Nea Gogu din Afumati si ZeListul

Ieri dimineata m-a sunat nea Gogu din Afumati. Nea Gogu este o ruda indepartata. Strabunica mea, care a fost moasa, a botezat si a cununat atatia consateni incat era ruda cu jumatate din comuna.

Nea Gogu foloseste internetul ca sa tina legatura cu nepotii lui stabliti in SUA.

Am crescut impreuna cu nepotii lui, am mancat la aceeasi masa, ne-am bucurat impreuna la sarbatori si am plans impreuna la necazuri.

Nea Gogu citeste zilnic blogul meu si ma suna sa isi spuna parerea.

Duminica dimineata, la ora 5.30 ca asa se trezesc taranii, m-a sunat sa ma intrebe ce s-a intamplat cu blogul meu. Era intrigat ca am cazut in clasamentul ZeListului cu 111 pozitii.

Nu prea am stiut sa ii spun de ce. Cei de la ZeList mi-au spus pe e-mail ca:

„La cererea utilizatorilor, sistemul a fost inbunatatit in cursul saptamanii trecute pentru elimina acele linkuri repetate care pot fi considerate o forma de linkspam.”

„Un top sau un algoritm de calcul care se beazeaza pe linkuri… trebuie sa aiba grija ca aceste linkuri sa fie relevante. Un link este relevant daca isi gasea in mod natural sensul in text si irelevant daca este pus doar cu scopul de a oferi un plus de promovare.”

Exista mai multi algorimi prin care noi detectam in mod automat sau semiautomat posibilele tendinte de promovare „black hat”, sa spunem. Una dintre problemele des intalnite este cea a grupurilor de prieteni.”

O parte a explicatiilor o inteleg. Toate examenele din facultate si deci si pe cele de la informatica le-am luat pe bune.

Nu pot sa inteleg cine sunt utilizatorii care au cerut imbunatatirea sistemului si de ce nu erau ei multumiti de vechiul sistem?

Nu pot sa inteleg nici partea cu „grupurile de prieteni”. Nea Gogu din Afumati crede in prietenie. ZeListul se pare ca vrea sa o desfiinteze.

De ce  ZeListul nu doreste incurajarea prieteniilor in blogosfera?

De ce nu pot sa ii trimit pe cititorii blogului meu pe blogurile prietenilor mei Gabriela, Vania sau  Mirela?

Deoarece nu am suferit niciodata de mania persecutiei nu pot sa ma gandesc la faptul ca ARTICOLELE MELE POLITICE NU SUNT PE PLACUL cuiva de la ZeList. Ar fi mult prea mult.

Eu o sa continui sa scriu fara sa imi pese de pozitia pe care blogul meu o are in ZeList. Nu scriu pentru Zelist ci pentru cititorii mei si pentru prieteni.

Dupa o tura pe blogurile prietenilor mei din blogroll, vad acum ca nu doar mie mi s-a intamplat „bucuria”.

Se pare ca cel putin 50 de bloguri au fost depunctate serios dupa implementarea noului sistem de validare a linkurilor.

Pentru ca sunt un om optimist, astept ca cei de la ZeList sa revina la ganduri mai bune. 🙂

HAI CA SE POATE!!!!!

Adrian

Ana

Atitudini

Basarica

Basescul

Caius

Cel Mare

Cepeca

Chat Noir

Consiliul National al Blogosferei

Corina

Cosmin

Dan

Dispecer blogosfera

Dumitru

Elena

Elisa

Epistole

Florin

Gabriela

Flavius

George

Ghilotina

GHQ

Ioan

Ioan T

Kinr

Lilick

Lucia Verona

Madi

Maminineta

Marcus

Maria Barbu

Mariana C

Marius Mina

Matilda

Mesterul Manole

Michaelas

Mircea

Mirela

Motanul Filozof

Natasa

Nea Costache

Nedumeritul

Oana

Octav

Octavian

Orfiv

Plano 10

Ramona

RaSpo

Razvan

Rusu Gigi

Sfantu’ Simion

Sibilla

Simona Ionescu

Starea Natiunii

Supravietuitor

Teo

Transildania

World of Solitaire

52 de gânduri despre „Nea Gogu din Afumati si ZeListul

  1. Pingurile mele au fost tâlhărite de la circa 100 de oameni. Oricât aş fi de prietenos, doar un bou sifilitic de la zelist poate presupune că-s rudenie cu toţi! Firesc era să-i sancţioneze pe derbedeii cu blogroll ascuns, care încalcă regulile blogosferei (gen prale gaborâtu)… Acum, firesc este să le dăm muie şi să-i ignorăm, ca pe nişte şobolani spurcaţi.

    1. @Vania
      Nu pot sa fiu prietenoasa cu cei care nu merita.
      In mod normal ar trebui sa revina la sistemul vechi de validare.
      Daca nu vor inseamna ca nu au nevoie de noi.
      Nici noi nu avem nevoie de ei.

        1. mai stii?????… is in stare sa gaseasca cele mai incredibile minciuni!! o mina de aur … e mult mai usor de gasit!!… nu de alta, doar pentru a o vinde

        2. @Black Angel
          Daca stau bine si ma gandesc NOI suntem aurul.
          Noi toti care avem bloguri.
          De la cel care a scris astazi primul lui articol pana la cel care are blog de 4 ani.
          Noi suntem valoarea.
          Ei incercau sa ne calsifice.
          Era ok dar daca incepi sa nu mai fii echidistant cand faci clasamentul atunci incep problemele.

  2. Buna Theodora: sfaturile sunt bune de dat nu de urmat, dar daca ar fi sa ma sculti pe mine i-ai da dracului cu zelist-u’ lor cu tot. Important este sa postezi si sa ai ce spune celor care te citesc, restu’ e fum.
    Sa fii iubita
    marcus
    PS astept raspuns la e-mail.

        1. Theo, ti-am dat urmatorul raspuns la mine pe blog. astept adresa:
          @Theodora: Stai linistita si multam de raspuns. Nu-ti stiam situatia si din acest motiv mi-am permis. Facem altfel , da-mi adresa prin e-mail, iti trimit cartea cu dedicatie si autograf si nu achiti decat taxele postale, adica vreo 7 lei. De acord?
          sa fii iubita
          si da-i dracului ca o veni soarele si pe strada noastra
          marcus

    1. @basescul
      La cate lume am trimis eu la tine pe blog ar fi trebuit sa cresti.
      Am tot luat de la tine poze care stii si tu ca se potriveau perfect cu articolele mele.
      Linkurile alea de la poze erau perfecte. Nu aveau de ce sa nu le puncteze.
      Plus ca scriem si pe aceasi tema deci nu pot sa spuna ca nu au legatura articolele noastre.
      Lasa ca nu ne trebuie noua clasamentul lor.
      Putem sa traim ffff bine si fara el.

  3. Si eu am cazut cu aproape 300 pozitii la un blog, iar la acesta cu aproape 200.
    de ce?Nu i-am intrebat pe cei de la Zelist si nici nu-i intreb.Eu am sters widgetul pe care oricum il aveam cam pe la coada widgeturilor.
    De ce ne trebuie clasamente si Zelist?
    Intotdeauna am dat link-uri ca asa mi se pare normal, doar ca pana acum cateva luni am constatat ca nu proce4dam corect, adica dadeam link la blog, nu la articol.

    1. @supravietuitor
      Era bine si asa.
      Ideea este ca eu citesc articolul tau si pentru ca imi place ce ai scris si consider interesant articolul dau un ping catre blogul tau sau catre articolul citit si in felul asta ii incurajez pe citittorii mei sa te citeasca si pe tine.
      Cui sa ii dau linkuri sau pinguri, celor pe care nu ii citesc?

    1. @octavpelin
      Vad ca la mine ai reusit. 🙂
      Problema este ca au schimbat modaliatatea de validare a linkurilor si a pingurilor dar nu stim care sunt noile reguli.
      Pai cum sa particip la un clasament CAND NU CUNOSC REGULILE?
      Creste in clasament cine are ochii verzi de exemplu nu cine a a scris mai bine sau cine fost mai citit.
      Eu nu vreau sa particip la o chestie de genul asta.
      Regret, chiar am considerat ca sunt niste profesionisti.

  4. Theo,
    Eu am procedat simplu: m-am debarasat de ei, ca de o scama de pe o haina noua!Mise pare ca este prea multa imoralitate in tara, ca sa-mi ingadui, sa tolerez gesturi similare celui, de care s- sesizat si Nea Gogu. Toleranta, in acest caz, mi separe sora cu gestul celor 50%, minus ceva! De fapt, gestionarea valorii mele,imi pare asemenea situatiei fondurilor acordate de FMI si preluate de catre se stie cine!. Cu bine!

    1. @World of Solitaire
      Corect!
      Nea Gogu este un om simplu, cu 8 clase primare ca asa se facea pe vremea lui, UN TARAN de la marginea Bucurestiului.
      NU HOTARASTE ZELISTUL CARE ESTE VALOAREA MEA.
      NU AM NEVOIE DE NICI UN CLASAMENT CA SA STIU PE UNDE SUNT IN BLOGOSFERA.
      Plus ca nu e corect sa schimbe regulile fara sa ne anunte

  5. Si eu am mai dat in spate vreo 50 de pozitii dar este adevarat ca in ultimele trei saptamani de cand am plecat la tara nici nu m-am mai ocupat de blog. Totusi, ping-uri am primit de la toti prietenii mei.
    In definitiv stii ceva Theodora? Scriu pe blog pentru placerea mea si pentru prietenii mei, nu am nevoie sa fiu clasificat de Zelist sau altii. Ma bucur ca fac parte din interiorul unui grup de prieteni pe care-i stimez, nici mai in fata si nici mai in spatele acestora, cum mi-ar sugera Zelistul.

    1. @Nea Costache
      Sigur ca si eu scriu pe blog pentru prietenii mei.
      Eu am cazut 111 pozitii nu 50 si am scris zi de zi.
      Ca sa nu ma spun ca saptamana asta am avut si mai multe vizionari decat saptamana trecuta cand am crescut cateva pozitii.
      Nu au nici o logica.
      Cred ca daca nu le place lor de cineva il retrgradeaza.
      Ce sa fac? sa stau sa ma uit cum fac ei misto de mine?

  6. E ştiut că pe meleagurile noastre dacă ceva merge cât de cât bine se găseşte câte unul care reuşeşte să strice şi asta .Eu unul mă bucur că încă ne putem vizita şi citi .

  7. Adevărul este că am pus preț pe un mare nimic. Fără să ne gândim, am sperat că sunt și lucruri cinstite pe lume. Au demonstrat că invidia, răutatea și ura ajung până și aici. Eu nu mai consider relevant zelistu ăla și am șters widgetul. Normal că e bine să fim solidari: cum își permit ei să șteargă pinguri? Dacă vreau, trimit 1001 de pinguri prietenilor, zilnic! E treaba mea, nu a lor! E irelevant tot ce ține de zelist, și-au dat singuri foc, acum să ardă!

    O zi bună, Theodora! 🙂

  8. Mi-ai dat o idee bună. Renunț la ZeList. Sincer, nu l-am urmărit, l-am pus să fiu în rând cu lumea. Poziția nu mă interesa. Acum am un motiv să redevin normal. Postarea ta are un efect benefic asupra mea. Mulțumesc.

    1. @Cepeca
      Eu trebuie sa ii multumesc lu’ nea Gogu. 🙂
      Sigur ca nu pozitia aia este importanta.
      Nu or sa imi scada mie cititorii din cauza ca am cazut in topul lor.

  9. Je m’en fiche de Zelist asta, motiv pentru care nu l-am avut nici pan-acum pe blog si nici nu o sa-l am vreodata. In fond, doar nu scriu pentru ei, nu?…

    1. @Corina
      Pe mine una chiar ma mirat.
      Eram convinsa ca sunt niste profesionisti.
      Sper ca nu au dreanjat articolele mele.
      Ideea este ca din primii 150 nu a mai picat nimeni asa de rau ca mine.
      Poate daca as fi scris poezii nu pateam asa 😀

    1. @ razvanrc
      Chiar nu stiu Razvan. Nu am urmarit.
      Poate ca stie mai multe Vania, nu sunt sigura ca il intereseaza prea tare.
      Sa il intrebam pe el.
      Daca te-ai razgandit nu e suparare.
      Eu nu m-am razganidit si INCA MAI ASTEPT RASPUNS DE LA CEI DE ZELIST

Lasă un comentariu