesu. Astia sunt doar oameni culti; n-or sa fie destepti niciodata fiindca sunt idioti. Desteptaciune inseamna inteligenta si informatie. Oamenii astia, citind, se informeaza, dar degeaba. Ca sa ma intelegi poate ar trebui sa vezi

          http://proze-kinr.blogspot.com/2008_02_01_archive.html

          o postare mai veche.

          Mai nou:
          http://oferta-kinr.blogspot.com/2011/01/modernizarea-statului-in-viziunea.html

        3. @KinR
          Intru acum sa vad pozele 🙂
          Nu ai fost atent 🙂 am preluat eu link-ul de la ultimul tau articol in articolul meu… la sfarsit und am scris „va recomad sa cititi si”

    1. @razvanrinder
      A vrut sa termine PNTCD-ul si din pacate aproape a reusit.
      Si PNL-ul a vrut sa il termine si din fericire nu a reusit decat sa rupa o aripa… aripa infectata cu basism.

  7. poate pentru ca la romani „tine” simplu. pentru ca a fost usor de cumparat electorat in mediul rural si pentru ca au gasit un electorat debusolat si oarecum dezinteresat in mediul urban si le-a mers. si am totusi senzatia ca supraevaluaiti calitale de politician ale Domnului Preda imputandui mai stiu eu ce „manevre”de derutare a electoratului…

    1. @afkafk
      Sunt de acord cu prima parte a comentariului tau.
      Asa este …le-a mers.
      Nu, nu il supraevaluez pe Cristian Preda… el chiar poate… in sensul ca il duce mintea sa faca „manevre de derutare a electoratului”
      Si nu doar el… mai sunt cativa.
      Este o greseala si sa ii subevaluam. Nu crezi?

      1. traim intr-o tara in care electoratul are,inca si in aceasta ordine, incredere in Biserica,fara a sti exact daca in Institia Bisericii in Preoti sau isi bazeaza raspunsul pe credinta,in armata,o armata care scoate „Doctori in Stiinte Militare” si Generali pe banda rulanta, in presa, o presa ce este eviden partinitoare si politc manevrata functie de „stapanul” trustului. traim in tara in care o sticla de ulei sau o esarfa cumpara un vot in mediul rural asa cum o fac promisiunea astuparii unei gropi si un pix in mediul urban. traim intr-o tara in care electoratul este, in fapt, masa de oameni cea mai usor de manipulat. sincer sunt de parere ca nu-ti trebuie adevarate calitati de politician… cum sunt,de altfel, de parere ca adevaratii politicieni sunt pe cale de disparitie.

        1. @afkafk
          Cred ca de fapt increderea este in Dumnezeu in armata care este disponibilizata, in rezerva si in retragere si doar intr-o parte din presa.
          Nu, nu iti trebuie calitati… doar bani ca sa iti faci campanie electorala de fapt sa cumperi voturi.

  8. Ţineţi minte ce spun : în PD-L nu se iegzistă tabere, sunt cei mai strânşi uniţi, uniţi prin ticăloşii!!
    Cei care ar cîrîii ceva, sunt legati de mâini şi picioare , au scheletele în dulapurile mârlanului, dosare, sunt şantajabili, punct.
    PNL şi PSD tot n-au inteles că şobolănimea nu poate fi debarcată cât timp ei pierd timpul atacându-se…
    Poporului NU îi pasă dacă pesedeaua sau peneliştii sunt cei care dau primul ministru, leaderul opozitei, poporul e la limita răbdării şi vrea să se intâmple naibii ceva, s-au săturat de vorbe, analize, motiuni respinse, s-au săturat de multe. E timpul unei ALIANŢE şi timpul ca poporul să se alăture. NE PAŞTE DICTATURA !!!
    Să rămâi pe redute, Theo !!!

  9. Theo,
    orice rezident care cochetează cu psihiatria, ţi-ar explica în puţine cuvinte că tipul care face obiectul articolului tău şi i-ai publicat, văd, o poză, are nişte probleme de sănătate. Mintală.
    Despre ce vorbim?

  10. Theo,arata-mi in pdl un om ,unul singur macar despre care sa spui ca este onest si de buna credinta.Toti, pana la ultimul sant niste hahalere demne de dispret.Sa ajungi sa faci atat de mult rau mi se pare un lucru abject.In alta ordine de idei nici nu imi pot face sperante indiferent ce aliante se pun la cale acum.In 20 ani ce au facut toti acesti politicieni ?Unde ne-au adus ?Si pe urma sa nu uitam ca traim in tara celor care”muncesc nu gandesc”.Ne meritam soarta ,si uni dintre cei mai vinovati sant cei care au preluat puterea imediat dupa `89.Stiu ca felul meu de a gandi ma izoleaza atat de activisti psd, pnl sau pc.Intr-un fel sau altul toti sant inlpicati si de aceia imi este greu (chiar inposibil)sa inbratisez cauza unei tabere .

    1. @maia_home
      Sper ca ma crezi Maia, eu nu sunt activistul nici unui partid. Nu sunt politician. Nu sunt platita pentru ce scriu. Nu as putea sa scriu la comanda.
      Nu sunt mambra a nici unui partid. Nici membra PCR nu am fost.
      Nu sunt imiplicata si nici nu o sa fiu in nici un furt si nici o mizerie. Am foat invatata sa nu fur si sa nu mint. Scriu doar ce cred si ce simt.
      Poate nu am dreptate intodeauna.
      Eu pot sa te inteleg. Si eu ma uit inapoi cu manie.
      Imi doresc din tot sufletul ca acesta mare alinta stanga dreapta sa se realizeze si sa mearga, spre binele nostru al tuturor.
      Sper din tot sufletul ca politicienii din aceste 3 partide sa intelaga ca ACUM cel putin o perioada pana ne revenim din dezastrul asta TREBUIE SA MUNCEASCA PENTRU NOI SI NU PENTRU EI.

    1. @supravietuire 2012
      Daca vrei ca o parte din cititorii mei sa intre pe site-ul tau trebuie sa pui pingul la ultimul articol scris de mine.
      Sunt mai multe sanse asa.
      De obicei nu accept aceste genuri de ping dar blogul tau chiar mi se pare interesant.
      Am intrat pe blog si cam citit cateva articole. Din pacate din lipsa de timp nu am putut sa citesc tot
      Eu sunt Theodora Marinescu…. dumneata?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s