Post preluat: Petitie pentru semaforizarea si iluminarea trecerii de pietoni de pe DN 7, la iesire din Deva

Raspund astazi unui comentariu pe care l-am primit ieri seara pe blog.

„deepiny spus

februarie 28, 2011 la 11:45 pm

Hai ca se poate te rugam in calitatea pe care ai obtinut-o pe buna dreptate de cel mai combativ blog sa ne sprijini si pe noi in semnarea si popularizarea unei petitii al carei obiect il gasesti aici robygiulesti

Poate ca pare mai lipsita de importanta decat efervescenta lumii politice care priveste viata tuturor dar nu e lipsita de importanta pentru cei care au dorit prin strigatul lor in fata bloggerilor sa fie ajutati ca moartea colegei lor de clasa sa nu fie in zadar.

S-au strans pana acum 1000 de semnaturi, colegul nostru Robygiulesti a facut-o si pare cam trist ca nu a reusit mai mult, crezi ca poti face ceva in sensul asta, s-o popularizezi ca sa fie semnata de cati mai multi, eu as merge mai departe si ti-as cere un sfat vis a vis de traiectul mai direct al petitiei pe cale oficiala, din experienta ta cum ne poti indruma, poate chiar cunosti autoritati care ne pot ajuta.

Orice sfat si ajutor e binevenit.

Multumim!

Fiindca acesta este cel mai combativ blog te rugam sa ne ajuti”

Post preluat de pe blogul robygiulesti

Petitie pentru semaforizarea si iluminarea trecerii de pietoni de pe DN 7, la iesire din Deva

În fiecare secundă undeva în lumea aceasta cineva trece de pe un trotuar pe celălalt folosind o trecere de pietoni. Acea zebră considerată prin reguli de circulaţie drept locul cel mai sigur pentru traversare. Dar este cel mai sigur loc? Legile spun că da, viaţa spune că nu.
La intrarea în Deva, pe DN7 o trecere de pietoni devenită cod de bare pentru vieţi expirate înainte de termen! O fabrică de biciclete. Dar ce contează ce străjuieşte vâltoarea morţii la “colţ cu Deva”?!
Nu există semnalizare, nu există nici măcar o lumină care să arate celor implicaţi în trafic, pe acest drum intens circulat, că cineva doreşte să traverseze strada, pe aici, singura cale de acces perfect legală pentru locuitorii comunei Sântandrei înspre Deva. Absenţa unui semafor si a unei iluminari corespunzatoare este fatala ! Un semafor, un semnal luminos între viata si moarte. Fără el rişti să sfârşeşti sub un autocar. Sau sub un microbuz. Ba chiar sub ambele… Se poate  întâmpla oricui!

Chiar dacă au mai fost astfel de cazuri până acum, noi,  colegi si prieteni ai unei tinere de 18 ani nu am ştiut despre ele până vineri, 18 februarie când Daniela Maria Toma s-a angajat în trecerea străzii. Pe locul marcat, numit zebră, ea a fost lovită de un microbuz chiar pe locul care ar fi trebuit să îi ofere siguranţa în traversare, fiind proiectată apoi pe contrasens în faţa unui autocar ce a târât trupul tinerei pe o distanţă de 30 de metri.

Mâine, sau poate chiar acum, altcineva va trece această stradă, prin acelaşi loc, riscându-şi la fel de mult propria viaţă.
Şi pentru ca o viaţă să nu se fi stins în zadar, cei care au cunoscut-o pe Daniela Maria Toma, prieteni şi colegi au iniţiat această petiţie prin care se doreşte construirea unei paralele care sa faciliteze traversarea pietonilor, sau cel putin obţinerea iluminarii corespunzătoare a acestei treceri de pietoni precum şi semaforizarea acesteia.

O simplă semnătură nu costă nimic, dar poate că salvează o viaţă. Semnează această petiţie pentru ca o viaţă să nu se fi stins în zadar.

P.S. : Multumesc din suflet tuturor celor care isi dau interesul in aceasta situatie si ma ajuta neconditionat cu promovarea acestei petitii si fac toate demersurile pentru ca scopul acesteia sa fie atins  !

DATI CLICK AICI PENTRU A SEMNA PETITIA !

___________________________________________________________________________________________________________

Tatal meu a fost lovit in plina zi, de un autoturism, pe o trecere de pietoni din Voluntari.

Nu a fost calcat de masina, doar lovit si trantit la pamant.

A avut mana dreapta in ghips dar dupa acel incident nu si-a mai revenit total.

Din ziua aia nu a mai iesit din casa decat de  7- 8  ori si atunci doar pentru a merge la medic.

Nu se poate ridica singur din pat si merge foarte greu…. as zice mai curand se taraste.

Soferul a oprit la 50 de metri de trecerea de pietoni dar nu ca sa il ajute ci ca sa il injure si sa il ameninte.

Desi erau oameni prin apropiere nimeni nu a retinut numarul masinii.

Nu stiu nici acum cine este cel care l-a lovit.

Am sunat la Politie, la Primarie  si i-am rugat sa puna un semafor sau niste sicane in zona aceea.

Nu s-a rezolvat nimic.

Va rog semnati acesta petitie.

Multumesc!

Felicitari tinerilor care au avut intitativa acestei petitii!

___________________________________________________________________________________________________________

Va invit sa cititi si aici:

Se pare ca Monica Columbeanu va ramane doar cu ce a obtinut pana acum. Irina ramane in custodia omului de afaceri Irinel Columbeanu – Theo

Despre tradiţiile lunii lui Marte – Vania

Cultul personalitatii: au inceput sa puna statui cu udrea prin oras – Basarica

Codul lui BOTis – Basescul

Votul la două mâini… – Bibliotecarul

Inocentul – 15 – Caius

1 Martie – sa aveti o primavara deosebita! – Cezara

Minciuna PD(oricât de elaborată) are zile scurte… – Dispecer

Mărtişoare, mărtişoare – Elisa

Mărţişor – Link-Ping

Am inspirat partidul de guvernămînt ! – Matilda

Mărțișoare pentru prieteni – Mirela

Mărțișoareee, la doamne și domnișoaree! – Nea Costache

Credeti ca un contrabandist poate starpi contrabanda la granitele Romaniei? – Plano 10

Invitatie – Popa Teapa

Un Martisor si o dedicatie, pentru ca de maine incepe oficial primavara – Razvan

PRETTY WOMAN. DIANA SEVERIN RUPE RÂNDURILE ÎN PD-L – Roxana

Ghiocei si martisoare de 1 martie – Supravietuitor

Trafic cu Hituri (runda 57) – Teo

Dictatura basista in Comisia de administratie publica – Vlad cel Groaznic

Drumul către pierzanie – Revoluțiile colorate și originile celui de-al III-lea război mondial – Zalmoxys

Mărțișor « Un blog cu năbădăi

Pentru tine, Lisa! (4) « Cristian Dima

Martisor! – Motanul Filozof

16 gânduri despre „Post preluat: Petitie pentru semaforizarea si iluminarea trecerii de pietoni de pe DN 7, la iesire din Deva

  1. Azi femeile conduc lumea, sunt centrul pământului. Azi femeile sunt mai frumoase decât ieri. Şi asta se repetă în fiecare zi. La fel vom zice şi mâine şi peste mulţi ani la fel.
    Să zâmbeşti mereu.

  2. Stimata Theodora, materialul de fata mi-a amintit de povestea cu drobul de sare. Daca acea trecere pentru pietoni este atat de periculoasa, personal, as face ceva ca sa-mi protejez viata. Respectiv, as traversa printr-un alt loc sau as cumpara o lanterna cu lumina intermitenta (costa cativa lei, fiindca este o chinezarie), cu care sa-mi semnalizez prezenta. In niciun caz nu as face o petitie prin care sa solicit o investitie care sa-mi suplineasca lipsa spiritului de autoconservare.
    Din descriere, ar trebui sa inteleg ca este singurul (?) loc pe unde locuitorii din comuna Sântandrei pot ajunge la Deva. Pai fratii mei comunali, ce asteptati? Vreti sa fiti rariti pana cand autoritatile vor face o investitie, sau va organizati astfel incat sa va protejati vietile? Am cautat pe Google Map locul cu pricina. Este vorba de o intersectie intre DN7 (E68) si drumul comunal 700. In acea zona, DN7 este perfect vizibil, atat in stanga cat si in dreapta. In aceasta situatie, pietonul are posibilitatea sa vada vehiculele, chiar daca conducatorii vehiculelor nu-i observa (mai ales in intuneric sau semiintuneric). Orice accident in acea zona este vina, in exclusivitate, a pietonului. Cred ca achizitionarea individuala a unei veste reflectorizante (se gasesc la orice supermarket, la pretul de cca 10 lei), de catre fiecare lucrator la serele din zona, este un prim pas rational. Doamne, ce vremuri traim in tara lui „sa ne dea, sa ne faca”! Am ajuns sa murim din prostie!

    Exista posibilitatea ca eu sa fiu cel care greseste, asa ca-mi cer anticipat scuze. Mi-am expus parerea fiindca am impresia ca multi inca nu au inteles ca, in actuala oranduire, suntem fiecare pe cont propriu.

    In legatura cu tatal dvs, situatia este complet diferita. Acolo vina apartine soferului implicat in accident. Este vorba de o trecere pietonala, semnalizata corespunzator, pe un drum orasenesc, nu pe un drum national. Daca soferul respecta viteza legala si conditiile de comportament in zona unei treceri pietonale, accidentul putea fi evitat.

    1. @ALM
      Cei care au initiat petitia sunt elevi de liceu, colegii Danielei Maria Toma, tanara care a murit pe trecere aceea de pietoni.
      Chiar nu inteleg de ce nu este luminata trecerea aia.
      Cum sa fie accidentul din vina pietonului daca pietonul traverseaza pe zebra?
      Sigur ca trebuie sa existe si spiritul de autoconservare, sigur ca si eu mi-as cumpara o lanterna din aceea…… dar asta nu insamna ca autoritatile locale nu au obligatia sa se implice in rezolvarea problemei.
      Daca suntem pe cont propriu atunci sa nu mai platim si noi nici o taxa. nici un impozit NIMIC.

  3. Theodora iti multumim pentru implicarea ta.
    Stiu ce inseamna sa ai parte de asa ceva in familia ta, tatal meu a avut parte de un accident mai putin obisnuit, a cazut cu planorul, si mereu am cautat o cauza a ceea ce i s-a intamplat, exterioara lui, totul ducea la propria sa neglijenta si vina cu care nu am fost impacata niciodata. In ceea ce te priveste, acum inteleg de ce ti-ai pus viata ta de blogger in sprijinul acestei lupte pe care o duci zilnic si sa-mi permiti sa mai trec pe aici. Sper din toata inima ca tatal tau sa -si gaseasca prin tine vindecarea si linistea. Ii doresc mangaiere sufleteasca si usurare in suferinta. Chiar daca oamenii raman indiferenti la astfel de lucruri sau minimalizeaza importanta lor, chiar daca nu vom avea un rezultat concret in intreprinderile noastre si aparatele statului sunt corupte sau indiferente, suntem datori sa facem ceva.

    Domnule ALM daca nu m-as fi interesat de situatia concreta de acolo si eu as fi avut aceleasi pareri ca ale dvs. Acolo NU exista alta posibilitate de traversare in plus viteza regulamentara este de 100 km la ora, dar nu se respecta fiindca nu exista niciun limitator ds viteza si nicun radar in apropiere. 100 de km la ora inseamna 100.000 de m/s, ceea ce inseamna ca in timp ce pietonul face 2 pasi pe secunda cu plecare de pe loc, masina care vine parcurge 100-108 m. Va puteti imagina din postura de sofer dimensiunea impactului. Cu toate precautile, este strict necesara presemnalizarea, iluminarea, de limitator de viteza nu prea se pune problema pe un drum european. Frecventa accidentelor pe acest tip de drum este mult mai mare decat pe oricare alt drum, ceea ce insemana si o rata mai scazuta a posibilitatii de preventie.

    Sincer, eu nu vad o comuna intreaga plecand cu vestele reflectorizante in sacose si cu lanternele ca la munte si punandu-si-le si scotandu-si-le la trecerea de pietoni, in plus de ce sa se faca zilnic un efort permanent atata suflare, cand mult mai simplu ar fi fost ca edilii sa faca ceea ce este legal si strict necesar. Nu stiu de ce am impresia ca dumneavoastra cunoasteti situatia mai mult din perspectiva edililor, decat a simplilor cetateni.
    Daca ma insel va cer scuze si va doresc o zi cat se poate de linistita in privinta traficului rutier.

    1. @deepiny
      Tata este in varsta de 76 de ani si accidentul ala a agravat problemele de sanatate pe care le avea deja
      Sunt putine sanse sa isi mai revina la stadiul in care a fost inainte de accident.
      Parca din zi in zi se simte mai rau.
      Daca era tanar isi revenea altfel.
      Te mai astept pe blogul meu.

    2. Prietene, eu am terminat scoala mai demult si nu mai sunt la curent cu unitatile de masura ale Romaniei moderne. Pe vremea mea, 100km/h insemna aproape 28m/s. Dar aceasta dimensiune nu inseamna nimic fata de masa unui autovehicul in miscare, la o viteza de 100km/h. Distanta de franare este de cca. 5 ori distanta parcursa intr-o secunda in momentul apasarii pe frana, in cazul unui vehicul in perfecta stare tehnica. Daca mai adaugam si timpul de reactie, putem sa aproximam ca, pentru evitarea impactului, obstacolul trebuie sa fie vizibil de la cel putin 300m. E clar ca acolo trebuie luate niste masuri, cu conditia ca localnicii sa iasa din apatie si sa se mobilizeze daca tin la viata.

      Acum sa privim lucrurile si din punct de vedere rutier. DN7 este principala artera care leaga granita de vest cu centrul si sudul tarii. Nu se pot introduce restrictii de viteza pe un drum care consuma timp cat pentru traversarea Ungariei si Austriei la un loc. Oricum sunt mai multe decat suficiente. Nu cred ca trebuie puse semafoare la toate potecile care traverseaza DN7. In schimb, exista o ruta ocolitoare pentru pietoni, respectiv iesirea din Santandrei la drumul care vine din Cristur si care ajunge la DN7 printr-o intersectie destul de importanta. Este adevarat ca ar fi vorba de un ocol de cca. 3km, dar o plimbare este preferabila unui accident.

      Din punctul meu de vedere, care este intre edil si simplu cetatean, ma indoiesc ca o petitie electronica va modifica starea, indiferent de numarul de semnaturi. In plus, la capitolul semnaturi, petitia este neserioasa: cine sunt Daniel, tsoara888, Camelia, Tofi, Alex, Ardelean, Dan, Iovan etc? Nu vedeti cat curaj civic exista? Nici macar n-au fost in stare sa semneze cu numele real, ca sa nu mai vorbim de CNP si adresa exacta. Daca cereati datele precise, cum sunt necesare intr-o petitie, nu cred ca adunati nici 10 semnaturi.

      Dar, nu trebuie sa dezarmati. Lasati petitia si incercati sa organizati o masa rotunda la televiziunea locala (cum am vazut ca va propuneti). Incercati sa aduceti primarul din Santandrei, vreun consilier de la primaria din Deva, directorul serelor de la intersectia DN7 cu drumul comunal 700 si cativa localnici care sunt obligati sa traverseze DN7. Sunt convins ca va rezulta o solutie, macar o limitare de viteza bine semnalizata. Prin tarile adiacente, am vazut panouri rutiere cu lumina galbena intermitenta, alimentate cu baterii de acumulatoare, incarcate ziua cu un panou solar. Nu este o investitie foarte mare. Mai problematica va fi obtinerea autorizatiei de plantare a panourilor rutiere. Pentru autorizatie va fi „lupta cea mare”, fiindca nu depinde de primarul din Santandrei. Pana atunci, trebuie convinsi localnicii ca viata si integritatea corporala sunt mai importante decat orice. Oricum, in locul unei semnaturi electronice, va propun sa ne mai sfatuim, poate gasim o solutie fezabila pe bani putini. Nu uitati ca, daca primarii din zona nu sunt membrii ai partidului de guvernamant, atunci n-au bani nici pentru lanterne.

      Stimata Theodora, daca cineva a pictat o zebra pe DN7, fara o presemnalizare eficienta, atunci a fost un prost, de tipul celor care au pictat caile pentru biciclisti in Bucuresti, din care unele se sfarsesc in zidul unor blocuri sau aiurea intr-o intersectie. Bani papati de firme de partid.

    1. „Guvernul va sprijini înfiinţarea a 1.100 de firme de către tinerii întreprinzători, prin alocarea unui suport financiar de până în 10.000 de euro, ce reprezintă un maxim de 50% din valoarea proiectului de investiţii, venind astfel în sprijinul unei categorii sociale extrem de active şi de dinamice pe piaţa muncii din România.”

      Actualul guvern, e adevarat cu alta compozitie dar cu aceiasi palarie, a scos din functiune peste 200.000 de firme care aveau o nisa de piata, dar profitul era sub birul Pogea. Sa admitem ca intreprinzatorii respectivi erau niste incapabili si s-a nascut generatia supradotata. Ce inseamna o investitie de 20 de mii de euro? O firma de IT, de proiectare, de mica productie, consuma banii astia din primul moment pe scule si/sau licente la programele de calculator. Asta, fara sa ne punem intrebarea de unde „un tanar intreprinzator” poate obtine cealalta jumatate din valoarea proiectului de investitii. Admit ca, un „tanar intreprinzator” se poate gandi sa deschida o gogoserie sau o pitzerie. Stiti cat costa amenajarea unui spatiu pentru a obtine toate autorizatiile de functionare? Dar utilajele, dintre care cel mai ieftin costa 10 mii de euro?

      Domnule Augustin, in lumea afacerilor exista o vorba: ca sa deschizi o mina de argint iti trebuie o mina de aur! Ati infiintat vreodata o firma? Stiti cati bani vi se scurg din buzunare pentru taxele de infiintare? Dar pentru o amenajare modesta? Sau pentru marketingul initial si publicitatea post? Mai mult, puteti sa spuneti in ce domeniu ar putea activa cu profit modest o firma nou infiintata?

      Ei bine, eu cand intr-o turuiala gasesc o minciuna, nici nu mai sunt atent la restul! Iar cine sustine un mincinos (sau un grup de mincinosi) pierde tot creditul meu. Dvs nu sunteti tonomat in ieuro fiindca sunteti tonomat de partid! Regret ca v-am considerat un om echilibrat si v-am mai vizitat din cand in cand blogul „Think Twice!” Trebuia sa ma gandesc de doua ori!

Lasă un comentariu