Dupa cum stiti, Consiliul general al municipiului Bucuresti a adoptat proiectul de hotarare prin care bucurestenii au dreptul sa isi exprime pe 19 iunie 2011, parerea despre orasul in care locuiesc.
Primarul Sorin Oprescu a propus pentru referendum urmatoarea intrebare:
„Sunteţi de acord cu centralizarea administrativă prin transferul de atribuţii de la primăriile de sector către CGMB?”
CGMB a aprobat cu ajutorul consilierilor PRM si PNG sondajul cu 7 intrebari propus de PD-L:
- Sunteţi mulţumit de modul în care s-a dezvoltat Capitala?
- Vă doriţi o Capitală cu 6 sectoare şi o administraţie?
- Vă doriţi o Capitală cu şase sectoare şi şapte administraţii?
- Sunteţi mulţumiţi de curăţenia în Capitală?
- Vă doriţi o arhitectură unitară pentru Bucureşti?
- Sunteţi de acord cu reducerea cheltuielilor aparatului administrativ?
- Sunteti de acord ca Bucureştiul să fie condus de primarul general şi CGMB?
Raspunsurile ar trebui sa fie:
- Nu
- Nu
- Da
- Nu
- Da
- Da
- Nu
Liderii USL au anuntat vor boicota referendumul pentru „Apărarea Bucureștiului” daca el va ramane in acesta forma.
,,Primarii noștri, cetățenii, cei peste 100.000 care au semnat solicitând un referendum, au vorbit despre o consultare responsabilă şi veridică a voinţei cetățenilor Bucureștiului în legătură cu o temă majoră. Ceea ce am văzut ieri că a rezultat din hotărârea privind referendumul este cel mult un set de întrebări, care ar putea folosi la un sondaj de proastă calitate și e foarte clar că cei care încearcă să le propună în bătaie de joc bucureștenilor, în loc de temele majore, să răspundă printr-un referendum la întrebarea dacă sunt mulţumiţi de gradul de curățenie sau chestiuni de genul ăsta, își bat joc și de ideea de referendum și de ideea de consultare. Dacă se va ajunge la un referendum sub această formă aberantă, noi vom boicota acel referendum şi nu vom participa la o mascarada de tip Băsescu-Udrea la nivelul Capitalei„, a declarat Crin Antonescu.
Corneliu Vadim Tudor a promis ca ii va sanctiona pe consilierii PRM-isti care au votat varianta PD-L.
Cele şapte (!) întrebări de tipul „Nu-i aşa că-i mai bine să fim sănătoşi şi bogaţi, decât bolnavi şi săraci?”, la care cetăţenii sunt chemaţi să răspundă, au două scopuri: să arunce în derizoriu ideea de referendum şi să ascundă adevărata intenţie din spatele aşa-numitei Legi a Capitalei, anume punerea întregii resurse financiare locale a bucureştenilor (2,5 miliarde de euro/an) la dispoziţia Consiliului General, controlat de actuala putere. Orice alt comentariu pe marginea acestor întrebări în care se amestecă imbecilitatea şi ticăloşia este de prisos. Poţi doar să râzi forţat, ca de o glumă proastă, scrie Andrei Chiliman, pe blogul sau.
Va invit sa cititi si:
Ultimul Mitropolit – 3 – Vania
Indicii anatomice – 25 – Caius
Vă doriţi o arhitectură unitară pentru Bucureşti? – Atitudini
Cum poate avea asociatul majoritar puteri depline? – Bibliotecarul
Eu prefer cianura… Constiinta unui liberal de stanga
“De ce Romania iese greu din recesiune? Ce spun oamenii de afaceri?” – Epistole pentru Zeus
NASA descopera un pod antic intre India si Sri Lanka ! – George Valah
Vesti bune din Gradina visata! – Alexandra
REŢETE CULINARE speciale: Plachie de crap – Zina
Un dar cu aromă de santal – Mirela Pete
Azi, un poet gorjean, drag mie: Marius Marian Şolea! – Nea Costache
Atentie romani ! De Paste Tuborg si Milka vor sa va otraveasca! – Popa Teapa
Johny Cash – San Quentin – Razvan
Wikileaku` da lovitura din nou – Simion spune
Emil Burloi, un ziarist cu carieră în showbiz – Simona Ionescu
Dinastia Traian – Starea Natiunii
Poveste de vis (31) – Teo Negura
Pichetare Parlament 18 si 19 aprilie 2011 pro-sterilizare si impotriva eutanasiei (XIV, XV) – Vlad
Nu i-a zis nimeni madamei „Fa, exista o diferenta intre un sondaj de opinie si un referendum !” ??? Diferenta de cost in primul rand ..de restul nu mai vorbim.
@Rox
Nu cred ca este cineva in PD-L care sa indrazneasca sa o contrazica.
Pai sa-i spune NOI toti pe romaneste ” EU VREAU SA-MI VOTEZ PRIMARUL DE SECTOR !” Asta inseamna ca oricum ar pune intrebarea, primarul de sector trebuie VOTAT de cetateni si nu NUMIT de o sleahta dupa chipul si asemanarea lor. Daca toti sunt o apa si-un pamant la cine mai ceri „indurare” cand e vorba de solutionarea unei probleme locale ? VREM SA VOTAM PRIMARUL DE SECTOR ! La chestiunea asta trebuie sa raspunda bucurestenii ! Ce o mai da de gard zglobia blona ca nu mai tine cu noi. Ne-am vaccinat de toate relele cu ei. Are si raul rolul sau educativ. Nu mai punem botul la „farmecele” ei sprintzare. N-om fi toti niste libidinosi ca cel care marturisea public „ca nu se poate abtine”.(: Vrem sa votam primarul de sector si vrem ca acesta sa nu fie un neputincios care sa atarne la buzunarul madamei care obisnuita fiinda insfaca toate bugetele. A ajuns la astea de sector caci nu mai are bani de intors cu lopata. Gata cu smecheria si golania ! Luati-o de pe noi ! Cui ii place s-o ia in ograda proprie daca isi permite.
@Rox
Nu pot sa spun altceva decat SUPERB COMENTARIU!
In situatia in care se raspunde DA la intrebarea 3, sa inteleg ca se desfiinteaza Primaria Generala a Capitalei?
@PLANO10
Probabil ca da … si ramane doar Consiliul general 😀
Diferenta este intre ” a fi votat” si „a fi numit” el primarul de sector. De aici decurge si gospodarirea bugetului UNIC al bucurestiului adica „cu toptanul” catre unii de-ai lor. Noi bucurestenii ramane cu buza umflata. Cui sa te mai plangi? pe cine sa reclami ? De la cine sa mai pretinzi daca banii sunt la unul singur.
@Rox
Pai nu mai pretinzi, ne te mai plangi …. si banii sunt la ei.
Uite ce o doare. Banutzii bucurestenilor, TOTALITYARISM, gunoi unitar, sectorul 5 asemeni sectorului 1 care zice ea ca are un buget cat tot bucurestiul. Cum sa nu vrei un buget sa faci borduri si bancutze marca PDL ca in sectorul 3. Aia e regula si daca a mers in sect. 3 de ce nu ar merge cu tot bugetul ? O doare bugetul sectorului 1, „proiectele imobiliare” la discretia lor si gunoiul. TOTALITARISM ca pe vremea lui Ceausescu. Era unul Dinca in fata caruia tremurau toti arhitectii in viata. Acum o sa tremure in fata unei putane securiste ce a fost „casatorita” de ochii prostilor in SUA. Unealta slaba si-au ales.
@Rox
Imi aduc aminte de Dinca 😦
Da, o intereseaza banii , vrea toti abnii ca s ahotarasca ea TOT.
In cazul in care ajunge Bucurestiul pe mana lor …. prigoana o sa adune gunoiul din tot bucurestiul… si nu doar gunoiul o sa puna si panselute in tot Bucurestiul si iarba si …. pomisori si trandafiri
Doamne !!! acum vad cum isi tuguie buzele
O udre pe ea grija ca un sector are un primar capabil, altul hot, altul incapabil s.a.m.d. si ne propune unul singur incapabil ca boc sau capabil de orice hotie ca videanu.
http://jos-cu-basescu.blogspot.com/2011/03/pdl-partid-fascist.html
Am gasit un articol de bun simt si foarte interesant. O opinie serioasa cu alte cuvinte. Parca mi-a venit un pic inima la loc ca nu sufar eu de vreun sindrom fiindca nu o apreciez la superlativ cum fac actualii ei tovarasi de partid ca inteleg ca le-a incercat pe cele mai importante inainte de asta. Astia migreaza in gasca pentru ca apoi sa arate cu degetul spre locul spurcat de ei pe unde au trecut.
http://alexandrupaduraru.wordpress.com/2011/04/07/portretul-saptamanii-6/
Cel mai înţelept lucru la referendum e să stăm acasă. Eu am analizat întrebările pe blog şi-am ajuns la concluzia că nu mă pot număra printre votanţi.
@renata
Ar fi pentru prima oara cand nu m-as duce la vot…. dar nu am de ales.
Nici sa nu va ganditi sa nu va duceti la vot. Daca veti fi curiosi ulterior, veti afla ca ati si votat si inca asa cum si-au dorit ei.
Mai bine luati buletinul, scrieti pe el „Jos Basescu Cel Javra Ordinara”, stampilati-l in toate casetele (si pe DA si pe NU) pe toate directiile, de la stanga la dreapta si de sus in jos (ca sa nu-l poata stampila ei numai unde le-ar fi cu drag) si bagati-l in urna.
Noi ne facem datoria fata de noi si ne exercitam dreptul de vot.
Ei sa-si faca datoria si sa demisioneze. Asta-i dreptul lor sub mandat!
http://jos-cu-basescu.blogspot.com/2011/03/pdl-partid-fascist.html
@Incognito
Daca stau si ma gandesc mai bine cred ca ai dreptate 😦
PRM si PNG… Gigi, Vadime, ce faceti, baiii?! Nu poate nimeni sa acuze ca in PRM si PNG nu e „democratie”… Cum mai pot fi sanctionati astia?! Ma mir ca n-au emigrat toti la PDL, la cat ii duce capu’! Ce handicapati!
@vladcelgroaznic
Ei… Gigi e clar ca este cu basescu …. ca sa nu il mai bage il puscarie… pe Vadim nu il cred in stare de asa ceva.
Vadim a scapat din gura lui ca „a avut” o intelegere cu Basescu. daca a avut poate sa mai aiba cu orice situatie…din pacate.
@Rox
A avut mai demult, acum cand l-au scos asa cum l-au scos din sediu partidului nu cred ca ar mai putea sa aiba vreo intelegere cu basescu
Cand a avut Vadim intelegere cu Base?! 😦 Habar n-aveam de TAMPENIA asta! Cum sa ai „intelegere” cu Base?! NU EXISTA ASA CEVA! Singurul raport corect fata de Basescu este DUSMANIA: atunci nu poti avea „surprize” de la el! Era clar de cand a aparut JEGU’ ala pe firmamentu’ „clasei politice”! Chiar ma mir ca-l tine „pasiunea” pentru Udrea atat – cine stie ce combinatii imputite or fi intre diversele grupari de crima organizata care i-au propulsat p-astia doi in fata… altfel o dadea Base in primire cu prima ocazie…
@vladcelgroaznic
Cred ca in decembrie 2009 la prezidentiale.
Sunt de acord cu tine in ceea ce priveste DUSMANIA 🙂
Si cu utltima fraza sunt de acord. 😀
In 2009?! NU SE POATE! NU SE POATE! Visul meu de-o viata s-a prefacut in scrum… Ma duc sa ma culc 😦 O sa am cosmaruri, o sa visez ca vine Udrea sa ma pupe dupa ce a sfasiat caini cu dintii 😦
@vladcelgroaznic
Nu stiu daca gresesc … parca asa a fost in 2009 in al doilea tur … sau naiba stie …. cert este ca a avut un parteneriat cu basesci o data dar nu mai stiu sigur cand.
Gigi putea sa isi mentina demnitatea si sa scape si de puscarie, emigrand frumos intr-o insula cu climat bland si fara contracte de extradare 😉 si asta fara mare agitatie, intrucat imunitatea conferita de statutul de parlamentar european ii dadea suficient timp sa isi rezolve problemele in Carpathian Garden. D-acolo putea sa dea interviuri despre Base si sa-l faca albie de porci, cum ii poftea lui inima – si sunt sigur ca l-ar fi difuzat astia de aici in draci, ca face spectacol; si daca nu-l difuzau televiziunile, punea pe Internet (GG TV) si tot ne uitam la el 🙂 … Lasa, „cu el este Dumneeeheheeezeheeuuuu!” 😀
@vladcelgroaznic
Nu putea ca este patriot 🙂
o mare tampenie referendumul propus de portocalii, dar culmea e ca exact asta au mizat. sa ne amintim cum a inceput totul cu tov Chiliman la toba mare si secondat de trompeta lui Piedone cu presiuni la adresa tov Oprescu sa stabileasca data referendumului si panouri imense stradale (or fi din bani publici?????)
reactia?? aceasta parodie care arunca totul in derizoriu si un USL dezorientat, cel putin senzatia asta am avut-o la conferinta de presa a cuplului comic
si uite asa asistam la inca o victorie marca servicii secrete romane mari specialiste in dezinformari si manipulari si la penibilul actiunilor comune a celor din ACD sustinuti de PSD
noroc ac PD-L este atat de urat de bucuresteni incat orice lovitura oricat de bine gandita va esua in fata alegatorului roman care voteaza opricum altfel decat cu ratiune
@olimpiu
Vad ca nici de Chiiliman nu iti place…. ce fel de liberal esti tu Olimpiu? Ce liberal iti place?
Este vreunul?
Deci pe de o parte spui ca bucurestenii ii urasc asa de mult de pedelisti incat nu i-ar vota oice lovitura ar da ei si oricat de bine gandita ar fi lovitura si pe de alta parte spui ca alegatorul roman nu voteaza cu ratiune…. adica daca ar vota cu ratiune ar vota PD-L?
sunt mai multi.iti dau cateva nume din cei din conducere: Tariceanu, Orban, Mihai Voicu, Renate Weber, Ramona Manescu etc
Liberalii nu sunt spalati pe creier sa se prosterneze in fata unor reprezentati ai lor si sa inghita totul pe nemestecate cum fac fsnistii de ex! iar daca critic actiunea unor lideri nu inseamna ca nu imi plac unii si imi plac altii
poti interpreta cum vrei ce spun eu, dar opinia mea este ca avem nevoie de o lege a capitalei , ca nu tot ce este in proiectul portocaliilor e rau dar cine sa stea sa citeasca si sa inteleaga ??? e mai usor sa zvarli cu rahat si sa injuri!
@olimpiu
Sa inteleg ca sunt doua tabere?
Cine a vorbit de prosternare?
Pai nu interpretez….asa ai scris tu …. asta se intelege
Regret dar eu cred ca tot ce propun portocalii este rau pentru NOI si bine pentru EI
De injurat injur doar cand sunt la volan…. iar cu rahatul …. nu mi s-a intamplat pana acum dar nu bag mana in foc ca nu o sa se intample
Si vad ca si Alina Gorghiu ii baga in seama cam mult pe sclavii basisti „intelectuali”… E clar, mai bine as cere viza de Japonia, sa emigrez la Fukushima!
@vladcelgroaznic
Doamna Gorghiu trebuie sa demonstreze ca respecta libera exprimare…. este parlamentar…. noi nu suntem obligati 😀
Nu mai bine ii trimitem pe ei la Fukushima?
Nu „trebuie” sa demonstreze nimic. Daca nu cerea lapidarea in public a slugilor basiste, deja se considera ca „respecta libera exprimare”, nu trebuia sa se bage-n cacaturi cu „vocea femeilor in politica” alaturi de d-alde Vass, Liicheanu, Culcer-ulcer, samd! 😦 Cat timp ii tin in brate nenorocitii aia din Occident, nu prea avem ce face, asta-i adevarul. Schelalaim si noi ca si cainii aia omorati de hingheri, in timp ce babele se bucura ca „uite, dom’le, vezi ca face primaria treaba, daca le ceri?” Si, la fel ca si cainii, romanii se puie-n draci – nu cumva sa fie locul gol cand mai vin hingherii/securistii data viitoare!
@Vlad Cel Groaznic
Un politician nu poate sa reactioneze ca noi …trebuie sa respecte niste limite
Pai, tocmai… trebuie sa respecte limita de proximitate fata de grupul basistilor!
Mai Olimpianule,
Daca tot nu-ti mai place nimic pe lumea asta si tot nu mai speri la nimic bun, de ce nu te duci tu sa te spanzuri? Sau iti plac euroii porcotaliilor si ne dai noua in ochi cu praf de basini? Tu faci pe dezorientatul cu noi da ai grja in dezorientarea ta sa vezi foarte in clar „dezorientarea” USL-ului. …Si, uite-asa ajungi sa-ti lauzi colegii pt. victoriile lor „de marca” impotriva „caraghiosilor comici” care – in mintea ta – habar n-au ce hram porti pe-aiurea.
Te-am suspectat altadata ca habar n-ai ce-i aia democratie dar, dupa sustinerea legii capitalei imi dau seama ca nu poti fi impotriva democratiei fara a sti impotriva cui esti. Fii fericit, chiar idiot nu te consider. As fi eu daca as face asta.
http://jos-cu-basescu.blogspot.com/2011/03/pdl-partid-fascist.html
@Incognito
Nu stiu ce sa mai cred despre Olimpiu. 😦
De-aia care lupta-lupta sa ne capete increderea ca sa ne poata minti cu „succesuri” mai pe urma.
As putea sa nu-l bag in seama (ci in altceva) daca l-as crede tampit dar el este naimit.
http://jos-cu-basescu.blogspot.com/2011/03/pdl-partid-fascist.html
@Incognito
Chiar nu stiu ce sa mai cred despre el.
Ura lui impotriva liderilor PSD depaseste cu mult ura (daca exista) impotriva lui basescu
Alegatorul roman se duce la vot cu spritul in nas si cu maneaua in cap,niste bieti indivizi aproape dezumanizati .Sant sigura ca o sa se aleaga praful si de aceste sperante …Mai am o singura curiozitate,unde vor bestiile astea sa duca tara?
@maia_home
Nu toti… cinci milioane au votat bine.
Nu le pasa de tara … le pasa de averea lor.
Avere?O haita de alcolici retardati care beau pana isi pierd mintile se inpuiaza in prostie si apoi fac pe desteptii la vot !De abia au ce pune pe masa la boraci.
@maia_home
Eu la bestii ma refeream cand am zis ca nu le pasa de tara ci de averea lor….tu probabil te referi la cei care l-ai votat pe basescu … ai dreptate, isi vand votul pe o punga cu zahar, ulei, faina, malai si un pui si pe urma sufera de foame 4 – 5 ani.