Domnule Cristian Tudor Popescu dumneavoastra regretati ca nu ati avut o atitudine similara cu cea a lui Havel?

CTP - Regretaţi că nu aţi avut o atitudine similară cu cea a lui Havel?

Domnule Cristian Tudor Popescu, dumneavoastra regretati ca nu ati avut o atitudine asemanatoare cu cea a lui Havel?

Oare inainte sa ii intrebati pe altii daca regreta nu ar trebui sa va intrebati pe dumneavoastra de ce nu ati avut curajul, atunci cand ati fi putut, sa fiti un dizident de public, de strada, de mase, asa cum a fost Havel?

De ce credeti ca aveti dreptul sa ii intrebati pe altii atat timp cat dumneavoastra nu ati reactionat ?

„Eu cred că nu am găsit omul, oamenii, printre cei 22 de milioane de români care să facă ce a făcut Havel”, afirma Cristian Tudor Popescu.

De ce nu ati facut dumneavoastra domnule Cristian Tudor Popescu ce a facut Havel?

Dumneavoastra nu sunteti un roman din cei 22 de milioane care au asteptat ca altcineva sa darame regimul?

Dumneavoastra ati asteptat linistit, la locul dumneavoastra de munca de la Intreprinderea de Prospectiuni si Foraje „Geofizica”, unitate controlata strict de Securitate, personal de Iulian Vlad, ca Ion Iliescu sa faca ceva?

Poate ca Ion Iliescu că a fost „un disident de cadru organizat”, şi nu un disident public dar dumneavoastra domnule CTP ce ati fost in peroada aceea?

De ce nu il intrebati si pe „anticomunistul” Basescu Traian,  ce dizidenta facea el la Anvers?

Sabota comunismul din interior?

Imbatraniti urat domnule Domnule Cristian Tudor Popescu.

Ce crezi ca esti in stare sa faci intr-o situatie limita? – Starea Natiunii

Va invit sa cititi si aici:

O mie şi una de zile – 1- Vania

Înşiră-te, mărgărite – Luna patrata

inscriptie – Mesterul Manole

O noua plecare din PSD…?! – Motanul

Parfumul Crăciunului – innerspacejournal

Idei putine dar fixe : era in 2003, se referea la Iliescu. Merge si acum ? Si cu asta ce-am facut ? 🙂 – Basarica

topul celor mai frumoase cîntece de Crăciun – semifinala 2 – Coltu’ de muzica

Stiri scurte: 20.12.2012 – George Valah

Sa Ne Traiesti, Traiane! – Marcus

Plugușorul lui Nea Costache – Nea Costache

Deschide usa, crestine! – Plano 10

De ce instigaţi? De ce faceţi agitaţie? – Atitudini

59 de gânduri despre „Domnule Cristian Tudor Popescu dumneavoastra regretati ca nu ati avut o atitudine similara cu cea a lui Havel?

    1. @StareaNatiunii Ro
      Se intampla acum la fel ca atunci … toti asteptam sa iasa ceilalti sa ne rezolve si noua problemele … astia suntem … la CTP m-a enrevat faptul ca ii intreaba pe altii de ce …. sa se intrebe singur in timp ce se uita in oglinda …. de ce nu am iesit in strada? si de ce nu ies acum in strada?

        1. @StareaNatiunii Ro
          Il stie dar nu o sa il spuna … doar ca il stim si noi si noi o sa vorbim … nu a iesit in strada atunci si nu iese nici acum de frica … asta este …. si oricum el nu are nici un motiv …. este un om bine situat material … nu cred ca simte criza

        2. Frică? Sau inteligenţă? Un om deosebit de inteligent a făcut următoarea reamarcă:

          ” Un tâmpit mai mare ca mine nu există. Să faci treisprezece ani de temniţă pentru un popor de idioţi! De asta numai eu am fost în stare…”.

          Bănuiesc că ştiţi despre cine e vorba …

    2. Bravo Teodora, acest CTP nu e decit un latrau nesimtit, dintr-o trupa mare, toti cei care s-au repezit dupa schimbare sa fie in frunte. Altminteri nu are nicio calitate doar toupeu si nesimtire. De la el (si altii ca el) pina la Havel sunt distante astronomice. Altminteri Craciun fericit si un an mai bun 2012!

  1. Theodora
    Iarta-l ca nu stie ce „vorbeste” (scrie) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Iti doresc Sarbatori Fericite , alaturi de cei dragi , multa SANATATE parintilor tai !
    Sa fii iubita …
    Cu stima Emil

    P.S. CTP ii manipulat si „IEL”

  2. Mă abţin să critic pe cineva, atât timp cât nici eu n-am fost şi nu sunt mai breaz! N-am înţeles ce rost are şopârla cu activitatea la Întreprinderea de Prospecţiuni şi Foraje „Geofizica”? La acea vreme, resursele naţionale erau considerate strategice şi rezultatele prospecţiunilor erau strict secrete. De aceea au şi fost păstrate până în 1990, ca să fie înstrăinate cu nonşalanţă de emanaţii decembriadei. Faptul că era sub controlul Securităţii nu ar trebui să mire pe cineva. Puteţi să nominalizaţi o singură intreprindere care nu avea C.I.-st? Dar, ca să se ocupe de vreuna Iulian Vlad, cu rang de ministru secretrar de stat, nu-mi vine să cred! Ce să facă I.V.? Să dea la pompe? Credeţi că nu avea suficienţi ofiţeri în subordine?

    În altă ordine de idei, am văzut astăzi busculadele între jandarmi şi revoluţionari. E adevarat că revoluţionarii au mai îmbatânit cu 22 de ani şi jandarmii au fost primeniţi şi aleşi cu mare grijă (nu ca „motălăii” din Trupele de Securitate, care au pactizat cu revoluţionarii), dar atâta servilism din partea unor oameni, atinşi grav şi ei de „binefacerile” regimului antinaţional portocaliu, nu credeam că voi vedea decât la membrii partidelor din arcul guvernamental. Au arestat, la fel ca Miliţia anului 1989, un revoluţionar mai „guraliv”, urmând ca acesta „să sufere rigorile Legii”. Fermitate pentru apărarea noii dictaturi! Fermitate pentru îngenuncherea Poporului! Se acopera cu Legea, în Ţara unde toate legile, începând cu Constituţia, sunt încălcate de lăcustele portocalii. Am înţeles că singura lege care se respectă, cu dinţii dacă e nevoie, este legea adunărilor publice. Bravo vouă jandarmi, sunteţi demni urmaşi ai Securităţii Poporului din anii 50. Cu singura diferenţă că voi aveţi pretenţia că sunteţi români!

    1. @ALM
      Dar eu nu il critic …. ii spun ca nu este normal sa critice atat timp cat el nu a reactionat, a stat si a asteptat sa rezolve altcineva problemele …. soparla deci 😀 … nu faptul ca Întreprinderea de Prospecţiuni şi Foraje „Geofizica” era sub contraolul securiatatii ma mira … stiu ca era normal …. ma mira ca CTP-ul a lucrat sub directa indrumare a fiului lui Iulian Vlad 😀 …. daca era asa de tare de ce nu i-a spus lui Iulian Vlad ca el nu este de acord cu ceausescu si cu guvernul lui?
      Am vazut si eu busculadele … trist

      1. Nu m-am referit la dvs, a fost o referire generică. Dvs aţi reacţionat conform proverbului „chelul îşi pune mâna în cap”! N-a fost mai nimeni „tare”, vitejii au apărut după „război”! Ca să-i spună ceva lui I.V., trebuia, mai întâi, să ajungă la el. Presupunând că ar fi ajuns, după o critică a regimului în faţa şefului Securităţii, existau două finaluri: era considerată o glumă nereuşită şi era trimis la plimbare sau, era considerat bolnav mintal şi era trimis la balamuc. Ca să „beneficieze” de primul final, trebuia să renunţe la scrâşnitul din dinţi …

        1. @ALM
          Putea sa ii spuna fiului lui IV … am inteles ca era seful lui direct
          Stiu cele 2 variante …. el nu a incercat nimic deci nu a fost trimis nici la spital nici la plimare … de ce le reposeaza altora? … asta este problema

        2. @ ALM
          CTV este si el om si este supus greselii si GRESESTE , doar Mantuitorul nostru este fara de pacat.
          Am avut „necazuri” cu securitatea si sa stiti ca mai exista doua posibilitati :
          sa te calce masina sau sa te gaseasca cineva spanzurat !
          ” Vremurile acelea au trecut ” ( OARE ! )

          Va doresc Sarbatori Fericite, sanatate si s-auzim numai de bine.
          Sa fiti iubit…
          Cu stima Emil

        3. Stimată Theodora, Neuronu are o rubrică numită „Amestecate, dar atent selecţionate”. Dvs vă mulţumiţi numai cu „amestecate”. De unde ştiţi că nu i-a spus fiului? Asta nu înseamnă că fiul era informatorul tatălui. De multe ori, chiar la cel mai înalt nivel, rudele, fie ele de gradul întâi, nu puteau să vorbească deschis cu cei cu funcţii de răspundere. Unul din nepoţii lui Ceauşescu spunea cândva: „Am fost primit la el de mai puţine ori decât Arafat!”. Dar ce vă spun eu despre ce era înainte? Priviţi la ce se întâmplă astăzi, fiindcă diferenţa este nesemnificativă! Aici, pe melegurile mioritice, politica funcţionează dintotdeauna pe baza proverbului „câinii latră, caravana merge!”, unde poporul nu este caravana.

          Domnule Vulcănescu, ce spuneţi dvs se întâmplă şi la „case” mai mari, cu democraţii consolidate. Tot ce pot să vă spun, este faptul că acele „posibilităţi” erau ILEGALE. Erau derapaje de la Constituţie şi legile Ţării şi, pentru acest motiv încerc să conştientizez cititorii că abuzurile încep din momentul în care serviciile de informaţii scapă de sub controlul Societăţii Civile şi capătă drepturi suplimentare (de exemplu, dreptul de a avea servicii de anchete). Dacă Securitatea nu avea Direcţia a VI-a, ar fi lipsit şi „necazurile” dvs cu ea. Aţi fi fost pasat omologului DNA de astăzi. Poate aţi fi avut onoarea să cunoaşteţi mai demult pe tov. procuror Monica Macovei …

          Sărbători cu sănătate şi bine şi dvs. Crăciun fericit!
          Stima este reciprocă!

        4. @ALM
          Amestecate, dar atent selecţionate” si “amestecate” sunt sertarele ale creierului 😀 … ma rog, recunosc ca a fost o soparla

    2. Stimată Theodora, astăzi am primit un link care m-a lăsat masca! Toate temele tocate pe bloguri sunt Vax-Albina-Crema Puka! Vin vremuri ingrozitoare, există posibilitatea ca UE să nu mai finanţeze investiţii, daca nu se va ajunge la desfinţarea monedei Euro şi chiar a Uniunii. Merita citit articolul, măcar ca să ne dezmeticim fara cafea:

      http://capitalismpepaine.wordpress.com/2011/12/21/bruxelles-ul-a-explodat-azi-adio-uniunea-europeana/

      E scris răutăcios la adresa noastră, dar acolo sunt nişte cifre şi relatări ale măsurior luate de guvernele statelor din UE care nu sunt minciuni sau exagerări. Nimeni nu mai vrea să finanţeze UE!

      1. @ALM
        Nimic nou pentru mine … stiam de vreo 3 – 4 luni, de cand am aflat ce se intampla cu Grecia ca zona euro este pe duca si ca tarile din est si centru nu vor sa dea bani pentru salvarea monedei ….. daca as fi la conducerea tarii …. m-as duce in genunchi la chinezi …. handicapatul nostru a zis „nu de la China” … totusi daca USL ar ajunge la putere sunt cativa lideri care ar putea sa incerce in China ….II sau A.N ….China nu isi uita prietenii…. am putea incerca si o apropiere de Rusia am inteles ca vor sa faca si ei o uniune … am avea gaz …. as face urgent si cateva nationalizari … impozite mari celor cu venituri mari …. nu se poate renunta la statul social …..ar fi o crima

        1. Dupa cum spuneti dmv.ar trebui sa ne chinezarim putin si sa ne mearga bine.Eu stiu o vorba din batrani:cine seamana,se aduna.Tovarasii chinezi ne-au ajutat prin deschiderea de carciumi cu specific orezian.O’r avea ei bani,dar prea miros a rosu.Sa nu va mire ca o ,,chiombotina”a refuzat pe chinezi.El a fost contra acestora, nu din principiu,ci pentru faptul ca la aceasta afacere nu-i iesea nimic.

  3. @ ALM

    Sa stiti ca aceste posibilitati „ilegale” care exista si la ” case mari ” se vor aplica si la noi, ca asa ii „trendy” , ca sa folosesc un cuvant la „moda”.
    Acesti noi angajati ai serviciilor de „informatii” , sa stiti ca nu au cei 7 ani de acasa iar de religie si Dumnezeu au auzit sau vazut cand au luat dolarul in mana si au citit : We trust in God

    Sa fiti iubit…
    Cu stima Emil

    1. Domnule Vulcănescu, sper din toată inima că nu vom copia tot ce este prost, chiar dacă este „trendy” sau „cool”! Părerea mea este aceea că nu trebuie să generalizaţi, folosirea sintagmei „unii dintre” fiind mai corectă. Vedeţi dvs, chiar dacă nu a avut loc lustraţia, totuşi au avut loc epurări după înfinţarea SRI-ului. Din păcate, sub pretextul păstrării specialiştilor (fără de care instituţia într-adevăr nu putea funcţiona), au fost păstraţi în funcţii foşti sefi de unităţi şi subunităţi. După părerea mea, a fost o greşală capitală, fiindcă, afară de încărcătura de specialitate, aceşti oameni aduceau şi o încărcătură extrem de periculoasă: mentalitatea! Mentalitatea este contagioasă! Transmisibilă, ca să mă repet!
      Mai este ceva. Se spune că serviciile sunt sub controlul Parlamentului. Eroare! Parlamentul află şi vede numai ce vor serviciile să vadă! Mai precis, conducerile serviciilor! Şi mare lucru nu este de făcut, dar ar trebui să se înceapă cu fixarea Jurământului Militar: să le intre „în sânge” faptul că ei trebuie să fie numai şi numai în slujba Patriei şi Poporului! Deocamdată, pe cale ierarhică şi cu cat sunt mai aproape de vârful piramidei, şefii cred (şi se comportă ca atare) că sunt în slujba Puterii, indifierent care este ea. Cu toate acestea, marea masă a lucrătorilor din servicii, au şi cei 7 ani de acasă şi moralitate, care poate lua inclusiv forma unei religii.

      Vă doresc numai bine!

      1. @ ALM
        In anii 80 – 85 intr-o discoteca din Hamburg , discoteca frecventata de soldatii N-A-T-O , a explodat o BOMBA !!!
        SUA a impus sanctiuni Libiei.

        PS. C-I-A. – ul nu este strain de ……….explozie
        Urmeaza Iranul ………
        Cei 7 ani de acasa sa stiti ca lipsesc , am in familie un asemenea specimen……………..

        Sa fiti iubit
        Cu stima Emil

  4. Teodora știi ca n-am mai făcut asa ceva la tine pe blog , dar acum fac si sper sa nu te superi Iau cu copy paste articolul meu și il postez aici
    Ca să pot înțelege mai bine, ce a însemnat Václav Havel pentru mine, voi face referire la anumite momente din viaţa mea, dar şi la scrisoare trimisă de acesta, în octombrie, anul acesta, celor ce au sărbătorit ziua sa de naştere, în cadrul Centrul de Cultură al Republicii Cehia la Bucureşti, sub titlul „La mulţi ani, Václav Havel!”, scrisoare citită de domnul Jiří Šitler, ambasadorul Republicii Cehe în România, pe 5 octombrie. Înainte a avut loc o gală cu un spectacol cu piesele de teatru scrise de sărbătorit.
    Mi-aduc aminte de Cehoslovacia, din copilărie când urmăream serialul „Patru tanchişti şi un câine”
    Următoarea amintire se leagă de primăvara de la Praga. Ascultam alături de părinţii mei, copil fiind știrile difuzate de Europa Liberă. Aşa am aflat de Jan Palach, de arestarea lui Alexander Dubček de către sovietici lui Leonid Brejnev. Sunetul tancurilor sovietice de pe străzile din Praga, aşa cum erau transmise de diferite posturi de radio, îmi sună în minte.
    Îmi aduc aminte cum pe 16 ianuarie 1969, studentul Jan Palach și-a dat foc în Piața Wenceslav (Václavské námĕstí) din Praga, în semn de protest față de noua suprimare a liberei exprimări. Dubček a fost înlocuit din funcția de Prim Secretar cu Gustáv Husák.
    Undeva, în căutările mele despre acestă perioada am găsit scrisă următoarea frază: „Occidentul nu a acordat nici un sprijin semnificativ reformiștilor cehi.” Mi-am amintit de perioada celui de-al doilea război mondial când începând ziua de 15 martie 1939, trupele germane au ocupat Boemia și Moravia. Statul cehoslovac a dispărut de pe harta politică a Europei pentru aproape șase ani. „Wikipedia-Istoria Cehoslovaciei în timpul celui de-al Doilea Război Mondial” ! De fiecare dată occidentul a lăsat pradă un stat aliat.
    Şansa Cehoslovaciei a fost în 1989 când după data de 17 noiembrie când a fost creat Forul Civic, condus de dramaturgul Václav Havel. De data aceasta Cehoslovacia nu a mai avut nevoie de sprijinul occidentului pentru că, după greva generală din 27 noiembrie 1989 și în lipsa sprijinului aliatului sovietic, Partidul Comunist cehoslovac a abandonat puterea. Vaclav Havel a ajuns la șefia Statului iar Alexander Dubček , scos din uitarea istoriei, la președinția Parlamentului.
    Soarta a fost dura cu Cehoslovacia şi de data asta. În 1993 preşedintele Václav Havel a pierdut în faţa secesioniştilor. A urmat separarea Republicii Cehe și Slovaciei, în urma Divorțului de Catifea. Vaclav Havel a devenit primul președinte al Cehiei, iar Vaclav Klaus a preluat funcția de premier.
    Iată şi scrisoarea sus amintită:
    „Dragi prieteni,

    Pentru că starea de sănătate nu-mi permite să călătoresc, daţi-mi voie să vă salut măcar de la distanţă şi să vă mulţumesc că v-aţi amintit cea de 75-a mea aniversare. Nu e ceva care să se întâmple foarte des şi de aceea mă încântă şi mă emoţionează.

    Îmi amintesc cu mare plăcere de vizita mea la Bucureşti, din 1994, şi de acordarea titlului de Doctor Honoris Causa pe care l-am primit din mâna Rectorului Universităţii, Emil Constantinescu, care a fost şi ales preşedinte la scurt timp după asta. Dacă este printre cei prezenţi azi, îi transmit salutările mele cordiale. Pentru discursul meu de atunci mă gândisem, în urma celor cinci ani scurşi, la soarta pe care o are un slogan revoluţionar şi la diferenţa dintre un ideal şi o iluzie. Idealul pe care îl atinsesem era că am contribuit la prăbuşirea regimului totalitar comunist şi că am făcut posibilă reîntoarcerea libertăţii în ţara noastră. Dar, din păcate, a fost la scurt timp înlocuit cu iluzia calculului cinic, cu iluzia profitului rapid, cu iluzia că toate celelalte lucruri în afara câştigului material sunt de fapt iluzii. În acelaşi timp, idealurile, emanate din spiritul creativ şi din gândirea critică, au devenit o povară şi un lucru de luat în râs. Sunt de părere că exact asta ar trebui să avem în vedere data viitoare când diverse grupări politice caută voturile noastre.(Oare va asculta cineva aceste îndemnuri, ale unui om trecut prin puşcăriile comuniste, dar şi pe la vremelnica funţie de şef al statului?)

    Astăzi, nu doar ţara noastră, ci întreaga Europă tinde să cadă pradă iluziei unor soluţii tehnocratice rapide. Cu toate acestea, criza băncilor şi cea a datoriilor nu sunt altceva decât criza omului care şi-a abandonat idealurile şi a capitulat în faţa iluziei că omul poate avea totul fără sacrificiu şi fără întârziere.

    Este simţământul de disperare, de nimicnicie în faţa speranţelor pierdute, pentru cei mai mulţi dintre noi. Am trăit în alt veac ţi în alt mileniu parcă mai lent şi mai uman.

    Dragi prieteni, în secolul XX, legăturile dintre ţările noastre au fost bogate. România a jucat un rol important în Mica Antanta între cele două războaie mondiale, în timpul eliberării Cehoslovaciei de sub nazism, ca să nu mai vorbim de solidaritatea de care a dat dovadă România faţă de opoziţia din Cehoslovacia din trecut. Şi acestea au fost expresia victoriei idealului asupra iluziei că suntem mai câştigaţi dacă ne vedem doar de treaba noastră.

    Noi încă păstrăm amintirea refuzului clar al României de a lua parte la invazia ruşinoasă a Cehoslovaciei de către armatele Tratatului de la Varşovia în august 1968. Şi, de asemenea, aş vrea să amintesc de marile personalităţi din România care au avut o influenţă nu doar asupra mea, ci şi a altora, şi care au îmbogăţit cultura lumii: Tzara, Ionesco, Brâncuşi sau Eliade, ale căror nume se regăsesc în teatrul din Na zábradlí, de la mine de acasă. În concluzie, aş vrea să le mulţumesc tuturor celor care păstrează sau ajută la păstrarea relaţiilor apropiate dintre ţările noastre. Mulţumirile mele sunt şi pentru traducătorii, editorii, cititorii şi spectatorii mei din România.

    Mă despart de dumnevoastră azi cu urarea pe care v-am făcut-o şi în urmă cu 15 ani: Adevărul şi dragostea trebuie să învingă minciuna şi ura!

    Al vostru,

    1. Interesante spusele dvs. dar lipseste cel mai important lucru: in ’69, doar „tovarasii” romani nu au invadat Cehoslovacia, cu riscul real de a fi la rindul lor invadati. Daca noi nu valorizam acest fapt istoric, pentru altii nici nu conteaza.

  5. Theodora, ai găsit cele mai potrivite cuvinte : CTP îmbătrânește urât !
    Sărbători fericite ! Moșu’ să vă aducă sănătate și mulțumire ! 🙂

  6. Draga Teo, aprob pozitiv tot ce ai scris referitor la C.T.Popescu cu conditia ca aceste intrebari sa le adresezi INTREGII INTELECTUALITATI din Romania ! Adica oamenilor de cultura, ELITELOR asa cum am fost obisnuiti sa le numim dupa…’89.Cat despre faptul ca CTP-ul a lucrat …unde a lucrat…pai si la TUG aveam CI-st { ca doar se exportau macarale peste tot in lume} insa nu tin minte sa fi dat vreodata ochii cu el. Stiam ca exista , ni se inoculase ideea ca este necesar si…tratam ca atare .Se vorbeste despre Havel…ce chiar asteptai ca CTP sa-si de foc pe vreo partie de schi sau pe vre- un teren de tenis ?N-a facut-o atunci, in schimb ne intreaba pe noi { cei multi si prosti …vorba lui Motzoc} de ce n-am facut aceste gesturi atunci si…mai ales acum . Aceasta-i de fapt atitudinea intregii ” elite” romanesti…dau vina pe cei mai prosti decat ei. O nota pozitiva faptului ca dupa 89 CTP nu s-a afisat drept mare dizident asa cum a facut-o…domnul Plesu sau domnul Liiceanu.In special astia doi domni deoarece despre ei se tot vorbea pe la Europa Libera, si sa nu-l ,uitam pe …poetul Mircea Dinescu.In rest…rezon!

      1. Am fost dimineata la Piata Universitatii…Ma uitam la aia si-mi faceam cruce frate! Pai nici jumatate din ei nu cred ca au facut parte dintre cei ce in 21 …si-au riscat capul pentru a aduce la putere esalonul…doi sau trei din PCR sau din Securitate. Am sa vad maine { de obicei ma duc in fiecare an in 22 pe la Ministerul de Interne , actual sa incerc sa traiesc simtamintele de atunci…evident fara succes} cati si mai ales cine va venii pe acolo. La Cimitirul ala de la Pieptanari…oare va venii Ion Iliescu sau…Elena Udrea in numele organizatiei PDL Bucuresti ?Tu cam ce zici ?

        1. @Marian din…Berceni
          Nu cred ca o sa fie cine prezent la Cimintirul Eroilor
          Cand ma gandesc cati ani au trecut … … oricum nu imi place ce a iesit … daca mi-ar fi spus cineva cred ca il luam la bataie

    1. @marian
      Zici asa;

      „Draga Teo, aprob pozitiv tot ce ai scris referitor la C.T.Popescu cu conditia ca aceste intrebari sa le adresezi INTREGII INTELECTUALITATI din Romania ! Adica oamenilor de cultura, ELITELOR asa cum am fost obisnuiti sa le numim dupa…’89.”

      Eu nu cred ca toate elitele gandesc asa cum gandeste CTP sau Plesu. Sau Liiceanu. Poate acesti oameni sunt, acum, mai vizibili in spatiul public decat altii dar asta nu inseamna ca punctul lor de vedere ar fi reprezentativ sau ar fi etalonul intregii elite romanesti actuale sau ca toti intelectualii gandesc precum Plesu, Liiceanu, CTP si altii… Or, tu blamezi toate elitele romanesti, ceea ce nu mi se pare corect.
      Uite un alt articol despre care Theo ar putea sa scrie cate ceva, daca doreste si are timp, bineinteles:

      http://www.mediafax.ro/politic/scandal-la-sedinta-parlamentului-dedicata-revolutiei-ion-iliescu-numit-criminal-psd-a-parasit-sala-9078049/

      Daca nu-l inalt in slavi pe Iliescu si spun ca a facut si greseli asta nu inseamna ca eu gandesc precum CTP, Plesu, Liiceanu sau, iata, acest Doru Maries si sunt neaparat de acord cu ei, cu ceea ce spun ei.

      Spre exemplu sa-l luam pe acest Maries. Aici se pun cateva intrebari:
      1. Cine e acest Doru Maries si ce hram poarta? E cumva omul Puterii?
      2. Ce dovezi aduce cand sustine ca: „Ion Iliescu este un criminal notoriu, alături de Sergiu Nicolaescu, Petre Roman şi alţii”. Nu cumva toata treaba este o diversiune? Cu scopul precis de a discredita Parlamentul Romaniei?
      3. Cine are interesul sa organizeze o astfel de diversiune (daca intr-adevar e o diversiune), cu ce beneficiu politic si pentru cine?
      4. Ce fel de forte si de ce natura (interna, externa) au interesul de a discredita Revolutia Romana din Decembrie ’89 si de ce? Daca exista astfel de forte, Doru Maries ar fi printre acestea?
      5. Asociaţia 21 Decembrie este controlata politic? De catre cine? Are sarcini de natura politica in Romania? Daca da, cine i le traseaza?

      Eu cred ca indiferent de ce ar spune CTP, Plesu, Liiceanu si altii intrebarile de mai sus si le pune orice om de bun simt din Romania. Indiferent daca e sau nu intelectual.

      Pe de alta parte, dupa parerea mea, diplomele de revolutionar au fost o mare greseala! Nu trebuiau acordate, nu trebuiau niciun fel de diplome! Pentru ca un revolutionar lupta pentru o cauza si singura mare satisfactie pe care ar trebui s-o aiba este faptul ca acea cauza, pentru care el lupta, izbandeste! Si nu satisfactiile de ordin material, date prin tot soiul de diplome care introduc discriminarea in societate, deschizand drumul catre coruptie si insusirea de foloase necuvenite din partea unora! Un revolutionar nu are nevoie de nicio diploma pentru ca rasplata pentru lupta lui este tocmai izbanda cauzei pentru care lupta si-si sacrifica viata!

      1. Daca in alte tari elitele au dus respectivele natiuni inainte, la noi elitele s-au impotmolit intr-un elitism gretos. Elitelor li se datoreaza milioanele de ascultatori de manele, faptul ca smecherul de mahala e un educator si formator de caractere pentru tot restul vietii. La noi elitele au numai drepturi si nicio indatorire. In plus, grosul elitei romanesti are o frica totala sa nu cumva sa fie acuzata de patriotism sau nationalism.

      2. @ Motanul Incaltat . Stimate ” Motan” cu tot respectul pe care-l am pentru dumneavoastra,[ respect pe care-l meritati cu prisosinta dupa umila mea parere] reafirm : ” elitele ” sint vinovate de starea in care se afla poporul roman deoarece, aceste elite constitue nucleul in jurul carora{ al ideilor pe care le emit} se coalizeaza …ceilalti, prostimea cum ar spune Motoc sau ..cei multi cum ar raspunde Voda Lapusneanu .Aceasta este parerea mea pe care o sustin si ah har Domnului suficiente argumente. Fireste ca, nu toti s-au vandut, nu toti si-au tradat convingerile , crezul insa sint suficienti cei care au facut-o asa incat…Eu consider ca facand parte dintre elite si pe invatatoarea ce mi-a indrumat inceputurile scolare prin anii…’50 insa poate gresesc…nimeni nu-i perfect.Ca oameni…dintre elitele ce nu si-au tradat crezul…multi se odihnesc prin cimitire, multi neavand nici macar o cruce la cap.Daca blamez asa cum afirmati dumneavoastra…o fac pentru ca , ma simt tradat. NIMIC din ce am invatat sau am fost invatat de-a lungul anilor nu corespunde cu ce exista la ora actuala in lume in general iar in Romania in particular. De la cine am invatat sau de cine am fost invatat? de catre niste …elite.Teodor Maries…nu stiu ce hram poarte si nici nu ma intereseaza { nu mai este Dumitru Dinca presedinte la acea organizatie ?} insa ce spune despre Ion Iliescu sau despre Sergiu Nicolaescu acum la 22 de ani de la evenimente { si stiu ca a fost totusi suficient de consecvent de-a lungul anilor in sprijinirea acestor afirmatii} eu intrb de mai multi ani decat el si nu o data era sa-mi iau si ceva bataie…de la „unii”.Si sunt mai mult decat de acord cu ce afirmati , si anume ca ” un revolutionar nu are nevoie de nici o diploma” . Eu si Teo , {iar ca noi sint destui} sintem dovezi inca vi al acestui crez. Va multumesc pentru rabdare si mai ales pentru intelegere.

    2. @marian
      Chestia asta ca se incearca discreditarea lui Iliescu nu are legatura cu elitele si intelectualii, cum ar putea crede unii. Nu! Este vorba de altceva: de o lupta politica intre Putere si Opozitie, cu scopul populist, foarte clar, de a obtine cat mai multe voturi. Ca unii intelectuali marseaza la un asemenea joc politic, pierzandu-si obiectivitatea in analiza, este o cu totul alta problema.
      Pe intelectualii romani din exterior, din afara granitelor, si care sustin teoria lui Maries, eu ii inteleg. Pentru ca eu banuiesc si un amestec extern in toata treaba asta! Si-ti dai seama, ala poate fi, spre exemplu, profesor pe acolo, de pilda prin Canada sau SUA, iar daca sustine altfel s-ar putea trezi cu o hartie pe birou prin care e anuntat, la modul deosebit de respectuos, ca e dat afara! Si bineinteles sunt unii care sustin aceste teorii pur si simplu pentru ca sunt platiti sa sustina asta, eu asa am impresia!

      Pentru ca nu se poate sa arunci cu invective de genul asta: „criminal” fara sa duci nicio dovada clara, concreta si irefutabila ca asa ar sta lucrurile, ci doar ipoteze neconcludente!

    1. @justias
      „Curios cum dupa revolutie, Romania a avut cei mai multi anticomunisti pe cap de locuitor. un anticomunism agresiv care da cu pumnul in masa si care vrea sa interzica. Culmea toti acestia nu s-au manifestat cu nimic inainte de revolutie. te intrebi cum de a fost posibil ca Romania sa fie chiar si o zi comunista!” – Buna observatie …. tinem aproape Justias

  7. Hai sa lasam discutiile deoparte si sa facem ceva si pentru noi, sa ne aparam demnitatea si imaginea: http://www.PetitionOnline.com7qd3xx666/petition.html, e vorba de a semna o petitie contra denumirii impuse prin lege de rom, care ne-a cauzat pierderi mari de imagine. trebuie sa ne disociem clar de tigani, din toate punctele de vedere. Mergeti pe site si cacolo veti gasi petoitia adresata parlamentului roman.

Lasă un comentariu