De ce vrea PDL sa distruga invatamantul romanesc?

Legea Educaţiei Naţionale, o lege anti-educaţie şi anti-românească

  1. Decapitarea intelectualităţii academice româneşti – art. 289 – ”Personalul didactic şi de cercetare se pensionează la împlinirea vârstei de 65 de ani”
  2. Se desființează titularizareaNoţiunea de titular al sistemului de învăţământ a dispărut, profesorul devenind titular al postului obţinut la o anumită şcoală Art. 254 alin. (13): ”Candidaţii (…) care au ocupat prin concurs validat (…) de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ un post didactic vacant sunt titulari pe postul ocupat”.
  3. Anularea autonomiei universitare
  4. La examenul de bacalaureat (profilul umanist) istoria se inlocuieste cu o limbă de circulaţie internaţionala
  5. Finanţarea şcolilor NEGARANTATĂ
  6. Reducerea învăţământului obligatoriu de la zece la nouă clase
  7. Limba română – limbă străină pentru anumiţi cetăţeni româniart. 46 alin (2): ”Disciplina Limba şi literatura română se predă, pe tot parcursul învăţământului preuniversitar, după programe şcolare şi manuale elaborate în mod special pentru minoritatea respectivă”.
  8. Un elev de etnie minoritară valorează cât 300 de elevi româniÎn conformitate cu prevederile art. 45 alin. (5) şi (6), pe raza unei localităţi ”funcţionează cel puţin o unitate şcolară cu personalitate juridică, pentru fiecare limbă maternă, indiferent de efectivul de elevi”. Acest aspect este de menţionat mai ales în condiţiile speciale din judeţele Harghita, Covasna, Mureş, Satu Mare, Bihor, unde, în multe dintre localităţi, cetăţenii români sunt minoritari, iar copiii lor nu vor putea avea o şcoală, în timp ce pentru elevii care învaţă în limba maternă, indiferent de efectivul de elevi, pentru fiecare limbă maternă, se va înfiinţa o şcoală cu personalitate juridică cu toată structura necesară: director, contabil etc. În timp ce pentru minorităţi, indiferent de efectivul de elevi, se fac şcoli, pentru cetăţenii români nu este posibil acest lucru, chiar dacă aceştia sunt minoritari în anumite zone. În conformitate cu art. 19 alin. (1), numărul de elevi necesari pentru înfiinţarea unei şcoli cu personalitate juridică este de 300.
  9. Manuale de import” – Legea permite introducerea, în sistemul de învăţământ românesc cu predare în limbile minorităţilor naţionale, a ”manualelor de import ”, creând astfel un precedent păgubos şi  inacceptabil pentru sistemul naţional de învăţământ care trebuie să fie unitar şi coerent.” – art. 45 alin. (13).
  10. Istoria şi Geografia României – predate, cu generozitate, ŞI în limba română – art. 46 alin. (8) prevede că în tot ciclul ” învăţământului preuniversitar cu predare în limbile minorităţilor naţionale, disciplinele Istoria şi Geografia României se predau în aceste limbi, (…) cu obligaţia transcrierii şi a însuşirii toponimiei şi a numelor proprii româneşti ŞI  în limba română ”.
  11. reducerea învăţământului obligatoriu de la zece la nouă clase – Art. 23 prevede că ” învăţământul primar cuprinde clasa pregătitoare şi clasele I – IV” iar ”învăţământ secundar inferior sau gimnazial cuprinde clasele V – IX”
  12. In Romania copilul roman este penalizat – Conform art. 135 alin. (5), ”Finanţarea de bază se calculează după un coeficient mărit pentru studenţii care urmează cursurile în limba unei minorităţi naţionale”. Acest articol încalcă Constituţia României, art. 6 alin. (2): ”Măsurile de protecţie luate de stat pentru păstrarea, dezvoltarea şi exprimarea identităţii persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale trebuie să fie conforme cu principiile de egalitate şi de nediscriminare în raport cu ceilalţi cetăţeni români”.
  13. Discriminare pentru copiii românilor
  • Cazare si masa gratuite pentru minoritari- art. 45 alin.(7), ”Elevii care, în localitatea de domiciliu, nu au posibilitatea de a învăţa în limba lor maternă, sunt sprijiniţi prin decontul transportului la cea mai apropiată şcoală cu predare în limba maternă, sau primesc cazare şi masă gratuite în internatul unităţii de învăţământ cu predare în limba maternă”. Această favoare este făcută în lege doar pentru elevii care nu pot studia în limba maternă, nu şi pentru cetăţenii care studiază în limba română.
  • Coeficient marit in cazul minoritatilor nationale – ”finanţarea de bază a şcolii cu predare în limbile minorităţilor naţionale, costul standard per elev şi per preşcolar se calculează după un coeficient mărit pe baza factorilor de corecţie, luând în considerare predarea în limba minorităţii naţionale sau a limbii minorităţii naţionale. În cazul acestor unităţi se are în vedere izolarea lingvistică, geografică şi numărul redus de elevi şi preşcolari, precum şi elevii la care se referă alin. (7) citat mai sus”( art. 45, alin (17)). Prin această măsură, elevii români sunt condamnaţi la abandon şcolar, încurajându-se, practic, eliminarea românilor din zonele unde sunt minoritari. Neavând posibilitatea de a-şi continua studiile în zona în care trăiesc, aceştia fie o vor părăsi, fie vor deveni unelte docile în mâna populaţiilor majoritare. Astfel, vom asista la o formă perfidă de înrobire a românilor în propria lor ţară, susţinută activ chiar de Guvernul României. În cadrul aceluiaşi articol, art. 45 alin. (9), este stipulat faptul căîn unităţile şcolare cu predare şi în limbile minorităţilor naţionale, unul dintre directori va fi obligatoriu din rândul cadrelor didactice din minoritatea respectivă.

Textul integral al motiunii AICI

Voi ce parere aveti despre Legea Educaţiei Naţionale?: ALM, Olimpiu, Rox, Maia, Brankardierul,  Victor PontaCorina Cretu, Alex MaziluVania, Daciana SarbuMihai VoicuGabriela Savitsky, Onu, Dispecer Blogosferă, Elisa, Mirela Pete, KinR, Hai ca se poate!, Horatiu Buzatu, Cristian Lisandru, George ValahAna Usca, Ioan Sorin, Basarica, Bibliotecarul, Chat Noir, Aliosa, Caius, Natasa, Orfiv, Teo Negura, Supravietuitor, Starea Natiunii, Roxana Iordache, Plano 10, Gebelezis, Alexandru Marin, Alianta Dreptei, CHINEZU, George Valah, Popa Teapa, Consiliul National al Blogisferei, Mario Ovidiu Oprea,

57 de gânduri despre „De ce vrea PDL sa distruga invatamantul romanesc?

  1. Vrem si noi modernizarea invatamantului romanesc.Vrem si noi ca elevii sa faca scoala, sa nu mai fie atatia analfabeti si needucati, insa cu legile si masurile lor, se pare ca tot mai multi copii vor renunta la scoala sau, mai grav, vor fi retrasi chiar de catre parintii lor care nu au cu ce sa-i intretina.
    Cu legea lor nu va fi decat o mare harabubura…portocalie. 😦

  2. marturisesc ca nu ma pricep la aceasta lege, dar vad foarte multi profesori universitari, conducatori de universitati, profesori care fac parte din sindicatele din sistem criticand, deci nu e buna. in opinia mea e un mix de incercare de subordonare a sistemului la politic , cu prostie crasa, cu mituirea minoritatii maghiare, cu orgoliu nemasurat al celor care au redactat-o si care nu si-au dorit o dezbatere serioasa, iar in varful motului baietelul cu pixelul albastru care calcula in miez de noapte viteza pumnului unui dictator!

  3. Definitiv legea pe care incearca actualul guvern sa o treaca este o CATASTROFA! Au luat tot ce este mai rau de pri alte parti, au combinat cu „datoriile” ce le aveau de platit UDMR-ului si vor sa politizeze la maximum scoala!
    Las o parte ca minoritatile pot sa-si infiinteze o scoala cu un minim de studenti + 20, in timp ce romanii au neveoie de un minim de 300 de elevi. La tara s-au inchis scoli obligind copii sa faca si 10 km pina la cea mai apropiata scoala.
    Numirea directorilor se va face de catre asa zisul consiliu ( latara acest consilu include primarul, ales politic, prefectul si smd.) combinat cu desfiintarea titularizarii (!?) drumul spre abuzuri va fi liber.
    Sar la universitar, rectorii si decanii sint numioti de catre minister si nu de catre senatul universitatii (sa vezi aici abuzuri si imixiune a politicului in procesul de autonomie universitara)

    Daca ar fi dupa mine si tinind cont de experienta de 16 ani in sistemul educational american, eu as desfiinta bacalaureatul si as introduce un sistem de teste unice adminstrate de o terta parte (nici un este nevoie sa se cheltuie prea multi bani, ele exista ACT sau SAT, ar fi nevoie doar de un parteneriat). In felul acesta, se termina cu toate discutiile legate de coruptie. Va avea un impact chiar si asupra industriei de meditatii.
    Si ultima observatie, trecerea clasei a 9-a la cursul gimnazial nu cred ca este sustenabil economic (deja sint scoli ce lucreaza in 3 schimburi cu prima clasa de gradinita si clasa a 9-a ma intreb la cite schimburi se va ajunge). In acelasi timp amestecul intre elevi de 15-16 ani cu cei de 11=12 sau 13 nu este simplu de realizat. Necesita o pregatire serioasa psihologic si pedagogic.

    Si ar mai fi de spus si multe altele.
    Sper ca nu am sunat prea haotic, dar sint pauza de masa si m-am cam grabit.

  4. Theo,
    Actuala lege a învăţământului ne îndreaptă spre obiectivele ceauşiste privind învăţământul.
    2000 de locuri la şaibă, 200 de locuri la dus tava, 20 de locuri pentru cei care, dacă tot au avut ghinionul să înveţe scrisul şi cititul în familie, măcar să profităm de ei.
    Este un program inteligent, concertat de prostire a populaţiei tinere.
    Până şi faptul că profesorul e plătit ca un muncitor necalificat şi primeşte statut de slugă ştiutoare de carte, e o garanţie că programul va reuşi.
    Când am auzit cuvântul „ucenic”, mi-am dat seama că în curând, la doctorat n-o să se mai prezinte nimeni cu o teză, ci cu palmele bătucite, crăpate de specializarea în ciocănărie şi studiul statutului de partid.
    Am simţit că întineresc, când am spicuit legea asta!… E ca maşina timpului, călătorind în trecut.
    Numai că pe vremea mea, unul din doi profesori apucaseră nişte vremuri în care şcoala era şcoală. Şi, indiferent de cât de tâmpit şi rău-voitor erai tu, elevul, parcă te cuprindeau aşa, un fel de mirare, ruşine şi respect şi te alegeai cu ceva de pe urma anilor de învăţătură.
    Cele câteva articole care îşi dovedesc grija faţă de cetăţenii maghiari sunt concepute foarte sonor în aşa fel încât UDMR-ul să se simtă mulţumit.
    În fond, într-o ţară normală, e normal să ai grijă de minorităţi. Aşa cum e normal să ai mai multă grijă de un copil, faţă de un adult. Dar, în actualele condiţii, nu-i decât o mare porcărie, care, prin formularea neatentă, instigă la naţionalism imbecil.

  5. Legea Educatiei asumata de Guvern nu este decat o mare pacaleala trasa ungurilor ca sa-i faca sa nu voteze motiunea.
    Ca si anul trecut, legea va fi trimisa in Parlament de CCR oricat de portocalie ar fi acum componenta Curtii. Sau… tocmai de-aia.

      1. Doar anul trecut CCR a dat o decizie, tot pe Legea Educatiei, pe care Boc si-a mai asumat-o o data, prin care a hotarat ca o lege de asemenea importanta nu poate fi adoptata printr-o procedura de exceptie.
        Am si scris pe blog articolul ” Am vazut si unguri pacaliti” 🙂

        1. @Theodora
          Da, am vazut si unguri pampalai… pacaliti de Base…tot asa cum cele ude mereu isi pacalesc electoratul.
          Marko pacalitul zice ca nu mai sta la guvernare.
          Pai, ce spuneam eu?

      2. nici nu mai conteaza. legea asta nici nu va fi pusa in practica. vine PSD la putere si o modifica. daca as fi udmerist as negocia acum lucruri serioase cum sunt drepturile colective si autonomia, dar sunt papagali si aia si plini de baroni ca in partidele romanesti

  6. Intr-o tara de drept, asa ar trebui sa procedze CC, sa o declare neconstitutionala (doar asa au dat verdictul pe acelasi lucru cu citeva luni in urma). DAR, Romania nu prea mai este stat de drept si intre timp componenta curtii s-a schimbat. Si sa nu uitam dar cel care de obicei mai inclina balanta decizei in afara dorintelor PDL-iste este tipul desemnat de UDMR (parca il cheama Gaspar) side data asta cred ca votul va fi de 5-4 in favoarea puterii, deci legea va trece ca fiind constitutionala. As dorii sa ma insel!

  7. Nu se spune nimic expres de unguri. Se spune de nationalitati. Tiganilor de unde li se vor aduce manuale? Stiu ca au o limba vorbita dar n-am auzit de limba scrisa. O fi hindu?
    In fine, legea asta nu va rezista chiar de va ajunge lege, in schimb, cei ce o vor face sa ajunga lege, intr-un fel sau altul – plumbi (nu), pietre, scuipati, injuraturi (chiar de acum) – vor ajunge, ei insisi, la zid. Tradarea de neam merita – macar simbolic – un pluton de executie.

    http://oferta-kinr.blogspot.com/2010/10/poftim-educatie.html

  8. Stimata Theodora, imi cereti parerea si eu nu sunt in stare decat sa ridic elegant din umeri. Ma lasa rece „facilitatile” pentru minoritari. Vor sa se enclavizeze? Treaba lor, sa-si faca chibuturi prin HarCov. Geografia, oricum ar invarti-o, este totusi o stiinta exacta. Nu poti muta formele de relief dupa dorinte etnice. Cu istoria ar fi o problema, fiindca poate fi falsificata dupa criterii politice, lucru pe care l-am simtit si in perioada cand nu exista UDMR-ul. Ce ar mai fi? Finantarea discriminatorie? Vorbe, la cati bani se aloca invatamantului, greul va cadea pe spinarea comunitatilor locale. Daca in zonele cu populatie maghiara (ca de astia e vorba in propozitie) comunitatea locala va fi mai „vioaie”, foarte bine. Daca nu, se vor confrunta si ei cu problemele majoritarilor.

    Inainte ca sa va scriu parerea mea despre invatamantul romanesc, am sa ma leg de „Decapitarea intelectualităţii academice româneşti”. Ce va deranjeaza faptul ca se stipuleaza pensionarea la 65 de ani (barbati = femei?)? Eu am cunoscut cercetatori care trebuiau pensionati la 40 de ani! La 65 de ani poti fi o „biblioteca ambulanta” dar nu mai ai creativitatea si puterea de analiza de la 35-40 de ani. Pentru cei cu aptitudini exceptionale se vor gasi solutii de colaborare, atat in universitati cat si in mediul privat.

    Si acum parerea mea, a unui om care a „incercat” pe pielea lui invatamantul si reformele ante decembriste. Ei bine, mie nu prea mi-a placut. Si, dupa ce am citit acum vreo cinci decenii o carticica scrisa de Dimitri Rebikoff, chiar am inceput sa urasc invatamantul romanesc. Intr-un capitol al acelei carti era vorba de invatamantul gimnazial american. Ce diferenta! Un invatamant chitit pe aptitudinile individuale, pe stimularea creativitatii, fata de invatamantul nostru bazat pe puterea de memorare si care, in sens generic, chinuia afonii sa devina muzicieni. Am invatat o droaie de materii pe care, din lipsa de aplicatie, le-am uitat. Altele, cum ar matematica si trigonometria, au devenit caduce in momentul in care am pus mana pe calculator si am inceput sa lucrez cu programe de analiza. Nu mai spun de inutilitatea primilor doi ani de facultate, cand a trebuit sa rebuchisesc ce facusem in liceu: matematica, trigonometria si fizica generala. Dar ce sa va mai spun de admiterea la facultate? Un examen odios (dupa parerea mea) care ducea la admiterea unora care nu puteau sa stranga un surub fara sa se raneasca, care nu voiau decat o diploma si care ocupau locul unora care chiar doreau si iubeau ingineria, dar stateau mai prost la capitolul memorie. Tatal meu, absolvent al facultatii tehnice din Göttingen, imi spunea cate ceva din „obiceiurile” de pe acolo: inginerul trebuie sa stie ce, cum si unde sa caute! Fiindca memoria, fiind ce genul feminin, poate sa insele. In schimb, bibliotecile sunt fidele pana la moarte.

    Rezumand toata poliloghia asta, pot sa ma felicit ca am invatat sub „comunisti”, fiind lipsit de „placerea” de a fi cobaiul a tot felul de experimente politice, numite pompos „reforma invatamantului”. Daca cineva mi-ar fi cerut parerea in legatura cu „reforma”, i-as fi spus: da, este nevoie de o reforma, dar luati una gata facuta. Luati-o de la aia care sunt cu o suta de ani inaintea noastra! Luati de la americani, de la nemti, de la suedezi, de la finlandezi sau chiar de la bulgari …

    1. @ALM
      Pentru ca mi-ati adus aminte de tatal dumneavoastra, as vrea sa ridic poza aceea dar ma gandeam sa scrieti ceva, cateva randuri.
      Stiu ca este greu pentru ca probabil ati putea sa scrieti un roman.
      Mie nu imi plac testele grila care au fost preluate din occident.
      Am luat note bune dar multi studenti au invatat grilele si raspunsurile… nestiind despre ce este vorba.
      Grila nr 2 …. intrebarea nr 5 raspuns corect B…… atat…… ce se intreaba la punctul 5 si de ce raspunsul corect este B nu conteaza.

      1. @ Theodora,
        Despre tata pot scrie un roman cu … 10 pagini. S-a nascut in comuna Toplet (Banat), din parinti cu radacini in Austria. Numele meu este tot atat de comun in Austria cum sunt Ionescu sau Popescu la noi. Bunicii din partea tatalui aveau o fabricuta de mobila in Toplet (dezvoltata mai ieri in combinat). Si-au trimis feciorul sa invete in Germania, unde conform obiceiului vremii, a ales ca sport aviatia. S-a intors in tara ca sa fie concentrat in Aviatia Militara. A fost trimis la o unitate de bombardament si a facut tot razboiul, atat spre est cat si spre vest. Daca luptele aeriene spre est au fost „suportabile”, drumul spre vest a fost crancen. A fost ranit si doborat de doua ori, ramanand cu sechele care dupa vreo doua zeci de ani l-au tintuit la pat. A fost un om obisnuit, senin si care nu stia ce este ura, chiar daca a simtit-o din plin din partea altora.

        Da, fenomenul fraudelor in invatamant au evoluat. Inainte se faceau „copiute”, acum se cumpara raspunsurile pe grile. Dupa parerea mea nu are prea multa importanta. Cine copiaza, pe el se fura! Ca exemplu, cand am fost in situatia sa fac angajari, diploma a fost ultimul criteriu de departajare. Am organizat teste de creativitate, de aptitudini tehnice, lasand libertatea candidatilor sa consulte orice surse vor. Apoi, in baza unui contract cu o mare intreprindere din Bucuresti, am organizat „cursuri” de pregatire cu cativa ingineri tineri. N-am tinut niciun curs! Le-am dat teme de cercetare-proiectare individuale, le-am asigurat posibilitatea sa aiba tehnica de calcul si Internet la domiciliu si ne intalneam periodic pentru evaluari. Atunci le aratam pe unde „au intrat in balarii” si-i trimiteam sa refaca proiectele. Cand am terminat, au putut fi integrati imediat in colective de ingineri cu experienta. Si nu i-am invatat decat ce, cum si unde sa caute! Din pacate, in memoria lor nu prea au gasit multe din referintele necesare.

        1. @ALM
          De ce un om bun, talentat, curajos, educat, inteligent starneste sentimentul de ura?
          Probabil pentru ca ceilalti, cei care il urasc, inteleg ca nu pot ajunge niciodata la fel de valorosi si atunci pentru ca este mult mai greu pentru ei sa se ridice la valoarea OMULUI il urasc. Ar trebui sa isi urasca propria neputinta.
          Dumneavoastra sunteti o exceptie.
          Acum cele mai multe anagajari se fac pe relatii si nu pe competenta.

        2. Stimata Theodora,
          Dvs parca aveti numai doua stari: furie si extaz! Intrebati-l pe tatal dvs, cum se putea ca prin anii 46-50, un oarecare, provenit dintr-o familie instarita, sa se „bucure” de ura si hartuiala din partea unor necunoscuti, luati de la coarnele plugului si facuti colonei. Intrebati-l care era atunci diferenta intre un intelectual si un „dusman al poporului”. Sau nu! Priviti ce se intampla astazi si cred ca veti gasi raspunsul.
          Nu sunt nicio exceptie. Ca mine sunt multi, multi altii, mult mai exceptionali.
          Daca cele mai multe angajari, in afara bugetarilor, s-ar face pe relatii, atunci n-ar functiona nimic in zona productiei de bunuri materiale. Sigur ca fiecare firma mare, gen Luxten, care suge bani publici, are intotdeauna unul, doua posturi de consilieri pentru nimic, unde poate sa vina o fatuca precum Eba sa bea din cand in cand o cafea, pentru opt mii de euroi pe luna. Dar alte firme, cum ar fi MEFIN-Sinaia, nu au posturi pentru taietori de frunze la caini. Acolo este loc exclusiv numai pentru competenta. Dar, fiindca mereu exista un dar, sunt locuri de munca unde competentele sunt mai greu de evaluat si atunci recomandarile (relatiile) sunt de mare folos. Va dau un exemplu simplu: sa presupunem ca maine aveti posibilitatea sa deschideti cateva chioscuri, ca acelea pe care le-ati avut, si trebuie sa angajati urget vanzatoare. Ati angaja mai repede o vanzatoare venita prin mica publicitate sau una recomandata de cineva din familia dvs?

        3. @ALM
          Cred ca aveti dreptate cu „furia si extazul” 🙂
          Stiu despre ce vorbiti. Dar vroiam sa spun ca dupa parerea mea nu este deloc benefic .. …. normal ar fi ca atunci cand vezi pe cineva mai bun decat tine sa te ambitionezi si sa incerci sa il ajungi din urma si eventual sa il depasesti nu sa il urasti.
          Tata provine dintr-o familie de tarani bogati chiaburi parca se numeau aia care aveau mult pamant, ca sa nu ma spun ca nu era nici roman.
          Si-au schimbat numele de famile…. balamuc . Strabunicii au venit de undeva din Serbia. Au pierdut totul la colectivizare.
          Mama in schimb provine dintr-o famile „sanatoasa” bunica a facut colectivizarea…. in alt sat 🙂 SLAVA DOMNULUI!
          S-au cunscut si s-au casatorit. Nu au fost discutii in casa pe tema asta.
          Tata a reusit in viata pentru ca este un om ambitios si muncitor
          Si mama este exceptionala, niciodata nu s-a lasat invinsa de greutati…. ea este responsabila cu incurajarile in casa.
          Offff si aveti dreptate si cu exemplu… recunosc ca as angaja pe cineva care are recomandare

  9. Legea are mai multe scopuri: mituirea minoritatilor,dezbinarea populatiei,deturnarea atentiei de la chestiuni si mai grave. Carte oricum nu se (va) mai face la nivelul maselor, caci un popor de prosti eu unul usor de manipulat (si asta convine atat pe plan intern cat si la nivelul imperiului european, la a carui margine ne aflam, asa cum ne-am aflat mereu la marginea unui imperiu – Otoman, Habsburgic,Tarist …). Dupa cum se vede, totul e in favoarea partidului la putere.

    1. Am copiat si aici „pontul”
      Ponta citeste comentariile si raspunde la unele dintre ele
      Alexa care scrie despre Ghandi si postul pe care l-a tinut are probabil un comentariu mai important decat „pontul” dumneavoastra. 😦
      „Domnule Ponta,
      Deşi nu am vrut să vă dau acest “pont”, văd că lumea se prăbuşeşte pentru PSD şi PNL, dezechilibrând starea politicii şi a României.
      La următoarea moţiune de cenzură sugeraţi domnul Geoană să supună la vot RESPINGEREA moţiunii de cenzură şi nu adoptarea ei. Prin acest mic truc PDL-ul va trebui să strângă el majoritatea.”

      1. ce idilic! ce frumos! wie schon cum ar spune neamurile, care nu au atatia reprezentanti in parlament sa impuna ceva legii invatamantului… si daca burgurile lor vor capata autonomie ??? asta e altceva si oricum nu tine de gandirea lui Ponta, dansul s-a luat la intrecere cu Vadim in politica, sper sa nu s erastoarne ca la rally!

        1. @olimpiu65
          Comparatia cu Vadim a facut-o ieri un lider PDL, nu imi aduc aminte acum dar daca instsiti il caut si iti spun.
          Ma ingrozesti Olimpiu….. tu folosesti ideile unui PDL-ist.
          Si Crin are un discurs puternic ….. il ataca dur pe Basesscu si PDL….. sigur ca eu nu o sa spun niciodata ca Antonescu il concureaza pe Vadim…. asa ne diferentiaza… eu inteleg ca trebuie sa fim UNITITI si ca nu putem decat IMPREUNA tu nu prea intelegi…. si il ataci pe cel care este presedintele partidului cu care PNL ar trebui cel putin in acest moment sa lupte impreuna.

  10. Educatia/invatamantul a fost, este si va fi tratat in Romania ca o groapa de gunoi ilegala: toti cretinii care au niste porcarii de aruncat, le desarta in sistemul de educatie si fug.

    Presupunand prin absurd ca as avea un plod si as avea si din ce sa-l intretin, nici o alcoelmie de 2/5 %o nu m-ar face sa ma gandesc sa-l supun la mutilarile psihice/fizice pe care le incumba invatamantul romanesc! Mai bine la munca forestiera decat la ceea ce se numeste „scoala” in Romania! Mai bine prostituata la Amsterdam (sau Cologne) decat studenta in Romania!

    Din aproape 1000 de cadre didactice cate am avut nesansa sa cunosc in tineretea mea distrusa, pot numara pe degetele de la o mana persoanele care chiar meritau sa fie bagate in seama mai mult decat Pop Mihai&Co.. Calugarul Teofil este o influenta mai benefica pentru tineretul romanesc decat imensa majoritate a profesorilor pe care i-am intalnit!

    1. Experientele mele au fost exagerate.

      Sincer, e o TRAGEDIE ce se intampla in asa-zisa educatie! Doar la CENTRUL DE PRIMIRE MINORI PINOCCHIO s-ar putea sa fie mai rau decat in scolile romanesti (am cunoscut pe cineva care trecuse pe acolo, si am constatat ca invatase mai mult de pe Discovery si Animal Planet). Tine cont ca am terminat-o cu invatamantul pre-universitar acum 10 ani! Din ce am vazut ulterior, a ajuns si mai rau – desi cu greu imi putea imagina ca se putea asa ceva! In universitati este infectia inca si mai mare (William Branza a fost profesor universitar, ce dracu’! Mai vrei si alte nume edificatoare din acest punct de vedere?! Iti imaginezi ce fac aia la catedra?!)

      Profesorii din Romania sunt in principal nevrozati, cu tulburari psihice, inculti, agramati, incompetenti mai ales dpdv didactic/pedagogic!

      Asta este impresia mea dupa ce m-am chinuit prin scoala romaneasca si am iesit mai nenorocit decat daca faceam ocna la sare, nu pot s-o diluez acum doar de dragul convenientelor.

      1. Detalii 🙂 : Branza a predat DREPT PENAL! Avea un asistent cu aspect fizic de nota 10 (putini actori porno arata ca baiatu’ ala 😉 , Raging Stallion style 😉 ) pentru care „a confrunta” si „a confunda” era acelasi lucru: ameninta studentii la un examen la care supraveghea cu afirmatia care a starnit multe nedumerire: „Aveti grija, ca ne confundam la licenta”, pe care a repetat-o de cateva ori, foarte mandru de el. El interpreta moacele nedumerite drept maxima teroare, fapt de care era foarte mandru. Nu uita ca Boc este prof de DREPT CONSTITUTIONAL si de cand e el premier cu numele, guvernu’ lu’ Base a luat masuri anticonstitutionale pe banda rulanta!

        Daca prindeam 1 profesor bun din cate materii aveam intr-un an, era ca si cum as fi fost de fata la minunea de la Maglavit! Numa’ dementi, paranoici, isterici, nevropati, schizofrenici (unii cu acte), sau in cel mai bun caz – inculti, agramati, semianalfabeti, genul de oameni pe care nu i-as lasa nici cu oile (pentru mine protectia animalelor este un subiect foarte serios).

        1. @Vlad Cel Oribil
          Branza este un PENAL 🙂
          Asistentii sunt alesi dupa fizic?
          Esti prea pretentios 🙂 ce imi e confundam ce imi e confruntam 🙂 🙂 🙂
          Eu am avut parte si de profesori buni. Ionascu la contabilitate de pilda dar si unii lipsiti total de orice talent Anghelache Gabriela Victoria de la CNVM care poate este un bun profesionist dar nu are ce sa caute la catedra.

  11. De prosti n-avem probleme ca ies pe banda rulanta. Sunt de 28 de ani in invatamant si am vazut tot soiul de oameni. Daca vad dragii de guvernanti, stati linistiti e cum am planuit! avem forta de munca pentru a construi o tara de prosti numai buna de guvernat. Pacat ca noi suntem vinovati ca ati iesit din scoala! Trebuia sa stati sa va vedeti valoarea adevarata.

Lasă un comentariu