Apel catre CNAS, ministerul Sanatatii si medicii de familie – Rezolvati mai repede problema contractului cadru 2011 – 2012 – Sunteti cu totii raspunzatori pentru pacientii a caror stare de sanatate se va agrava sau care vor deceda din cauza lipsei de medicamente.

Apel catre CNAS, Ministerul Sanatatii si Federatia Nationala a Patronatului Medicilor de Familie:

Daca nu ati aflat pana acum va informez pe acesta cale ca, sunt  multi pacienti care din cauza veniturilor foarte mici nu isi pot permite  sa cumpere la pretul integral medicamente necesare vietii.

Rezolvati mai repede problema contractului cadru  2011 – 2012.

Sunteti  cu totii raspunzatori pentru pacientii a caror stare de sanatate se va agrava sau care vor deceda din cauza lipsei de medicamente.

Pacientii care au nevoie de medicamente ca sa traiasca nu au timp sa va astepte pe voi sa ajungeti la o intelegere.

Parintii mei sunt unii dintre aceia care nu isi pot permite sa cumpere medicamentele la pret integral si eu nu am cum sa ii ajut.

Daca starea sanatatii parintilor mei se agraveaza  in aceasta perioada  va dau in judecata pe toti. Clar?

Este chiar asa de greu de inteles sau nu va pasa?

Nu aveti dreptul sa va jucati cu viata oamenilor!

Rezolvati mai repede disputa dintre voi si eliberati o data nenorocitele alea de retete!

__________________________________________________________________________________________________________

Va invit sa cititi si aici:

ONU – Accesul la Internet este un drept al omului – Asigurarea accesului universal la Internet ar trebui sa constituie o prioritate pentru toate statele – Theodora Marinescu – Hai ca se poate!

Doua moduri de a vizita Londra – Corina Cretu

De livore – Vania

Comentarii la Apocalipsa – 18 – Ioan Sorin Usca

Examenul de bacalaureat 2011 – Supravietuitor

UDREA MUNCEŞTE DIN GREU PENTRU P.P. DIN PD-L – Roxana Iordache

Basarabia Rosie. Democratia in derapaj – Razvan

Băiatul cu ochii negri – Per aspera ad astra

Atenţie parlamentari Români – Popa Teapa

Basarabenii nu se dezmint! Comunistul Igor Dodon a câștigat alegerile pentru Primăria Chişinău, invingandu-l pe liberalul Dan Chirtoaca. – Plano 10

Ca nisipul…. – Luna patrata

Tomate, roşii de grădină – Elisa

De ce sunt broastele testoase marine in pragul extinctiei ?! – George Valah

106 gânduri despre „Apel catre CNAS, ministerul Sanatatii si medicii de familie – Rezolvati mai repede problema contractului cadru 2011 – 2012 – Sunteti cu totii raspunzatori pentru pacientii a caror stare de sanatate se va agrava sau care vor deceda din cauza lipsei de medicamente.

  1. Au „reusit” sa distruga complet sistemul de sanatate din Romania 😦

    Off topic: au intors PL 912/2008 la comisia sulfamidei. Iar nu i-a iesit smecheria Udrii 😀 Traiasca Ponta 😀 ! De astazi sunt fan Ponta.

    Unul dintre cei care trebuia sa intre la Camera Deputatilor a fost retinut de jandarmi, tavalit pe jos si bagat in subsolul „casei poporului” 😦

    1. @vladcelgroaznic
      De asta nu o sa dea afara de la jandarmi … ii da afara pe politistii din strada care se chinuie sa fluidizeze circulatia …. jandarmii le sunt necesari lor …. polistii ne sunt necesari noua.

  2. Te grăbeşti, Theo!
    Medicii de familie au dreptate. Sunt de partea lor. Ai fi şi tu, dacă ai vedea ce li se dă şi ce li se cere în problema contractelor pe 2011. Numai farmaciştii sunt laşi şi semnează contractele „în alb”. Ştii că noi semnăm ÎN ALB? Că după ce au semnătura şi ştampila noastră, completează condiţiile contractului, sume, termene de plată şi alte de-astea?
    E ca şi cum ai semna tu la notariat un act de vânzare a unei proprietăţi şi abia după aceea scrie cumpărătorul ce sumă îţi plăteşte.Apoi afli că de fapt, a glumit. N-o să-ţi dea niciun ban.

    1. @renata
      Nu am spus draga Renata ca medicii nu au dreptate, probabil ca au …. DAR PACIENTII CE VINA AU?…. ADICA EI SE CEARTA INTRE EI SI II LASA PE PACIENTI SA MOARA PANA AJUNG LA O INTELEGERE? … cum este posibil asa ceva????? ………………PACIENTILOR CARE SUFERA NU LE PASA CINE ARE DREPTATE … …………………..PACIENTI VOR RETETE SA CA MAI TRAISCA… …………………….PROBABIL CA NU POT SA MA INTELEAGA DECAT CEI CARE SUNT CA PARINTII MEI …………… CARE NU ISI PERMIT SA ISI CUMPERE PE BANI MEDICAMENTE ….. SI AIA NU AU ACCES LA INTERNET CA SA CITESCA BLOGUL MEU … …………SUNT FOARTE SUPARATA RENATA, FOARTE SUPARATA

      1. Pai, injurati-i pe basisti, nu pe medicii de familie… Ei v-ar da retete, ei v-ar trata, dar daca nu le dau aia?! Crezi ca ei nu se imbolnavesc, de exemplu?! Daca-i baga in faliment, ce vor face?! Vor muri si ei de foame ca si tine!

        Ar trebui sa ne unim, destul si-au batut joc de medici gunoaiele astea! CAS e o scorbura viermanoasa plina de lighioane purulente care n-au stiut decat sa delapideze fonduri si sa vegheze la buna dezvoltare a crimei organizate care paraziteaza si sufocata sistemul sanitar din Romania!

        Era cazul sa-i luam cu Molotoave de cand s-au apucat sa-si faca sediile alea imense, in timp ce medicii traiau la limita subzistentei si spitalele se duceau dracului!

        1. @vladcelgroaznic
          Nu injur pe nimeni desi multi ar merita ….. aici este vorba de faptul ca sunt pacienti care nu isi permit sa cumpere la pretul integral medicametele ….. AIA CE FAC?????????
          CREZI CA UNUI BOLNAV CARE NU POATE SA ISI CUMPERE MEDICAMENTELE NECESARE VIETII II PASA CINE ARE DREPATE SAU NU …. ITI SPUN EU ….. NU II PASA …. EL VREA MEDICAMENTE….. CHIAR DACA MEDICII DE FAMILIE AU DREPTATE SUNT LA FEL DE VINOVATI CA CEI DIN MINISTER SI CEI DE LA CNAS.

        2. Stimata Theodora, situatia va scurteaza vederea! Sunt de acord ca bolnavului nu-i pasa cine are dreptate sau nu, dar asta nu inseamna ca trebuie sa aleaga in mod arbitrar vinovatul. Sa pornim de la „matca”, respectiv de la buzunarul contribuabilului. Toti cei care au un serviciu si pensionarii care depasesc (parca) 1000 de lei, platesc asigurari de sanatate. Care este suma colectata? Mister total! Personal n-am reusit sa gasesc cifra! Ce se intampla cu banii colectati? Intra in trezorerie, respectiv in punga Ministerului de Finante. Cati mai ies de acolo si ajung la CNAS? Alt mister total! Stim, pe vorbe, ca sunt putini fata de nevoi. Daca cineva, impartial, ar vedea sediile CNAS si ale filialelor acestora, investitiile in birotica, darnicia fata de anumiti furnizori de medicamente si materiale sanitare, precum si veniturile salariatilor, n-ar putea sa intelega de ce CNAS se vaita pentru saracie. Situatia seamana izbitor cu anumiti tigani, cu palate si BMW-uri, care cer ajutoare sociale de la primarie. CNAS se comporta exact ca acei tigani: dupa ce fura banii din buzunarul contribuabilului, cere plati suplimentare pentru serviciile platite anticipat!
          Dar sa revenim la medicii de familie, cu care eu ma simt solidar! Acesti oameni nu-si incalca juramantul lui Hipocrat fiindca nu refuza niciun pacient! Dar, in lipsa decontarii serviciilor de catre CNAS, sunt obligati sa perceapa taxa de consultatie. Nici sa elibereze retete nu refuza, dar nu sta in puterea lor sa le compenseze. Cei care trebuie sa le compenseze sunt hotii aciuiati la CNAS si MF! Cei care nu se lasa „aburiti” stiu ca banii care lipsesc (oare?) trebuie completati de la buget, respectiv din cealalta gramada de taxe si impozite. Sa lase dracului parcurile din pasuni, telescaunele de pe ulitele comunelor si Dumnezeu mai stie pe unde sunt topiti banii si sa reabiliteze sistemul de sanatate.
          Sper ca v-am convins ca medicii de familie isi fac datoria de medici, dar este dreptul lor, ca fiinte umane, sa refuze sa-si bage capul in latul portocaliu, oferit cu darnicie de CNAS si Guvern.
          Ca sa va linistesc, pot sa va spun ca situatia nu va continua mult timp si merita sa strangem din dinti pentru ca medicii sa castige o batalie cu sistemul antinational instaurat de portocalii. Daca nu, vom fi in situatia de a beneficia cu tot mai mare greutate de servicii medicale, din punctul meu de vedere mai grav decat o sincopa temporara.

        3. @ALM
          Parerea mea este mai putin importanta ….. vreau sa va sigur ca toti pacientii pe care i-am intalnit astazi in cele 5 farmacii pe care le-am vizitat in speranta ca voi gasim medicamente mai ieftine pentru parintii mei, TOTI erau de parere ca si medicii de familie sunt vinovati … sigur ca Ministrul Sanatatii si seful CNAS sunt mult mai vinovati …. dar pacientilor care nu mai pot sa isi cumpere medicamente nu le pasa de gradul de vinovatie … ei ii iau la pachet pe toti.... stiti ce spuneau bolnavii pe care i-am intalnit astazi? vroiau sa plece in judetele in care medicii de familie au semnat contractul si sa isi ia retetele de acolo…. sigur ca i-am intrebat daca au bani sa mearga pana acolo si si-au dat seama ca NU AU BANII NECESARI ……..am un medic de familie de tot respectul ….. ma intreb apropo de ce spuneti dumneavostra …. ca este dreptul lor …. si bugetarii carora li s-a retinut 25 % din salariu nu au avut dreptul lor? … toti aveau drepturi …. dar asta pana in momentul in care VIATA UNOR OAMENI ESTE PUSA IN PERICOL….. IN MOMENTUL ACELA ORICE DREPT FINANCIAR ESTE MAI PUTIN IMPORTANT …. OMUL INAINTE DE ORICE CASTIG FINANCIAR … EU ASA GANDESC.
          Imi pare rau ca de data asta nu pot sa fiu de acord cu dumneavoastra.

        4. Eu te-nteleg Dora. De ceva timp te citesc si ma-nfior. Durerea si suferinta parintilor tai fac din tine un urlet. Poate nu-ti dai seama dar scrisul tau nu mai e strigat. E din ce in ce mai desarticulat. Sincer imi pare rau. Stiu ce insemana fiecare clipa din viata parintilor pentru un fiu sau fica. Eu insumi sunt obosit si scarbit de viata si – cu voia lui Dumnezeu – maine m-as lipsi de viata dar, cand ma gandesc ce insemna pentru mine mama (duceam grija ei care imi ducea grija mie) ma duc imediat cu gandul la fiul meu si-i duc grija. Nu are de ce fi ingrijorat dar stiu ca nu l-as putea face sa inteleaga – nici eu n-am putut fi facut sa-nteleg atunci – ca trebuie sa priveasca mai mult inainte, ca va fi obligat la un momentdat sa faca asta.

          As vrea sa intelegi totusi ca si medicii sunt oameni cu nevoi exact ca ale noaste. Nu sunt martieni sau venusieni, sunt oameni si daca acum nu ne pot ajuta, fiindca trebuie sa se ajute pe ei, nici acum si niciodata nu ne-au sarit impotriva. Totdeauna ne-au sarit in ajutor. Bolnavii au o scuza (in abstract aceeas ca a calatorilur CFR, RATB, Metrou – cand e pe la „astia” cate o greva) cand nu numai ca nu se solidarizeaza cu medicii, dar uita ca si astia mananca si astia se-mbraca si astia trebuie sa locuiaca undeva si astia au parinti si/sau copii si astia se imbolnavesc si se duc la doctor si astia mor.

          http://jos-cu-basescu.blogspot.com/2011/06/chiar-nu-inteleg.html
          Nu te supara dar am sa te scuz doar in mintea mea cand subiectivismul tau ca strapunge prin obiectivitatea princialului si am sa te taxez in comentariu.

          http://jos-cu-basescu.blogspot.com/2011/06/chiar-nu-inteleg.html

        5. @incognito
          Incerc sa ii inteleg pe medicii de familie…. fac eforturi sa ii inteleg …. regret sincer ca nu prea reusesc 😦
          Regret sincer ca nu pot sa ma solidarizez cu ei … stii de ce nu pot? …. Pentru ca sunt altii intr-o situatie mult mai REA ….. ma refer la cei care daca nu isi cumpara medicamente MOR CU ZILE …. DE ACESTA DATA MA SOLIDARIZEZ CU CEI CARE SUNT SI MAI AMARATI DECAT MEDICII DE FAMILIE.
          Oamnei buni, voi intelegeti ca poate chiar in clipa asta cineva moare ca nu si-a cumparat medicametele?????!!!!!!!!

        6. Stimata Theodora, si mie imi pare rau ca nu intelegeti, din punct de vedere politic, gravitatea situatiei. Nu va alaturati celor care, infometati, accepta SA NE VANDA pentru trei pesti imputiti! Situatia este similara: daca medicii pun genunchiul jos se vand si pe ei si pe bolnavi! Daca se vor vinde, vor urma noi impilari, noi reduceri in lista medicamentelor compensate si gratuite, noi reduceri de spitale, noi porcarii ale regimului antinational.
          Va vad extrem de speriata de ce va fi! Unii oameni au gasit solutia: camera de garda a spitalelor! Acolo, dupa macelul honvedului Attila, CNAS nu a mai avut curajul sa modifice contractele. E mai greu dar, daca nu suntem solidari cu cei care pot lupta, degeaba haulim pe bloguri si cerem altora sa iasa la lupta.
          In perioada cand la conducerea MS era Eugen Nicolaescu, a aparut criza insulinei. Timp de cca doua luni nu a existat insulina decat in spitale, lipsind cu desavarsire pentru tratamentul ambulatoriu. Poate au murit niste oameni, cu toate ca medicii aveau solutii pentru ei: internarea in spitale pentru echilibrare. Eu, am avut norocul sa fiu econom si sa am o rezerva de penuri, tinanad valoarea glicemiei in jurul cifrei de 200. Mult, dar departe de coma diabetica. N-am murit, dar degradarea organismului a avansat mai repede decat era normal. Nu ma plang, cred in Karma!
          Situatia actuala nu poate dura mult, in niciun caz doua luni fiindca OMS e cu ochii pe noi. Poate ca par cinic, dar in doua luni nu moare nimeni daca-si reduce medicatia si cauta alternative, referindu-ma cu predilectie la ceaiuri si tincturi. Dar, exista posibilitatea ca sa asistam la o crestere a calitatii actului medical, poate prin finantare corecta, poate prin aprecierea solidaritatii de catre medici. Va intreb ca sinceritate, aveti curajul sa priviti in ochi un medic in timp ce-i cereti sa puna capul pe butuc? Fiindca „butuc” inseamna „munca” ingemanata a CNAS, MS si MF! Se vor inchide cabinete, vor ramane putini medici de familie, aglomerati si tracasati, mai multa hartogarie, mai multe restrictii, mai multe greseli in diagnosticare. Ce alegeti?
          Si, apropo de ceilalti bugetari: nu cumva si medicii au suferit taierea de 25%? Acum le vreti si gâtul?

        7. @ALM
          Medicii de familie nu fac parte dintre cei carora li s-a redus deja salariul cu 25% … eu asa stiu …. revin si cu alte comentarii dupa 5 – 10 minute … vreau sa restartez calculatorul …. merge foarte prost

        8. @ALM
          Am revenit printre bloggeri
          Domnule ALM , stiti cum vad eu situatia asta?
          MIe mi se pare ca in acesta lupta ii trimitem in prima linie a frontului pe cei mai vulnerabili dintre noi ….. bolnavii saraci si foarte saraci …. avem voie sa facem asta domnule ALM?
          Eu nu pot sa particip la batalia asta domnule ALM …. prima linie a frontului este pentru soldatii caliti in lupta, pentru eroi…. eu pot sa ma asez in prima linie daca este nevoie …. nu pot sa accept ideea ca acum in prima linie este un bolnav cronic….. eu nu pot sa fiu un important politician care desi stie ca maine orasele X si Y vor fi bombadate de inaminic nu suna retragerea si nu iii scoate pe civili din zona care urmeaza sa fie bombardata doar pentru ca nu vrea ca inamicul ca isi dea seama ca el a aflat…. sunt un amestec de sensibilitate, ( zodia pestelui si a racului) cu FORTA , MANDRIE, CURAJ, TENACITATE, cateodata AROGANTA, INCAPATANERE (zodia Dragon) …. acum nu pot sa fiu altfel, sper sa ma intelegeti

        9. @Theodora
          Ai si tu dreptate. Insa ca sa poti sa-i intelegi pe medicii de familie ai putea face un exercitiu de imaginatie si sa te pui in locul lor. Cu alte cuvinte sa presupunem ca ai fi tu un medic de familie. In aceste conditii, te intreb, tu ai semna un contract care te dezavantajeaza, care te-ar putea conduce spre faliment? Te intreb asa deoarece medicii de familie au motivat in felul acesta nesemnarea contractului cadru.

          Dar uite aici ce spune Lucian Duta, presedintele CNSAS:
          http://www.mediafax.ro/social/interviu-duta-bugetul-cnas-are-un-deficit-de-2-5-3-mld-lei-frauda-din-sistem-e-de-400-mil-euro-8320300/?p=2

          „Ceea ce doresc în realitate dânşii astăzi este un lucru foarte simplu: vor o creştere a bugetului alocat medicinei de familie cu 30%. Acest lucru mie mi se pare, sincer să vă spun, chiar dacă este justificat, repet, este justificat, în condiţiile României de azi că este absolut imoral. Şi v-aş aminti un amănunt despre care nimeni nu vrea să vorbească, anul trecut, când la toţi medicii, la tot sistemul sanitar, la toţi angajaţii din Casa Naţională, din minister li s-au scăzut salariile cu 25%, dânşilor nu li s-a micşorat valoarea de contract, au luat aceiaşi bani. Doi la mână, vedem câte eforturi şi cât de greu este să iei măsuri de tipul celei de la nivelul Ministerului de Interne. Este imoral să tai alocaţia de hrană unora, iar altora să le dai creşteri de buget de 30%.”

          Tie cum ti se pare ceea ce a zis Dl. Duta? Dansul spune in felul urmator, daca inteleg bine: ceea ce vor medicii de familie este justificat (si observa ca repeta apasat: justificat)dar, spune domnia sa, este imoral in conditiile Romaniei de azi si arata, in continuare, de ce ar fi imoral.
          Scuza-ma, aici e o chestie cel putin bizara: e justificat dar e imoral. Deci deciziile care se iau in Stat sunt pe criterii morale si nu tin cont de ceea ce ar fi justificat, nu? Sau ce sa intelegi din aceasta fraza ambigua? Tu cum o intelegi? Aceasta ambiguitate provoaca tot felul de crize, cum e si cea actuala din sistemul medical.

        10. @Motanul Incaltat
          Nu pot sa stiu ce este in mintea lui Duta … probabil ca dupa el este imoral ca medicii de familie nu vor sa fie solidari cu ceilalti care au deja veniturile reduse.

        11. @Theodora
          Ok, iti inteleg punctul de vedere. Dar citeste, te rog, si aici:
          http://motanulfilozof.blogspot.com/2011/04/filozofia-dreptei-in-privinta-sanatatii.html

          Citeste cu atentie si ai sa vezi ca, de fapt, se incearca introducerea unui sistem de asigurari private. Dar mai este si un alt aspect reliefat de Dl. Sever Voinescu:
          „Trebuie ca fiecare român să înţeleagă că un sistem de sănătate eficient, care îl face bine, depinde esenţial de propria lui muncă, de propriul lui venit şi nu este un cadou necondiţionat venit din partea statului. Pe noi ne interesează acest tip de responsabilizare. Pe scurt, credem că statul trebuie să asume câteva responsabilităţi clare în virtutea taxelor pe care le culege, precum cele din zona medicinei preventive, a urgenţei şi a programelor pe boli (cancer, SIDA, diabet etc.), iar restul trebuie lăsat în seama pieţei asigurărilor private, acolo unde apare natural performanţa.”
          Gandeste-te si la consecintele care ar decurge de aici. Uite-te si la comentarii… Pentru ca nu se pomeneste nimic de costurile pe care ar trebui sa le suporte cetateanul pentru aceste asigurari private. E de notat ca Sever Voinescu arata ca acest lucru ar fi un fel de exercitiu in ceea ce priveste „responsabilizarea cetateanului”. Idee care apare si in discursul lui Basescu de la Londra:
          „”Societăţile sunt alcătuite din indivizi care trebuie să fie responsabili pentru propria lor soartă”
          http://www.gandul.info/news/basescu-a-vorbit-despre-comunism-si-capitalism-intr-un-discurs-tinut-la-london-school-of-economics-and-political-science-8318846
          Dar apropo de Sanatate asta ar putea sa insemne ca Statul va oferi individului un pachet minimal, in virtutea taxelor pe care le culege, restul va fi lasat pe seama pietei asigurarilor private. Dar daca aceste asigurari private vor fi foarte scumpe? Atunci cei saraci, cu siguranta, nu si le vor putea permite… Pentru ca firmele acestea private de asigurari vor sa castige, altminteri de ce ar mai investi aici.

        12. @Motanul Incaltat
          Da, cei saraci nu isi vor permite sa plteasc asugurari private si vor muri … la cat suntem de lasi este foarte posibil sa permitem asta.
          Asta este … asta este tara in care traim …. aste este poporul … incep sa regret ca m-am nascut aici.

        13. Stimata Theodora, eu sunt foarte rabdator si dornic sa explic, asa ca puteti sa va calmati si sa acceptati un dialog logic si nu unul sangvin. Vorbiti despre bolnavii cronici, care o sa moara pe capete. Ei bine, daca delimitam categoriile de bolnavi cronici supusi unui risc imediat, o sa vedeti ca cei cu risc imediat primesc medicamentele in mod gratuit, pe retete eliberate de medicii de specialitate din spitale. Adica n-au legatura cu medicina primara practicata de medicii de familie. Asa ca scoateti bolnavii cronici din prima linie si treceti-i in spatele frontului. Sigur ca raman alte categorii de bolnavi cronici, dar pentru multi situatia nu se schimba prea mult. Este nevoie sa va reamintesc ca fondurile farmaciilor care onoreaza retete compensate se termina uneori in a treia zi a lunii? Ca bolnavii umbla nauci de la o farmacie la alta, doar, doar, gasesc „elixirul vietii”? Asta se intampla de cativa ani si parca nu v-am vazut atat de pornita pe farmacisti, neglijand total actiunile criminale ale CNAS si MS! In definitiv, ai dracu’ farmacisti, ar putea sa compenseze din buzunarul lor nevoile saracilor. Ajuns aici, va intreb care este vina medicilor si farmacistilor ca tara s-a umplut de saraci si asistati social? Au stat medicii cu mainile pana la coate in bugetul CNAS? Ca, pana prin 2000 bugetul a fost excedentar. Si, daca merg din aproape in aproape, ajung sa va intreb, ca pe un participant la decembriada, cum ati permis sa va fie batjocorit efortul de atunci! Nu cumva ati intrat in acea transa generalizata, provocat de minciunile celor care se pregateau sa incalece fotoliile Puterii, transa din care abea astazi incepeti sa iesiti. Nu v-au speriat „mugurii” democratiei, respectiv instrainarea si „privatizarea” bogatiilor nationale sau, cum se spunea pe vremuri, bunurile intregului popor? Ei bine, astazi „muguri” s-au transformat in fructele nepasarii, obedientei si lasitatii si au redevenit „bunuri” ale intregului popor!
          Ma bucur ca aveti atatea atribute daruite de zodii dar mi-e greu sa va inteleg. Nici nu va dati seama cat de mult incepeti sa semanati cu politicienii portocalii, care cer solidaritate poporului intr-o cauza provocata de ei. Sau nu credeti ca o tara ca Romania are resurse ca sa nu mai fie saracie lucie? Trebuie doar sa luptam ca aceste resurse sa nu mai fie furate de plosnitele portocalii (si de alte culori, ca toti au invartitii lor). Mi-as dori sa va canalizati furia catre cei care, cu fundul pe banii nostrii, refuza sa modifice un contract in sensul cerut de realitate. Incepand cu acel Lucian Duta, un mincinos si un manipulator ordinar! O sluga portocalie, gata sa-i sacrifice pe cei cainati de dvs. Ca tot ati adus in discutie linia frontului, va sugerez sa schimbati azimutul atacului ca sa nu cadeti in incercuirea pregatita de dusmanii poporului!

        14. @ALM
          Fondurile farmaciilor nu se termina din cauza farmacistilor deci nu am de ce sa ma supar pe ei …. plus ca as risca sa ma scoata Renata din blogroll si nu pot sa risc 🙂
          Da, recunosc ca am stat ca nesimtita pana in octombrie 2009 si am permis prin tacerea mea sa se intample ce se intampla acum.
          Domnule ALM dar articolul meu ii ataca pe toti deci si pe Duta si pe Cseke Attila … am pus ping si catre ministerul sanatatii si catre CNAS …… sa vada oamenii ca m-am luat de iei asa ca nu pot sa fiu banuita ca am trecut la inamic…. incerc sa ma linistesc … poate reusesc sa vad lucrurile altfel.

        15. @Theodora
          Adevarul e ca, in general vorbind, treaba merge prost! Asta e adevarul. Si sunt lucruri in actuala politica portocalie care s-ar putea sa-l afecteze foarte tare pe cetateanul obisnuit.
          Uite aici, nu stiu daca ai citit:
          http://motanulfilozof.wordpress.com/2011/06/03/lazaroiu-la-munca/

          „Discuţii majore sunt anticipate şi pe tema eliminării subvenţiilor la căldură, eliminare convenită de Guvern cu reprezentanţii FMI şi care va antrena, potrivit estimărilor, o creştere a facturilor pentru încălzire şi apă caldă de până la 60%. Iar Ministerul Muncii este structura căreia îi revine, în aceste condiţii, misiunea de a gândi un sistem de creştere a ajutorului de încălzire pentru categoriile vulnerabile”.

          Gandeste-te ce inseamna asta! Si asa numarul restantierilor la plata apei calde, ca sa dau numai acest exemplu, este in crestere! Dar cand cresterea facturilor va fi de pana la 60%!! Nu va mai plati nimeni… Practic scumpiri din ce in ce mai mari. Pana la urma aceasta situatie s-ar putea sa duca spre un blocaj major. In orice caz nu cred ca directia in care mergem este buna. Se vede esecul acestei politici portocalii, iar daca se va amplifica, atunci lucrul asta se va face pe spinarea noastra.

          Mie imi face impresia ca se incearca implementarea unor anumite politici, n-are nicio legatura cu deficitul de la bugetul CNSAS, sau, mai degraba, o mai mica legatura. Caci in felul asta nu se va rezolva problema deficitului bugetar. El, oricum, va exista. Ci dorinta de a implementa un model, asa cum spunea Sever Voinescu, in Sanatate – cel anglo-saxon.
          De fapt eu cred ca se doreste desfiintarea CNSAS-ului, tocmai pentru a fi inlocuit cu acele asigurari private.

        16. @Motanul Incaltat
          Fara nici un fel de dubiu treaba merge foarte prost.
          Stiu si de subventiile la caldura …. trebuie sa facem naiba ceva cat ma repede sa scapam de astia ca alfel ne termina ei pe noi.
          Da … se poate … problema este ca nu toti romanii au bani de asigurari private si serviciile gratuite vor fi frectie la picior de lemn.

        17. Dora, ai grija nu pleca la lupta cu Jivina Incaltata ca asta e pasiv, acum o da cotita, c-o fi, c-o pati, ca nu e buna directia daca nu e a lui Cotoi ( pardon, Dl. Sever Voinescu) dar, desi incearca sa se dezica de portocalii incercand sa albesca indivizi ca Duta si – culmea – Basescu, sunt convins ca te vei trezi impuscata din spate, la primul asalt, de tocmai Incaltatul cu pricina.

          http://jos-cu-basescu.blogspot.com/2011/05/ce-e-ungurii-si-ce-vrea-ei.html

          P.S. am pus link-ul de mai sus, poate mai citesti odata fabula cu broscuta verde si scorpionul portocaliu.

        18. @incognito
          Crezi ca Moranul este in relatii cu Cotoi?! 😀
          Stai linistit … nu plec la lupta decat alaturi de cei in care am incredere

      2. Theo, un răspuns cu majuscule, din partea ta, nu anihilează problema. Eşti dispusă să faci cel mai ieftin compromis. Eşti dispusă, văd, să dai cu ojă pe unghia degetului care urmează a fi amputat. Odată cu braţul.
        O bună parte dintre pensionarii care nu-şi iau reţetele pe iunie l-au votat pe Băsescu, au acceptat kilul de ulei, peştele putrezit, plus alte împuţiciuni de genul ăsta.
        Nu poţi fi cu sufletul în rai, parţial.
        Dacă protestul insignifiant al medicilor de familie perturbă sistemul, ar trebui să fii de partea lui.
        Dacă nu eşti, gândindu-te foarte firesc şi aproape la părinţii tăi, înseamnă că demersul tău nu are nicio valoare.

        Cred că e prima oară când m-ai mâhnit profund.
        Dacă vrei şi ţi se pare important, şterge-mă din blogrollul tău.
        Eu nu mă număr printre militanţi.
        Eu scriu pe blog ce am chef. Aş putea să scriu despre prezervative durex şase episoade şi ai constata că am acelaşi trafic. Mic. De prieteni. Eu n-am intrat ep net ca să schimb lumea, ci ca să mă distrez.
        TU ai intrat pe net ca să schimbi lumea.
        Fă-o în cunoştinţă de cauză!

        p.s. Şterge-mi comentariul fără să mă previi. Nu mă supăr! Până şi tu faxci parte dintr-un sistem!

        1. @renata
          Cum poti sa imi spui sa te sterg din blogroll si sa iti sterg comentariul?
          Renata draga …. imi pare rau ca ti-am lasat o impresie atat de falsa …. sunt un cu totul alt om
          Stiu ca daca ar semna contractul asta cu CNAS medicii ar pirede aproximativ 25% din venituri …. cum sa iti spun? ….pentru mine viata unui om este mai importanta decat banii ….. eu asa gandesc…. eu daca as fi medic de familie cred ca as semna pana la urma …. nu as indrazni sa am pe constiinta viata unui om …. chiar a unui om bolnav pe moarte ….. poate sunt eu anormala …. sigur ca in toata nenorocirea asta …. cei mai vinovati sunt ministrul Sanatatii si seful de CNAS ….. lor chiar ca nu le pasa …. probabil ca cer prea mult de la medicii de familie daca le cer ca LOR SA LE PESE ………. NU POT SA FIU DE PARTEA LOR RENATA …. SI ITI MAI EXPLIC O DATA DE CE …… EU NU AM BANI SA CUMPAR MEDICAMENTELE LA PRET INTEGRAL PENTRU PARINTII MEI …. NU STIU DACA TU POTI SA INTELEGI … SPER SA POTI …… te rog incerca sa iti imaginezi cati romani sint in situatia mea……. cred ca sunt multi romani care nu isi permiteau sa cumpere medicamentele nici la jumatate de pret….. ESTE VORBA DE VIATA CELOR CARE IMI SUNT CEI MAI APROAPE …. NU POTI SA IMI CERI SA FIU INTELEGATORE….. ACUM ESTE VORBA DE VIATA CELOR FOARTE SARACI … PENTRU EI MILITEZ EU ACUM
          Imi pare rau ca nu sunt de acord cu tine Renata dar asta nu inseamna ca nu te consider in continuare prietena mea.

        2. Pai, si medicii sunt de la saraci la foarte saraci…

          Si eu sunt fix in aceeasi situatie ca si tine, Theodora: astm, alergie, rinita. D-abia are maica-mea bani sa imi ia medicamentele asa „compensate” cum sunt, daca m-au taiat la portia de compensate nu ma mai ating decat de Olynth (care nu e compensat) si Aerius.

          Ori facem front comun impotriva basescozitatii, ori ne ducem dracu’ 😉 . Aici nu exista „medicii cutare”, „pensionarii”, „grasii powerlifteri amatori”, „iubitorii de animale” sau „politistii nemancati”! Suntem sclavi basisti sau luptatori pentru libertate, demnitate, civilizatie!

        3. @Vlad cel Groaznic
          Te cred Vald 😦 … uite acum jegosul de Igas ne cere sa fim solidari cu guvernul …. regret draga prietene …. chiar regret dar acum nu pot sa fiu solidara cu medicii de familie … te rog sa ma ierti … VA ROG PE TOTI SA MA IERTATI CA NU POT SA FIU SOLIDARA CU MEDICII DE FAMILIE … NU POT

        4. Theo, e simplu!
          Nu poţi fi acum, în clipa asta, solidară cu medicii de familie, peste o lună situaţia va fi rezolvată. Ei vor fi câştigat un procent din ce revendicau, tu vei plăti cu 30% mai mult pe reţeta compensată. Într-o bună zi, indiferent de procentul reţinut din salariu pentru asigurări de sănătate, dl. Duţă va decreta că nu poate plăti , drept asigurare, decât UN BAN din costul medicamentului.
          Cum va fi atunci?
          Deja există o masă mare de pacienţi care aveau dreptul la gratuitate şi plătesc peste 50% din valoarea tratamentului.
          Ţi se pare normal că aparţinătorul unui canceros în fază terminală e trimis la cea mai apropiată farmacie să-i cumpere bolnavului antialgice, ca să moară decent? Să nu urle? Să nu se azvârle pe geam?

        5. @renata
          Avem dreptul sa ii punem in prima linie a frontului pe bolnavii cronici Renata?
          In prima linie ar trebui sa fie eroii, soldatii caliti in lupta 😦
          Sunt multe lucruri care nu mi se par normale

        6. Theo, defineşte, te rog acest „avem dreptul”…
          Să luăm şi partea nevăzută a lucrurilor, pentru tine. Casa decontează banii farmaciilor la 370 de zile. Timp de 370 de zile bolnavii cronici trăiesc pe banii patronului meu şi pe banii mei, fiindcă salariul meu scade treptat. În condiţiile date, aceşti patroni vor decide să-şi închidă farmaciile, (mulţi au făcut-o deja şi operaţiunea continuă) fiindcă e ilogic să injectezi veşnic bani într-o afacere falimentară. Eu şi alţii ca mine va trebui să ne căutăm de lucru. Un farmacist nu se poate angaja pe un post inferior pregătirii lui în domeniul sănătăţii decât dacă face în scris şi ireversibil renunţare la diploma de facultate. Un medic sau un farmacist care timp de 2 ani nu profesează, pierde pe viaţă dreptul de practicare a meseriei lui. Ca să ne înţelegem: dacă eu vreau să mă angajez vânzătoare într-un plafar, renunţ la studii. Dacă îmi găsesc de lucru într-o spălătorie auto nu trebuie să renunţ la diplomă, fiindcă fac altceva. Dar dacă nu mă întorc în reţea în maximum doi ani, nu mai am dreptul vreodată să fiu farmacist.
          Ţi se pare că mă aflu mult în spatele frontului?

          Întrebarea pe care o pui tu, cu destulă patimă, are deja un răspuns subînţeles:
          „Dragi doctori şi farmacişti, vă ordon să acceptaţi orice condiţii contractuale, fiţi de acord cu orice compromis, admiteţi în continuare să vă luaţi ţeapa anuală, suportaţi voi cheltuielile pacienţilor, fiindcă banii lor de asigurări s-au volatilizat din sistemul sanitar!”

        7. @renata
          Stiu cum se decaonteaza banii … nu am spus asta … NU am scris ca imi doresc ca medicii de familie sa accepte nenorocitul asta de contract …. am spus ca ar trebui sa faca toate eforturile sa sa se rezolve mai repede problema … sa ii dea in judecata …. sa iasa in strada si sa ne cheme si pe noi … impresia mea este ca ei stau si asteapta ca CNAS si ministerul sa se razgandeasca

        8. Theodora, nu noi ii punem in primul rand al frontului pe bolnavii cronici. Basistii au facut-o deja.

          Daca medicii de familie ar accepta conditiile impuse, in 2-3 luni ar intra in faliment si oricum pretul medicamentelor „compensate” ar ajunge de nesuportat. Daca medicii ar accepta cacatul asta, ar amana maxim 4 saptamani deznodamantul.

          „MOARTEA NE PANDESTE IN ACEASTA TARA!” Mircea Badea

        9. @Vlad cel Groaznic
          Stiu ca aveti dreptate …. dar imi este greu sa accept situatia in care bolnavii isi reduc singuri medicamentele din lipsa de bani … sau renunta la ele.

        10. Si mie imi este greu sa accept ca m-am nascut sclav al criptocomunistilor si securistilor de cea mai joasa speta.

          Si mai greu de acceptat este entuziasmul pe care il manifesta asa-zisii mei semeni fata de ipochimeni de teapa lui Basescu sau Udrea, si modul complet aberant in care reactioneaza si putinii revoltati!

      3. Dora, cand sunt mai putin ticalosi cei pe care ii citeaza Motanul Incaltat? Cand iti dau in punga trei macrouri congelate si iti spun „de cutit fa-ti rost daca ai nevoie” sau cand iti pune cutitul in mana si te pune sa iei gatul medicului tau de familie fiindca protesteaza – la urma urmei – si pentru tine?
        Si cine e mai imoral? Cel ce intinde mana dupa peste sa nu moara de foame sau cel ce intinde mana dupa cutit si in loc sa-si curme nemernicia il injunghie pe cel care poate lui sau cuiva apropiat, altadata, i-a salvat viata (si poate o sa i-o mai salveze), chiar daca atunci poate l-a rasplatit, sa nu-i fie dator?

        http://jos-cu-basescu.blogspot.com/2011/06/chiar-nu-inteleg.html

        1. @incognito
          Din doua una … ori eu nu reusesc sa imi exprim gandurile in cuvinte …. ori voi nu aveti pe nimeni apropiat care nu are bani sa isi cumpere medicamentelele la pretul integral.
          NU AM OAMENI BUNI NIMIC CU MEDICII DE FAMILIE …. NU VREAU SA II OBLIG SA SEMEZE CONTRACTUL ALA NENORICIT …. NICI NU AS PUTEA ….. DAR SA SE MISTE MAI INSISTENT POT SA II ROG???? …. SA DEA IN JUDECATA GUVERNUL, PRESEDINTIA…. NU STIU, SA FACA CEVA …. SA NE CHEME IN STRADA …. SA NU ASTEPTE LINISTITI SA LE ACCEPTE MINISTRUL ATTILA SI DUTA CERINTELE …. CA MURIM CU TOTII PANA ATUNCI ….. DE CE NU AU INCEPUT SCANDAUL INAINTE CU O LUNA … DE CE AU ASTEPTAT SA VINA 01.06.2011?

    2. Renata! Nu medicii de familie sint vinovat ! SISTEMUL asta-i vinovat! Sistemul trebuie tras la raspundere !Are dreptate Teodora!Nu striga necazul ei cit arata ca este disperata ca majoritatea amaratilor din tara asta de rahat si sint suficienti amarati ce se bat intre ei pentru un kg. de ulei si …trei antinevralgice!I-au saracit pe oameni , i-au adus la indobitocire si se poarta cu ei mai rau decit cu dobitoacele!Cine ? Pai simplu : ALESII!

      1. Marian,
        una peste alta, medicii de familie sau de nefamilie sunt colegii mei. Am terminat acelaşi institut, de medicină şi farmacie, facultăţi diferite. Ştiu exact cu ce se confruntă şi ei. Nu sunt împotriva lor, fireşte. A nu se înţelege că sunt împotriva bolnavilor, că puţin îmi pasă de ce li se întâmplă.
        Întotdeauna când se negociază contractul cu Casa, adică preşedintele Casei ne pune pumnul în bot şi ne zice că pe medicamentele din lista X avem adaos comercial 0,5% – 1,5% sau nu mai suntem parte în contract, se găsesc nişte cozi de topor care acceptă şi aia rămâne, bătut în cuie, pentru toţi.
        Paradoxal, acest adaos rămâne în vigoare şi în cazul vânzării acestor medicamente la liber. Că aşa a stabilit ministerul sănătăţii.
        De cel puţin două ori pe an în ultimii 5 ani cumpăr un medicament cu 10 lei şi, înloc să-l vând cu 10, 5, vine Casa cu o nouă listă de preţuri şi-mi ordonă să-l vând cu 8 lei, pe ăla achiziţionat cu 10. Ieftinirea se efectuează pe stocul existent. De fiecare dată farmacia suportă pierderea şi merge mai departe.
        De ce? Ca să nu sufere bolnavul.
        Până când va trebui să facem asta? Până tragem obloanele.
        Apoi se va face linişte. Pacienţii nu vor avea pe cine să se mai supere.

        Înloc să facă zid în jurul CNAS şi să-l întrebe pe Duţă „UNDE SE DUC cei 5,5% REŢINUŢI SUPLIMENTAR DIN PENSII?”, domnii pensionari fac turul oraşului, căutând o farmacie care le primeşte zilele astea reţeta.

        1. @renata
          Nu are cine sa sune adunarea …. pensionarii nu sunt organizati serios …. si nici bolnavii …. normal ar fi sa ne adunam in fata la CNAS

        2. În sfărşit, ai pus degetul pe rană, Theodora ! Asta e, vorbă multă şi inacţiune. Aşa nu se rezolvă nimic !

        3. @Zina
          Zina poate este asa cum spune prietenul Incognito …. poate am ajuns sa URLU … pana nu de mult doar strigam …. am ajuns sa urlu de disperare

  3. pt ca sunt in situatia pacientului care ia lunar medicamente compensate , ma voi abtine sa exprim un punct de vedere , mai ales ca distinsi colegi si gazda noatra au spus cam ce este important. eu voi intreba ceva si sper ca nu retoric: cat mai putem duce tacand si fiind lasi????

    1. @olimpiu
      Eu pot sa fac un efort maxim 10 -15 zile sa cumpar medicamente la pret intreg… dupa aia ce fac? Sunt deja in a sasea zi de efort
      Cat mai putem duce?
      Unii dintre noi mai mult unii dintre noi foarte putin.
      Stii ce ma ingrozeste Olimpiu … ca dupa ce vor muri cativa bolnavi din lipsa de medicamente …. poate s-a si intamplat deja dar nu am aflat pentru ca sunt prea saraci ca sa vorbeasca cineva despre ei la televizor….. cum spuneam … ceilalti care vot trai mai mult pentru ca au ceva mai multi bani vor ramane FARA NICI O RECTIE …. DACA NU AU MURIT DE CE SA SE AGITE? ….. ASTA MERITAM ………………..PENTRU CA NU SUNTEM UNITI SI NE PASA DOAR DE NOI, DE BURTA NOASTRA….. ASTIA NE VOR TERMINA PE TOTI.

      1. Deja au murit mii de romani din cauza asistentei medicale superficiale/necorespunzatoare. Si vor muri in continuare. Asta e adevarul. Cand le ceri sa PROTESTEZE, d-abia ii urnesti. Cand li se pare ca au motive de hahaiala, la hore nu-i intrece nimeni! (azi au pus-o de-o hora ca s-a intors PL 912/2008 la comisia sulfamidei 😦 ) Daca nu le dai hore si hahaieli, nu mai vine nimeni… E o TRAGEDIE!

        1. @Vlad cel Groaznic
          Stiu ca au murit o gramada de romani din cauza halului in care a ajuns sitemul sanitar…. acum vor „iesi din sistem” si mai multi

  4. Fata…am vazut apelul…Esti prima care-si permite sa-l ameninte pe Atilla ! Cei ce au mai incercat…s-au ales cu …capul taiat!Lasaind garagata la o parte nemernicul asta [ ca nu poti sa-mi spui mie ca el n-are nici o treaba cu CNAS-ul] chiar unde si cum se facem un fel de petitie, apel , protest sau cum dracu i-o zice,impotriva acestui genocid national ?!Astia , Ponta , Antonescu, Vadim[ chiar si el de ce nu ?] si cine dracu mai este parlamentar adica …reprezentantul „poporului in structurile statului roman…astia ce masa zic ? S-a auzit vre-o reactie din partea lor pina in prezent ?Hai fato sa facem o scrisoare de protest la Parlamentul European la Comisia Europeana de Sanatate , la OMS si unde mai trebuie…ca astia pina nu ne baga in groapa nu se lasa!Insa nu ceva online, scrisoare de protest in toata regula semnata de cit mai multi traitori in tara asta de rahat si predata la organismele pe care le-am enum,erat .Semnaturile , poti apela la o televiziune sa adune samnaturile la sediul lor sau sa faca un carton in Piata Universitatii cum au facut mai ieri alaltaieri aia de la „Realitatea”. cit mai multe semnaturi si …inpartita pe la organismele de mai sus si la ambasade!ce zici facem treaba ? Pai daca te lasi pe seama astora…Daca doreai sa-ti faci o schimbare desex,,,sa vezi ce repede se gaseau si banii si clinica..prafu’saleaga de ei de nemernici!

    1. @Marian din…Berceni
      Nu ma pricep la forma asta de protest …. ideea este buna … si cine crezi ca o semneaza? …. nu vezi ca suntem doar noi 2 …. restul ne incurajeaza sa mai rabdam ca nu are cum sa mai dureze mult ….SA DEA DUMNEZEU SA FIE ASA…. DAR DACA o s DUREZE O LUNA ,DOUA, TREI ?…. Ar trebui sa merg prin farmacii sa ii pun pe batranii amarati sa semneze …. televizoiunile se vor alerta cand o sa inceapa sa moara oameni …. dar este posibil sa nu aflam de ei …. sunt prea saraci ca sa se tina seama …. a mai murit un amarat …. oricum era bolnav pe moarte …. ce mai conteaza 😦 😦 😦
      Oamenii se solidarizeaza cu medicii de familie … as fi facut-o si eu daca nu erau altii mai amarati decat ei .

  5. Uite acum ma uit la secatura aia de Igas..e pe sticla la ” Antena 3″ Ia legatura cu ” Antenele ” sau cu aia de l;a „Realitatea” si intra in ei !Nu existe sa nu te ajute fie Dana Grecu fie GVF fie Kretuleasca sa nu mai vorbesc de Corina Dragotescu ca si ea a fost bolnava si stie prin ce a trecut !Ia legatura cu ciutacu cu Gadea si vezi ce faci si tine cont si de chestia cu semnaturile!Succes!

    1. @Marian din…Berceni
      Iti spun cinstit Marian …. imi este frica de reactia oamenilor ….. sunt intr-un moment in care sufletul meu este vraiste … nu am putere sa mai primesc suturi in fund …am pus articolul pe facebook … din 1729 de prieteni l-au citit 3 …. nu poti sa ceri unui om care nu a suferit niciodata de foame sa il inteleaga ce cel flamand… cei flamanzi s-ar alatura … dar ei nu intra pe internet.

      1. Aici gresesti Dora. Ti se propune o petitie antiguvernamentala si nu una anti medici de familie. Postul tau Lovea acolo unde loveste si Attila si motanul incaltat. O petitie ce incrimineaza guvernul ar semna si medicii nu numai eu si nu numai voi doi. Cum ti-am spus, gasesc ca in situatia data felul tau de a judeca este scuzabil (situatia TA clinica), dar , pe blogul asta intra si gugustiuci si nu-mi permit sa nu fiu sincer si cinstit, in primul rand cu mine, in al doilea rand cu tine si in al trelea rand cu cei ce s-ar putea sa ne citeasca.

        Apreciez toate acele calitati in care te descriai zodiacal mai sus si – afara de aroganta – le recunosc pe toate: forta, mandrie, curaj, tenacitate, si chiar incapatanare desi, te previn, toate devin defecte daca nu sunt insotite si de luciditate.

        Pune-ti singura problema: cand am venit eu pe blogul tau comentatorii erau multi si de calitate. Gugustiucii porc-cotalii chiar erau primiti cum se cuvine de toti ceilalti.

        Te plangeai ca trebuie sa moderezi comentariile care te amenintau si erau multe si asta suna ca o lauda. Azi se invart pe aici tot felul de porc-cotalii mai viu sau mai slab pigmentati, cativa comentatori de buna credinta (dac-i numeri pe degetele de la o mana iti mai si raman nefolosite) si pinguri, multe pinguri care-si dau intalnire aici pentru ca acest blog candva era o provocare.
        Eu, prieteneste, te-as sfatui, dar nu stiu ce si cum.
        Sau poate stiu dar nu-mi permit.

        http://jos-cu-basescu.blogspot.com/2011/06/chiar-nu-inteleg.html

        1. @incognito
          Daca ajungi sa imi spui ca am trecut la portocalii chiar ma supar …. chiar nu pot sa am si alta parere? chiar nu pot sa le fac nici repros medicilor de familie?
          Tu ai citit articolul?
          Am scris asa: „Sunteti cu totii raspunzatori pentru pacientii a caror stare de sanatate se va agrava sau care vor deceda din cauza lipsei de medicamente.”CU TOTII
          Sunt si aroganta … si pe blog am fost … nu cu tine sau cu ceilalti apropiati …………incerc sa ma stapanesc 😀
          Luciditate? nu stiu daca mai pot sa fiu lucida atunci cand ma gandesc ca nu mai pot sa ii cumpar medicamente tatalui meu decat pe cel mult 5 zile. ….. tocmai a facut un accident vascular… ce face fara medicamente?… sa il vad cum moare in fata mea?…cred ca imi ceri prea mult draga prietene.

        2. @Incognito
          Pai eu am spus ca: „In orice caz nu cred ca directia in care mergem este buna.” (vezi mai sus). Ok, dar altceva vroiam sa spun.
          Theodora, eu cred ca, aici, Incognito dar si Marian din… Berceni au dreptate. Trebuie protestat impotriva Guvernului, atunci cand trebuie! Si in situatia de fata eu cred ca trebuie. Pentru ca nu e in regula ce se intampla. Nu mai vorbesc de faptul ca astfel de lucruri nu au spus in campania electorala. Si lucrul asta trebuie evidentiat in critica. Dl. ALM are dreptate: „Ajuns aici, va intreb care este vina medicilor si farmacistilor ca tara s-a umplut de saraci si asistati social?”
          Dar ceea ce te izbeste la acest Guvern este ca nu face nimic pentru indreptarea situatiei. El se refera numai la deficitul bugetar al CNSAS si la datoria externa, numai ca nu propune niciun fel de solutii. Se incearca prezentarea ca tot sistemul musteste de coruptie, fara sa se aduca vreo dovada clara, tocmai pentru a justifica schimbarea lui. Dar ceea ce se constata este ca au loc, dupa cum se vede, tot felul de crize de natura socio-economica, pentru care Guvernul pare sa nu aiba nicio solutie. Iar daca are una, nu face altceva decat sa adanceasca aceste crize. In felul asta nu cred ca se poate merge inainte… De fapt ei afecteaza, prin masurile pe care le iau, pe medicii de familie si, implicit, pe cetateni. Insa nu rezolva problema subfinantarii sistemului medical din Romania. Pai asta ar trebui cumva, cumva rezolvata intai. Nu vad nicio actiune a Guvernului in acest sens. Iar ceea ce poate sa rezulte din asta este in mod evident o situatie de criza, cum e cea de fata, din sistemul medical. Dar nu numai, pentru ca nici in alte ministere lucrurile nu merg cum trebuie, nu merg bine deloc. Or, lucrurile astea nu te pot lasa indiferent… Nu se poate ca Statul sa-si abandoneze proprii cetateni mergend pe ideea basesciana ca: ”Societăţile sunt alcătuite din indivizi care trebuie să fie responsabili pentru propria lor soartă”. Mai ales intr-o tara saraca precum Romania. Pentru ca indiferent cat de responsabil ar fi un individ, la noi, pentru propria lui soarta, tot nu va putea construi, spre exemplu, autostrazi, doar el, sau noi. Pentru ca sunt lucruri care nu depind numai de tine, oricat de responsabil si bine intentionat ai fi. Nu mi se pare in regula sa mergi pe ideea incurajarii emigratiei, asa cum a facut Basescu intr-o emisiune televizata. In felul asta aratand, chipurile, cat esti de responsabil fata de propria ta soarta, asa cum si el, Basescu, a facut in vremurile de trista amintire comunista. Sa fim seriosi! Pai ce facem? Incurajam oamenii sa plece din tara? Eu stau si ma gandesc, in asemenea conditii, ce are in cap Basescu, cand debiteaza astfel de idei. Cat e el de responsabil? Si ce se urmareste cu asta, pana la urma urmei? Preturile cresc, salariile sunt mici in general, sistemul de sanatate, iata, este intr-o noua criza, etc. Si i se cere individului sa fie responsabil de propria lui soarta, cand ceea ce i se intampla nu depinde de el, si nici faptul ca o duce mai rau, pentru ca nu individul luat ca atare este rau intentionat. Iar solutia care sa fie: plecarea la munca in strainatate ca sa-l voteze pe Basescu?

        3. @Motanul Incaltat
          Nu am spus ca este vinamedicilor ca ara s-a umplut de saraci si asistati social.
          Ce urmareste? Saracirea populatiei, un popor sarac este mai usor de manevrat, iesirea din sistem a pensionarilor si bolnavilor , pastrarea puterii economice si poltice

        4. @Theodora
          „Luciditate? nu stiu daca mai pot sa fiu lucida atunci cand ma gandesc ca nu mai pot sa ii cumpar medicamente tatalui meu decat pe cel mult 5 zile. ….. tocmai a facut un accident vascular… ce face fara medicamente?… sa il vad cum moare in fata mea?…cred ca imi ceri prea mult draga prietene.”
          Te inteleg, sigur ca da. Insa sa ne gandim ca sunt multe cazuri de genul acesta. Nu e vorba numai de oamenii in varsta, ci si de cei tineri. Eu intreb numai atat: ce face Guvernul pentru rezolvarea unor asemenea situatii. Stii ce face? Iti spune ca trebuie sa fi responsabila de propria ta soarta. Ei, mie lucrul asta, aceasta atitudine a reprezentantilor dreptei, nu mi se pare deloc in regula. Tie ti se pare in regula?
          Ei tot vorbesc de subfinantarea sistemului de sanatate. Dar ce masuri concrete iau ei pentru rezolvarea problemei. A, n-au idei? Atunci o solutie onorabila ar fi ca sa-si dea demisia in bloc si sa lase pe altii care poate ca au idei de rezolvare a problemei. Mai ales acum, pe timp de criza, trebuie sa gasesti o solutie sa finantezi la modul optim sistemul, pentru ca el sa poata functiona si pentru ca sa nu afectezi prea tare, daca chiar deloc nu se poate, viata oamenilor. Ei tot vorbesc, ca sa dau un exemplu, de influxul de capital privat in sistem, dar nu se vede asa ceva. Nici macar asta nu se vede. Iar daca medicii de familie au obiectii la semnarea contractului cadru, nu inseamna ca obiectiile lor nu ar fi justificate. Daca medicii spun ca ar ajunge in faliment – adica lipsa totala de bani – atunci eu cred ca ar trebui sa ne gandim serios la lucrul asta. Mai ales ca si Duta spune ca e justificata atitudinea medicilor de familie. El nu a spus ca nu ar fi justificata aceasta atitudine, a criticat-o de pe alte considerente. Si atunci? Deci o prioritate a Guvernului ar trebui sa fie finantarea Sanatatii, pentru ca sistemul medical din tara sa poata functiona pana se implementeaza o alta abordare, cum ar fi asigurarile private, pe parcurs, pentru ca trebuie vazut cum functioneaza si daca va functiona. Pe cand noi suntem mari specialisti in a desfiinta, fara sa punem nimic in loc. Se desfiinteaza CNSAS, dar s-ar putea sa nu se puna nimic in loc iar povestea cu asigurarile private sa ramana doar un basm frumos, dar nerealizabil. Si atunci ce am facut? Evident, un nou dezastru! Or, cam asa vad ca se trateaza problemele de catre actuala guvernare si nu pot sa fiu de acord cu asa ceva.
          Sigur, aceasta problema pe care ai evidentiat-o in postarea de fatza ar trebui sa se rezolve pozitiv cat mai repede. Sper…

        5. @Motanul Incaltat
          Nu nu mi se pare in regula… asta nu este DREAPTA asta este crima cu premeditare… stiu ca sunt si tineri 😦 …. este clar ce urmareste guvernul …de fap[t basescu ptr ca guvernul nu exista … exista doar basescu care isi impune vointa …. urmareste sa cheltuie cat mai putini bani cu poporul ca sa le ramana lor cat mai multi.

        6. @Theodora
          Si o sa-ti spun ce mai mi se pare in neregula. Pentru ca, dupa parerea mea, niciunul din comentatori nu a sesizat o chestie (sper sa nu se supere nimeni, ca nu am spus cu rea intentie), si anume ca se incearca punerea in practica a unor ideologii bazate pe realitatile din alte tari (realitati anglo-saxone), la noi in tara. De fapt asta se intampla, iar lucrul asta nu prea are legatura cu deficitul bugetar sau cu datoria externa a Romaniei, sau, daca doresti, are o mica legatura cu asa ceva. Numai ca in acele tari anglo-saxone realitatile economice sunt altele (cu toate ca toate tarile au fost zguduite de criza). Este vorba de PIB, dar si de alti indicatori si un sistem economic performant. Deci alte realitati economice fata de cele din Romania. Eu cred ca am cadea intr-o capcana, ca sa zic asa, daca am considera ca daca aceasta criza economica a afectat mai multe tari atunci si realitatile economice din toate tarile afectate de criza ar fi identice. Eu nu zic sa nu ne inspiram sau sa invatam de la altii. Dar masurile care se iau aici ar trebui sa fie potrivite Romaniei, in primul rand. Nu sa implementezi aici ceea ce ar fi potrivit, sa zicem, Marii Britaniei, dar fara sa se potriveasca, spre exemplu din punct de vedere economic, Romaniei. Trebuie sa ai discernamant in astfel de probleme. Noi, se pare,ca nu-l prea avem si, iata, cu atat mai putin guvernarea actuala. Cel putin asta e impresia pe care mi-o lasa…

        7. @Motanul Incaltat
          Nu poti sa implementezi ceva care nu are nici o legatura cu poporul roman si sa ai si pretentia sa merga

        8. @Theodora
          Ma bucur ca incepeti sa va linistiti si ca incercati sa va stapaniti. Asa, poate acceptati niste sfaturi care sa va ajute sa treceti peste acest episod criminal. In primul rand, v-as sfatui sa discutati cu Renata situatia tatalui dvs. Sunt convins ca va poate da niste indicatii, astfel incat sa transformati cele 5 zile in doua sau trei saptamani. La farmacia domniei sale functioneaza si un cabinet de unde puteti primi consultanta naturista. Acesta este tipul de solidaritate pe care aveti dreptul sa-l solicitati. Exista sansa ca sa gasiti alte medicamente si suplimente, mult mai ieftine si cu efect similar. Va dau un exemplu din viata mea: madicul de familie mi-a prescris Diovan 80, la care lasam o caruta de bani dupa compensare. Discutand cu medicul specialist, acesta mi-a spus sa cer Atacand 8, cu efect similar, dar mult mai ieftin. Stiti ce mi-a spus medicul de familie, cel care avea exclusivitate in prescriptie? Aaa, da! Alt exemplu: cu multi ani in urma am facut si eu un accident vascular la ochi! Este semnul ca nici vasele de sange la nivelul creierului nu se simt foarte bine. Medicul generalist mi-a facut o lista de „nasturi”. Am avut curiozitatea sa discut cu un profesor doctor care m-a batut pe umar si a spus: Vitamina C, cat mai multa Vitamina C! Dupa „cura” cu Vitamina C nu mai stiu ce inseamna hemoragia oculara!
          Acum, imi mai permit un sfat, util tatalui dvs. Incercati sa nu va agitati in preajma lui ca sa nu-l antrenati in situatii care sa-l duca la creterea tensiunii arteriale! Eu consider ca este mai periculoasa decat reducerea medicatiei …

        9. @ALM
          Mama are in reteta Atacand …. multumesc pentru sfat … evit sa il enervez … nu i-am spus de medicamente dar a auzit la TV

        10. Pana la urma nu rezist si am sa-mi permit:

          Lasa blogareala o saptamana, nu mai publica (ca oricum…) decata daca ceri ajutor, nu mai citi nici postari si nici comentarii si nu mai comenta. O saptamana. Cred ca iti va folosi direct tie si indirect alor tai.

          Succes!

        11. @incognito
          Asta nu pot sa fac … cui nu ii place … nu citeste … am facut pauza doar cand am ramas fara net, cand a fost tata in spital sau cand am fost eu atat de bolnava incat nu m-am putut scula din pat.
          Mie imi face bine cand scriu …. este si o modalitate sa imi tin mintea ocupata … sa nu ma mai gandesc in fiecare secunda la necazurile mele

        12. Ma rog… Stii tu ce stii… Nu era vorba de „cui nu-i place”, era vorba de tine. Daca TIE iti face bine e OK. Mie insa mi se paruse ca nu. Ti-am spus: e OK. Poate ca ridicatul mingiilor la fileu e sport si nimeni nu poate spune ca sportul nu e sanatos. Da-i inainte!

          Succes!

        13. @incognito
          Te rog sa ma crezi ca imi face foarte bine sa scriu.
          Nu obisnuiesc sa mint … am alte defecte … sa nu iti fie teama pentru mine ….. sunt capabila de multe dar nu de sinucidere 🙂 … sunt mult mai puternica decat se poate intelege din articolele de blog…. da pot sa fac scandal, pot sa urlu de disperare in articolele mele …. nu pot sa ma sinucid, sunt o luptatoare, mor de gat cu dusmanii daca este nevoie … daca auzi ca mi s-a intamplat ceva …. te rog sa fii sigur ca mi-au facut altii de petrecanie

  6. Intra la Mircea Badea pe blog si zii si lui sa puna problema ta pe sticla …ca ala nu are nici o frica de animalele astea turbate …poate doar de CNA.

  7. Sa sti ca : MA INTERESEAZA IN MOD DEOSEBIT ! Mai bine nu intram pe blog-ul tau sa citesc ce ai scis…m-am umplu de nervi! Prafu’ sa se aleaga de ei si de familiile lor!

  8. Ba esti nebuna ? Pai eu nu ma duc la medic pentru ca stiu ca n-am bani sa platesc [nu consultatia ..] MEDICAMENTELE SI ANALIZELE !Am platit atitia ani CNAS…adica mi-au fost furati banii din buzunar si…cu ce ma aleg ? Stau cu boala in mine[ si eu am hernie si pot paraliza oricind…asta e meseria.] si nu-ndraznesc sa ma duc la doctor!Banditii dracului!ce bandit? Criminali !

    1. @Marian din…Berceni
      La Municipal … 30 – 40 de milioane de lei vechi … atat este spaga … poate mai trebuie si pe la asistente …. daca nu ii ai …. stai si astepti sa vina sfarsitul

      1. Nu citisem asta cu Municipalul…
        La cine e şpaga 30-40 mil vechi, în municipal? Pentru ce fel de serviciu medical? Doctorul cu pricina a zis el, cu gura lui, „dacă nu-mi dai 40 mil, nu mă uit la tine” sau asta e suma care se vehiculează prin saloane, printre pacienţi?
        Mi-e teamă că, dacă e adevărat, de banii ăştia te poţi consulta/trata liniştit la o clinică privată şi ţi se dă chitanţă.

        1. @renata
          La un medic chirurg neurolog … ptr operatie de hernie de disc … astea erau sumele de la inceputul anului trecut … probabil ca acum au mai crescut ….. este suma care se vehiculeaza prin saloane …m-am internat am facut RMN-ul … am intrebat pacientele care intrau in operatie …. m-a intrebat medicul daca raman sa ma operez … i-am spus ca nu sunt pregatita FINANCIAR si mi-a spus sa revin cand sunt pregatita 😀

        2. Stimata Theodora, verificati daca nu va puteti schimba zodia, cu una unde credulitatea sa fie minima. Eu sunt pacient vechi dar N-AM DAT SPAGA NICIODATA! Din principiu, ca nici eu n-am primit spaga vreodata. Da, o atentie simbolica in semn de multumire, am mai dat. Am dat nu ca un troc, bani contra sanatate, ci pentru ca asa simteam. Nici la asistente, cand am fost internat, n-am cotizat. Credeti ca m-au tratat altfel decat pe cei care cotizau? Ei bine, nu! Asa ca nu va mai luati dupa toti fazanii care transmit pe cale orala tot felul de impresii personale. Pacientii care dau bani NU AU INCREDERE in probitatea profesionala a medicilor! Eu am!

        3. @ALM
          Daca medicul vroia sa ma opereze fara SPAGA in momentul in care i-am spus ca nu sunt pregatita financiar imi spunea … lasa mai femeie nu ai . nu ai …. ramai sa te operezi ca sa scapi de chin …. dar nu … el mi-a spus sa revin cand sunt pregatita …. nu sunt credula …. nu imi place sa dau spaga nici macar la coafor de aia mi-am lasat si parul lung ca sa nu mai depind de coafeza 😀… ma irita si gandul ca trebuie sa dau spaga … nu am intrebat o singura pacienta …. le-am intrebat pe toate femeile din salon … 7 parca erau

        4. Daaaa! Eu, in locul dvs, mai faceam un pas: RAMAN! Credeti ca va lasa neoperata sau va taia in doua ca la circ? Daca spuneati RAMAN ati fi trecut peste dilema spagii! Ori alba, ori neagra!
          Medicul despre care vorbiti, NU PUTEA sa spuna ce pretindeti dvs: ar fi fost o recunoastere implicita ca accepta spaga! Retineti, am scris „accepta” si nu „pretinde”. Va sfatuiesc sa aveti mai multa incredere in oamenii cu care ne confruntam zi de zi. Va face impresia ca se opereaza de hernie de disc numai cei potenti financiar? Daca ar fi asa, la numarul de operatii zilnice, ar insemna ca avem o clasa de mijloc substantiala 😀 .

        5. @ALM
          Va raspd sincer ca de obicei …. nu am indraznit sa fac asta … toate femeile care se operasera si care urmau sa se opereze au spu ca i-au dat intre 30 si 40 de milioane … nu am indraznit … nu am dureri decat perioade mici de timp …. cu amorteala piciorului drept m-am obisnuit

  9. Mai si …javra asta de Duta chiar este …medic?! Sincer nu stiam.Daca era Nicolaescu sau..chiar criminalul asta de Atilla …la astia n-ai pretentii dar la asta ? Medic?!!Cum este posibil asa ceva ?!Unde dracu traim? Pai aia din Somalia sint…mai fericit ca noi ca la aia de bine de rau ..le da ONU ajutoare in medicamente si daca au vreo nemultumire…scot kalasnicoavele la vedere!Noi ce dracu sa scoatem? Mortii din gropi?Zici sa ma linistesc , sa nu-mi fac nervi..pai cum dracu sa nu-m fac nervi cind si eu sint in aproape aceeasi situatie! Am si fost …cum ai tu acum probleme cu tatal tau si eu am avut ACELEASI probleme cu mama mea acum doi ani!Cum dracu sa nu-mi fac nervi ?Asculta ce zice fratele tau: fa scrisoare semnata de cit mai multi oameni [ se vor gasii destui crede-ma !] insa nu online si hai cu hotii in tribunal!Mama lor de hoti ! Mama lor…la toti!

    1. @renata
      Nu stiu cat costa la liber ca pana acum am luat doar cate 5 pastile din fiecare … nu mai stiu unde este bonul de la farmacie …. o sa te sun.

      1. postare mai veche dar extrem de ,,actuala”
        Casa de asigurari e varza(printre altele) pt ca nu dispune de banii asiguratilor, ei sun ff…i vb lui Ciutacu de tarfe gen Nutzi si nici macar nu se inmultesc pt ca sunt sterile si intelectual si fizic (tarfele)

        1. @olimpiu65
          Da, stiu ca postarea este veche … il citesc pe Ciutacu … mi-ai dat o idee de articol ….. titlul …. NEVOIA DE CIUTACI sau ceva in genul asta

Lasă un comentariu