Din gradina Theodorei

Dragi prieteni o sa va arat astazi cateva poze din gradina mea.

Imi cer scuze pentru calitatea pozelor.

Pozele sunt facute cu telefon mobil pentru ca  nu am aparat de fotografiat.

Norocul meu este ca nu trebuie sa traiesc din recolta obtinuta din gradina.

Nu folosesc ingrasamant chimic. Am folosit balegar de cal pana acum 5 ani.

Productia de struguri din acest an o sa fie aproximativ 25% din cea de anul trecut.

Rosiile s-au copt brusc din cazuza caldurii. Unele dintre ele nici nu au apucat sa se dezvolte in totalitate.

Am avut in alti ani 100  de kg de caise. Anul asta nu cred ca am mancat mai mult de 10 caise din gradina mea .Nu am avut nici visine si nici cirese. Pomii fructiferi au fost afectati de ger cateva zile in timp ce erau infloriti si s-a pierdut tot rodul.

23 de gânduri despre „Din gradina Theodorei

  1. @ Theo,
    Chiar dacă nu-ti plac pozele ,ele demonstrează esentialul : vointa si tenacitatea unei femei din ROMÂNIA care a inteles că singura cale de supravietuire in conditiile crizei provocate de ciuma portocalie , este MUNCA si SPERANTA care moare ultima . Pentru mine nu calitatea pozelor este importantă ( sunt destul de reusite având in vedere faptul că le-ai făcut cu telefonul mobil ) ci preocuparea, respectul fată de pământul din GRĂDINA TA ( in conditiile când văd peste tot pe unde umblu, curti pline de bălării desi proprietarii sunt mai tot timpul acasă neavând serviciu ).Pozele postate demonstrează iubirea ta fată de frumos si benefic iar dacă ciuma portocalie s-a plimbat nestingherită prin GRĂDINA TA compromitându-ti recolta de rosii si caise, nu este vina ta . Fii mândră de GRĂDINA TA că e frumoasă . In primăvara anului 2003 când bunul meu tată a decedat la venerabila vârstă de 94 de ani , in amintirea lui am plantat in spatele blocului unde locuiesc un mic CAIS care, a crescut mai repede decât mă asteptam iar anul trecut a inflorit, legat si dus la maturitate o găleată ( nu ca cea oferită de oamenii lui Băsescu ca mită electorală )plină de frunte dulci si gustoase. Ca si la tine, anul acesta ciuma portocalie mi-a afectat nu numai buzunarul ci si CAISUL care desi a inflorit in mii de flori albe si frumoase , nu a legat decât sporadic iar micutele fructe nu au mai ajuns la maturitate fiind culese de crude de cei care in schimbul unui ajutor social de mizerie prestează vreo patru zile pe lună smulgând buruienile din spatele blocului.
    Din florile prezentate in ultima fotografie , dă-mi voie să adun un buchețel pe care să ti-l ofer din toată inima pentru dragostea ce-o porti GRĂDINII TALE !
    Felicitări pentru poze !

      1. @lehman25
        Serios? 🙂
        Doamne … bine ca nu suntem in Cambodgia 🙂
        Ce ar fi spus lumea despre mine?
        Dar… nu am aratat prea mult…. doar asa putin…. asta inseamna ca as vrea si nu prea? 🙂

    1. @rusnac
      Nu Mircea… in realitate arata foarte rau. 😦
      Toata gradina este un dezastru.
      Din cauza caldurii in primul rand.
      Aveam acum 5-6 ani niste recolte la care acum nici macar nu indraznesc sa ma gandesc.

  2. GRĂDINĂRITUL, CU CARE AM COCHETAT CU PUŢINI ANI ÎN URMĂ, OFERĂ RELAXARE PRIN MUNCĂ ŞI MAI PUŢINE RECOLTE. ESTE UN EXCELENT HOOBY MAI ALES ÎN BUCUREŞTII PLINI DE PRAF ŞI GAZE DE EŞAPAMENT.
    FELICITĂRI PENTRU MUNCA CU TOMATELE ŞI ARDEIOASELE, O EXCELENTĂ SUPAPĂ PENTRU NERVII CAUZAŢI DE VIAŢA MIZERĂ DE ZI CU ZI!

    1. @Vassyle
      Am o gradina undeva langa Bucuresti, cam la o ora distanta cu RATB-ul si cu un maxi-taxi.
      Pana anul trecut se ocupa tata de gadina. Acum tata se deplaseaza foarte greu.
      Greul a ramas pe mama. Gradina este destul de mare, 1000 mp.
      Probabil ca la anul nu o sa mai pun nimic.
      Nici mama nu o sa mai poata probabil. Are 75 de ani.

    1. @Popa Ţeapă
      Nu, am facut pozele la repezeala.
      Mai am un solar in care am avut rosii si castraveti.
      Vita de vie, cateva vinete, patrunjel, leustean, marar si ardei.
      Am avut mazare si fasole.

  3. Agricultura este ramura cu cel mai rapid ciclu de productie. Ce nu a mers anul asta, poate va merge bine la anul. Daca nu va puneti baza supravietuirii in productia gradinii dvs, atunci aveti rabdare. Rabdarea este totdeauna rasplatita!

      1. Daca era gradina mea, mergea si mai rau. Oricum, de un bulion aveti rosii si, paraca am zarit si un smochin …
        Putina rabdare ca sa depasiti incercarile vietii. O sa vedeti ca si gradina va reactiona pozitiv.

        1. @ALM
          Da, am facut deja niste bulion 🙂
          S-au copt toate rosiile brusc si nu am avut de ales.
          In alti ani faceam bulion in septembrie.
          Cu smochinii a fost o adevarata tragedie.
          Noi ii acoperim in fiecare iarna.
          In iarna trecuta desi i-am acoperit foarte bine au degerat.
          Din fericire de la radacina au crescut cativa lastari care au inverzit.Cand am vazut ca nu mai inverzez am crezut ca i-am pierdut.
          In 10 minute o sa ridic un articol nou.
          Va invit sa il cititi si sa il comentati.

Lasă un comentariu