15 iunie 1889 ziua in care Luceafarul si-a ocupat locul printre stele

 

 

 

 

 

 

 

 

Mihai Eminescu (n. 15 ianuarie 1850, Ipotesti – d. 15 iunie 1889, Bucuresti) a fost un poet, prozator si jurnalist roman, socotit de cititorii romani si de critica literara drept cea mai importanta voce poetica din literatura romana.

La steaua

La steaua care-a rasarit
E-o cale-atât de lunga,
Ca mii de ani i-au trebuit
Luminii sa ne-ajunga.

Poate de mult s-a stins în drum
În departari albastre,
Iar raza ei abia acum
Luci vederii noastre,

Icoana stelei ce-a murit
Încet pe cer se suie:
Era pe când nu s-a zarit,
Azi o vedem, si nu e
.

Tot astfel când al nostru dor
Pieri în noapte-adânca,
Lumina stinsului amor
Ne urmareste înca.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Va invit sa cititi si aici:

Atentie!!!! – Mai sunt doar 30 de zile – Jocuri cu cuvinte – Theodora

Povestea pisoiului erudit – 2 – Vania

Romanii nu mai sunt romani? – Starea Natiunii

Guvernul portocaliu tradator si Senatul geoanizat partase la reeditarea Diktatului de la Viena – Plano 10

Evenimente ale zilei de 15 iunie – Supravietuitor

Stiri scurte: 15.06.2011 – George Valah

Miercurea fără cuvinte 9 – pentru că-mi place – Teo Negura

Miercurea fara cuvinte- Aseara ti-am luat margele… – Luna patrata

Grasu – Idei inghesuite

Peticica tot creste si nu se mai opreste 🙂 – Vlad

Dezgust şi dezamăgire! “trădare să fie, dacă o cer interesele partidului, dar s-o ştim şi noi!”… – Popa Teapa

40 de gânduri despre „15 iunie 1889 ziua in care Luceafarul si-a ocupat locul printre stele

  1. creierul lui a fost cantarit si aruncat la gunoi. trec saptamanal(pt ca pe o strada paralelea fata mea urmeaza cursuri de arte frumoase) pe strada unde acum mai bine de un secol s-a stins luceafarul poeziei romanesti si privesc alte constructii in locul sanatoriului si doar o placutza mai aminteste… o tempora nu-i asa??? multumesc pt postare! la cele politice nu voi mai scrie!!!

      1. La cit rahat a mancat Lazaroiu in viata sa…o lingura in plus sau in minus…chiar ca nu mai conteaza . Oricum sa ajung sa …comentez …ce debiteaza debilul asta…este sub demnitatea mea, indiferent cit de …Bercenar mahalagiu sint !Insa am o intrebare: presupunind ca se legalizeaza [ maine ! ] prostitutia..:..curvelor [ inclusiv alea masculine ] din Parlament le va ” merge ” vechimea ? Se va ” pune ” la …pensie ?Mamaaaa si conform noului Cod al Muncii sau Legii pensiilor….ce pensie babana vor avea Elena Udrea sau Roberta Anastase, sau Sorina Placinta sau Monica Ritzi sau….Ralucaaaaa…Turcan ! Sau….Ion Oltean si Emil Boc !!!Sa le dea Dumnezeu ce n-au avut : Muci la c…r si cacat la nas la toti !

        1. @Marian din…Berceni
          Am zis comentarii acolo pe site … precis de vor gasi persoane si pe buna dreptate sa se supere ca s-a comentat la acest articol despre prostitutie.

      2. fac parte din cei care sustin legalizarea prostitutiei…marturisesc ca in umila mea opinie orice liberal ar trebui sa sustina asta. imi doresc o lege echilibrata si temerile mele se refera la calitatea legiuitorilor… cat despre asa zisele pudibonderii ale cetateniolr si vesnica opozitie a bisericii ortodoxe… no comment !!!

        1. Olimpius 65…” Mama ta! ce spune ? Ai intrebao si pe mamica dumitale ? Ea ce parere are?Adica fara falsa pudibonderie [?] sa-i spui asa…niznai… ( modificat admin) Vezi ce spune si mama dumitale…si apoi …mai vedem.

        2. @Marian din…Berceni
          Nu cred ca este bine …. este posibil ca mama lui Olimpiu nici sa nu ma traiasca …. Olimpiu este cam de varsta mea.
          Asta este Olimpiu …. nici macar nu mai fac efortul sa il inteleg …. am tot incercat …. cred ca se fac in septembrie 2 ani de cand ne tot citim si ne tot scriem.

        3. eu nu mai raspund nici unei magarii. inca mai pot sa raman mirat de incrancenarea unora cand nu faci altceva decat sa exprimi un punct de vedere???!!!
          poate ca e mai bine sa nu mai scriu decat sa mai citesc tot felul de porcarii ce-mi sunt adresate…mi-e atat de simplu sa raspund cu aceeasi moneda dar nu m-as simti eu in primul rand bine

        4. @olimpiu65
          Pentru mine este de neinteles de ce tu care te declari liberal il ataci atat de dur pe Crin Anonescu …. nici mie nu imi placea Geoana … dar in timpul campaniei am scris pro Geoana … de fapt mai mult impotriva lui basescu … nu m-am apucat sa lovesc in ala care ma repreznta intr-un fel sau altul ….. multi romani si-au pus speranta in Crin … tu il jignesti … de ce te miri?

        5. daca tie ti se pare normal sa se ia populatia de mama ta desi nu ai intrat cu nimeni in vreun dialog, atunci nu mai am nimic de scris
          Eu il consider superficial pe Crin si mi-e teama ca nici el , nici Ponta nu au forta de tine strans unite toate gruparile din PSD si PNL pt a le duce la victorie. asta e opinia mea. cine nu e de acoprd sa fie sanatos
          Te las in companie comentatorilor tai vajnici aparatori ai uniunii care spurca pe orice nu are aceeasi opinie. voi mai posta pe alte bloguri unde pot sa si adu replici pe masura fara a fi dezavantajat

        6. @olimpiu65
          Numi se pare normal… am si scris asta….. nu cred ca pe blogul Roxanei poti sa scrii despre Crin ceea ce scrii la mine …. sau mai bine spus scrii o data si PA

    1. Niciodata Luceafarul nu si-a parasit locul sau intre stele. Noi am avut parte doar de …LUMINA sa din fericire. Cita …LUMINA , cit ADEVAR si cita ACTUALITATE gasim in versurile sale si nu numai…

  2. Nu pot sa postez nimic pe celalalt site, _.eu 😦 Uite ce voiam sa comentez: LEGALIZAREA PROSTITUTIEI TREBUIE SA IMPLIC ELIMINAREA COMPLETA A PROXENETISMULUI.

    In conditiile existente in Romania, legalizarea prostitutiei ar fi o TRAGEDIE la fel de mare ca si pastrarea ei in ilegalitate…

    Eu cred ca mai mult de jumatate din populatia Romaniei HABAR N-ARE DE CAPUL EI, este SEMIANALFABETA, cu grave tare comportamentale si genetice, si orice problema mai complexa decat sa admire oaia mancand ii provoaca teribile crize existentiale…

    1. @Vlad cel Groaznic
      Offf Doamne … esti al treilea … de ce nu poti sa comentezi acolo …. ce se intampla? … ca a mers site-ul k lumea pana acum un sfert de ora.
      Da … ai drepate ….. nu se poate comenta … chiar ma miram de ce nu am comentarii pe site

  3. „Ape vor seca în albie și peste locul îngropării sale va răsări pădure sau cetate, și câte o stea va veșteji pe cer în depărtări, până când acest pământ să-și strângă toate sevele și să le ridice în țeava subțire a altui crin de tăria parfumurilor sale.”

      1. Nu pot lasa nimic …tot ma da inapoi…apare error..si alte …Oricum stai linistita ca nu aveam de gind sa intru pentru a comenta idiotenia aia cu…prostitutia.Chiar imi pare rau ca i-am raspuns lui Olimpius 65 aici si-n felul acesta, mai ales ca m-am gindit [ ulterior cu scuzele de rigoare ] ca pot sa-ti fac necazuri.Oricum te rog sa primesti scuzele mele sincere mai ales ca eu doream chiar sa discut despre prietenul meu…si daca nu ma insel am fost al doilea ” vizitator [ asa se spune nu ? ] ce am comentat ceva despre el.Poate alta data sa-mi explici si mie de ce tot este ” atacat ” site-ul tau.Si stai linistita …am vazut ca si alti blog-ari s-au „plans” de asta.

  4. Cui spui tu cine a fost si ce a facut Eminescu? E cazul? fraza seamana cu o explicatie data de Elena Udrea vreunui turist Arab plin de bani si care a intrebat din greseala, vazand statuia lui Eminescu, „Asta cine mai e?”.

    De fapt mi-ai mai spus ca nu le ai cu poezia.
    Pentru tine Eminescu e „Simbol National”, pretext de partiotism, cica „…poet, prozator si jurnalist roman, socotit de cititorii romani si de critica literara drept cea mai importanta voce poetica din literatura romana”.

    Pentru cei carora „le are” cu poezia, Eminescu nu „a fost”, este cel mai mare poet roman si nu numai, prin ce a lasat in fond si in forma acestei tari si acestui popor.

    Era suficient titlul, poza si „Mihai Eminescu (15 ianuarie 1850 – 15 iunie 1889).

    Eminescu e Eminescu. Atat!

    http://jos-cu-basescu.blogspot.com/2011/06/tara-sec-cuilor-in-mijlocul-tarii-rom.html

    1. @incognito
      Spun cui ajunge pe blogul meu si nu stie ….
      Fac pariu cu tine ca multi tineri nu stiu ca Eminescu a fost si jurnalist.
      Era suficient pentru tine …. nu le am cu poezia in sensul ca nu pot sa scriu poezii …. nu in sensul ca nu citesc poezii si nu am invatat poezii
      Nu iti varsa nervii pe mine … pls … ca am destule

  5. DOMNILOR GENERALI ,OFITERI , SUBOFITERI , GRADATI ..DIN TOATE STRUCTURILE NATIONALE DE APARAE SI ORDINE PUBLICA ,…ACTIVI SI IN REZERVA ….DINCOLO DE PAPAGALII POLITICI SI DE AFACERILE LOR , NU UITATI VREODATA CA EXISTA UN NEAM SI O TARA , CARE SE BAZEAZA PE JURAMINTUL FACUT DE VOI…DE NOI…NU UITATI CA JURAMINTUL MILITAR NU PUTEM SA NI-L LUAM INAPOI , ..NU UITATI CA CEI CARE SI-AU JERTFIT VIATA , AU FACUT-O PENTRU LIBERTATE , PENTRU DEMOCRATIE , PENTRU UN TRAI DECENT , PENTRU URMASII NOSTRII, PENTRU NOI !
    NU UITATI ASTA NICIODATA .
    MAI BINE UN STAT ROMAN INTREG SI O COALITIE DISTRUSA , DECAT O COALITIE INTREAGA SI UN STAT ROMAN CALCAT IN PICIOARE .
    NU TREBUIE SA VA PIERDETI PERSONALITATEA , SA DEVENITI SCLAVUL ACTIVITATILOR , IDEOLOGIILOR ASA ZISILOR ‘COMANDANTI” ORI “ FOSTI COMANDANTI” CARE ISI PUN INETERESELE PERSONALE ORI DE PARTID MAI PRESUS DE TOT SI TOATE …
    SI VOI …SI NOI .. SUNTEM CETATENI AI ACESTEI TARI.
    ASTAZI…MAI MULT CA ORICAND …S-AU INTENSIFICAT AMENINTARILE LA ADRESA IDENTITATII NATIONALE SI MAI ALES LA ADRESA ROMANILOR DIN HARGHITA , COVASNA SI MURES .
    NU UITATI CA “LUPTA PENTRU PUTERE” POATE ADUCE UN INDIVID INTR-O ASEMENEA STARE ,INCAT SA ISI POATA PIERDE PERSONALITATEA SA COSTIENTA , PROPRIA RATIUNE .
    AMENINTARILE EVIDENTE ALE EXTREMISMULUI MAGHIAR , VINE PE FONDUL ACELORASI AMENINTARI FACUTE IN CADRUL UNEI MANIFESTATII REVIZIONISTE LA LONDRA , DAR SI PE FONDUL SLABICIUNII FARA PRECEDENT A AUTORITATILOR ROMANIEI .
    TRAGEM …TRAGETI….UN SEMNAL DE ALARMA , ACTIONATI- PRIN FORME CARE SA NU PUNA IN PERICOL SIGURANTA CETATENILOR , APARATI DEMOCRATIA SI IDENTITATEA POPORULUI ROMAN.
    POPRUL ESTE NORODUL SI NU TAGMA JEFUITORLIOR .

    http://scmdmoreni.blogspot.com/2011/06/tamas-sandor-seful-consiliului-judetean.html

    HONOR ET PATRIA ! VAE VICTIS !

    CPT ® MACARAN FANEL

      1. BUNA DIMINEATA !
        BINEINTELES CA AI DREPTUL THEO !
        CAND TARA ESTE IN PERICOL DE DEZINTEGRARE SI INCEPE HAOSUL…ESTE PERMIS ORICE .. SA PUTEM ACTIONA !!

Lasă un comentariu