Sursa: Ziare.com
Intregul guvern al Frantei si-a depus, sambata seara, demisia, presedintele Nicholas Sarkozy anuntand ca o accepta si ca-si va asuma functia de prim ministru, pentru moment.
Potrivit Le Figaro, un comunicat al Palatului Elysee anunta ca in urmatoarele luni va avea loc remanierea completa a Guvernului. Procedura legislativa din Franta presupune ca demisia este prima etapa a remanierii guvernamentale.
„In conformitate cu articolul 8 al Constitutiei, Francois Fillon a prezentat presedintelui Republicii demisia guvernului”, se precizeaza in comunicatul oficial.
Inca din iunie, Nicholas Sarkozy a afirmat ca intentioneaza sa schimbe Guvernul, dupa adoptarea controversatei Legi a pensiilor. Actul normativ, care prevede marirea varstei de pensionare de la 60 la 62 de ani, a fost promulgat miercuri de catre presedinte.
Noua lege creste varsta legala de pensionare, fapt care a stranit nemultumiri si mii de francezi au iesit in strada sa protesteze, insa Sarkozy a sustinut tot timpul ca este reforma cea mai importanta din mandatul sau.
Sindicatele au organizat ample proteste de strada si greve care au perturbat transportul si au condus la inchiderea rafinariilor petroliere. Francezii au continuat sa protesteze chiar si dupa adoptarea proiectului in Parlament, cerandu-i lui Sarkozy sa nu promulge legea.
Cand isi va asuma si Basescu functia de prim-minstru?
As vrea sa stiu si parerea lor: ALM, Brankardierul, Maia, Olimpiu, Aliosa, KinR, Vania, Ioan Sorin, Natasa, Plano 10, Popa Teapa, Caius, Ana Usca, Cristian Lisandru, Elisa, Orfiv, Hai ca se poate!, Dragon, Supravieţuitor, Basarica, Onu, Bibliotecarul, Teo Negura, Cristian Dima
cum adica cand isi va asuma Base functia de prim ministru??? pai si-a asumat-o inca din decembrie 2008 cand cu ajutorul inclusiv al actualului presedinte PSD a refacut monstruosul FSN
si de atunci a ramas bine infipt dictand el cand si cum facem acord cu FMI, ce lege trebuie adoptata , ce ministrii trebuie remaniatia si putem da exemple cate vrem. si tot cu ajutorul PSD ramane bine merci prim ministru pt ca cel numit , carlan fara minte” in loc de organizarea unei opozitiii unite, defileaza pt imagine in fruntea sindicalistilor la motiunea de cenzura
@olimpiu65
Olmpiu, te rog frumos, nu imi jigni inteligenta.
Orice ar spune Crin adevarul este ca PNL-ul l-a facut prima oara presedinte pe Basescu ca el fara voi ramanea primarul Bucurestiului si tot PNL-ul l-a facut si a doua oara atunci cand in turul 2 doar 1/3 din votantii liberali au iesit la vot pentru prostanac. Aaa ca spune el ca PSD-ul este de vina…. este politician si isi face treaba bine… dar adevarul este altul.
CULMEA este ca unii liberali isxi doresc atat de mult sa fie la guvernare incat ar accepta o alianta cu PDL-ul.
Ar fi o mare greseala dupa parerea mea. Nici acum si nici peste 20 de ani astia din PDL nu ma trebuie bagati in nici un guvern. Trebuie bagati la racoare si sa li se confiste ce au furat.
daca PD-L reuseste sa intre in parlament cu-n scor de 15-20% , atunci va ramane la guvernare cel putin pana in 2014 dar poate si mai mult. vor face o intelegere cu Crin poate reface ADA, il vor sustine la prezidentiale in 2014 si cam asta va fi. electoratul liberal va fi scarbit la inceput dar apoi ideea de a-i vedea pe psdisti in opozitie ii va calma. nu-i nimic au vreme Banicioiu Negoita Mazare sa mai racoleze pitzipoance minore pt produs.
Liberalii au pus umarul sa ajunga presedinte Base, dar psdistii l-au tinut si inca il tin acolo ca pe sfintele moaste
cand veti recunoaste si voi odata ca PSD e varza si deruta si creste doar pe fondul saracirii si tembelizarii accentuate a populatiei?????
@olimpiu65
PSD-ul nu inseamna Banicioiu, Mazare si Negoita.
Daca pentru liberali este mai important sa ii vada pe pesedisti in opozitie decat sa scape de Basescu si leprele lui atunci vor suporta si ei, liberalii, „recunostinta” poporului. Spun asta fara nici o bucurie Olimpiu. La mine in familie tata este de dreapta si mama de stanga. eu as putea sa spun ca sunt un fel de centru.
Tata provine dintr-o familie de chiaburi care au ramas fara NIMIC dupa colectivizare. Bunica din partea mamei a facut colectivizarea. Eu am avut o firma si mi-as deschide si maine alta daca as avea cu ce si daca conditiile ar fi prielnice. EU NU SUNT IMPOTRIVA IDEILOR LIBERALE Olimpiu. Sigur ca dpdv al cotei de impozitare eu imi doresc cota diferentiata la salarii.
N-ar fi rau daca am modifica aceasta struto-camila intitulata,Constitutia Romaniei si ne-am inspira dupa cea mai functionala constitutie a lumii,cea a SUA.
Sunt convins ca daca maine s-ar face un referendum iar romanii ar fi intrebati:
1.doriti republica parlamentara?
2.doriti republica prezidentiala in care presedintele ales prin vot direct sa fie si seful executivului?
…majoritatea covarsitoare a populatiei ar opta pentru republica prezidentiala.
@sadicu
Eu sunt una care vrea republica parlamentara si un presedinte ca in Germania cu un rol decorativ.
Asta ca sa nu se mai intample ce s-a intamplat cu Basescu.
votez pt monarhia constitunionala forma de guvernamant care ne-a adus independenta Romaniei, creearea Romaniei Mari si o epoca de progres economic
@olimpiu65
Este dreptul tau Olimpiu.
Poate chiar ar trebui organizat un referendum ca sa ne lamurim o data.
asa ar trebui, atunci nu ar mai fi discutii, vox populi vox DEI
@olimpiu65
Asa ar fi corect. Cine se apuca sa tranga semnaturi? Iti spun eu NIMENI.
Olimpiu, din cate inteleg esti liberal. Ma insel?
Nu credeam ca in cercurile liberale, discursul lui Crin Antonescu privitor la monarhie trezeste o asa adeziune totala! 🙂
Priveam discutiile de aici. Forma schimba, oare, fondul problemei? Chestiunea privitoare la meritele monarhiei in trecutul patriei noastre cred ca este cat se poate de clara. Deci sunt de acord cu ceea ce spui. Singura remarca ar fi cea privitoare la progresul economic. Sa nu uitam de 1907, grevele din perioada 1929-1933, greva muncitorlor de la Grivita Rosie, unde armata a tras si au murit oameni, la gradul de alfabetizare al populatiei, s.a. Problema este, daca discutam despre monarhie – monarhia acum.
@Motanul Incaltat
Din discutiile pe care le-am avut cu diversi liberali am inteles ca nu toti sunt monarhisti.
olimpiu65 spus
noiembrie 14, 2010 la 1:15 pm
asa ar trebui, atunci nu ar mai fi discutii, vox populi vox DEI
Theodora spus
noiembrie 14, 2010 la 1:18 pm
@olimpiu65
Asa ar fi corect. Cine se apuca sa tranga semnaturi? Iti spun eu NIMENI.
Vai, Theodora, tu o socialista, o republicana, spui ca „asa ar fi corect” ? 😆
@Motanul Incaltat
Nu inteleg ce am spus rau.
Am spus ca poate este bine sa se organizeze referendum si sa vedem ce vrea poporul.
Eu zic ca majoritatea vor vota pentru REPUBLICA PARLAMENTARA.
Theodora, mai glumeam si eu 😀
@Motanul Incaltat
A… e ok… nu este nici o problema… imi era teama ca am scris eu vreo prostie 🙂
Am citit acesta sarja de comentarii de sus pana jos. Am impresia ca va scapa ceva… Faptul ca poporul asta e nitelus cam tampit. A fost tampit de unii, altii… De cine, n-ar mai conta, daca cei 20 de ani ai lui Brucan s-ar fi incheiat acum, numai ca a aparut Basescu, si de 6 ani, scarna asta de om n-a avut alta politica dacat tampirea natiei. Daca 4 ani liberalii – la guvernare – s-au putut opune acestei politici ajutati si de socialisti – din opozitie – de doi ani tampirea nu mai e doar politica prezidentiala ci politica de stat. Desi, atat liberalii cat si socialistii sunt acum de aceeasi parte a baricadei, observ ca puterea are mai mult spor la tampire, ea reusind acum sa tampeasca si la nivel inalt (ma refer la partidele din opozite, ca la „vox populii” nu mai am nici o pretentie).
http://oferta-kinr.blogspot.com/2010/11/o-intrebare-ce-nu-se-da-dusa.html
@KinR
Eu zic ca nu mai sunt chiar asa de multi tampiti.
Dă clic pentru a accesa 12898219887600538760_bucuresti–.pdf
poate ca il sti, eu il trimit totusi
Pai hai sa intrebam poporul ce vrea,Teodora..ca asa,individula,fiecare dorim altceva.
@sadicu
DOAR BASESCU POATE DIN CATE STIU EU SA ORGANIZEZE REFREDUM. DAR POATE STIU GRESIT
in 2002 sau 2003.(nu mai stiu exact),cred ca referendumul pentru modificarea constitutiei s-a facut ori la propunerea guvernului de atunci ori la propunerea parlamentului.
De asemenea,daca am retinut bine,chiar si cetatenii romaniei pot declansa un referendum daca se strang un anumit numar se semnaturi.
@sadicu
Da si cetatenii romaniei pot… dar cine sa stranga semnaturi? poate societatea civila…. care societate civila?
frumos blog … si articole bune o sa te citesc in continuare .. am si eu o poza pentru Basescu cu dedicatie http://patratzel.com/neseriosu/2-lei/
Constituţia franceză diferă de cea românească, preşedintele Franţei are ceva mai multe prerogative decât cel al României.
@Bibliotecaru
Stiu asta … ma gandeam ca sunt cativa ani buni de cand Basescu conduce de fapt guvernul Romaniei si ca ar fi bine cred eu daca si-ar si asuma asta 🙂 sigur ca ek nu poate sa faca asta.
Lupta sindicala prin mitinguri grandioase in strada si-a pierdut din importanta in prima jumatate a unei legislaturi… si in Romania si in Franta si in alte tari europene.
Guvernantii ingroasa din obraz. Intra in panica doar daca mitingurile preced alegerile generale.
Iata de ce capata o mare importanta modul cum votam si mai ales sa ne ducem la vot.
Cine nu se duce la vot 4 sau 5 ani sa sufere, nu sa carcoteasca.
@Plano10
Corect!
Dar nu sufera doar ei.
De ce nu o face Bashescu? De ce ar face-o? El e oricum primul ministru. Boculetzul e cuculetzul lui Bashescu si guvernul asta bashit face tot ce vrea cuculetzul lui Bashescu.
http://oferta-kinr.blogspot.com/2010/11/o-intrebare-ce-nu-se-da-dusa.html
@KinR
Ai dreptate. De ce ar face-o? Acum are pe cine sa dea vina … pana la urma o sa dea vina si pe Boc.
@KinR
Ma uit acum
@Olimpiu65
De obicei nu-mi place sa ma amestec in discutii, dar cite o data, anumite comentarii (precum cele ale tale) ma provoaca. Fiecare are dreptul la propriile idei, concepte, idealuri, ca deh de aceea am fost in strada in Decembrie ’89 (si eu chiar am fost acolo). Mai mult, cred cu toata puterea in ce a ce a spus Voltaire: „Nu sunt de acord cu ce spui dar as muri pentru dreptul tau de a o spune”.
Dar nu pot sa ma uit indiferenta la ceea ce a dat tonul Antonescu (si evident preluat si amplificat de toti ssustinatorii liberali), cum ca PSD-ul l-ar fi adus la putere pe Basescu. Nu este (imi pre rau, dar exact asa suna) cu mult diferi de ceea ce spune Anastase: votul pentru legea pensiei a fost furat deoarece opozitia a plecat din sala. Pai sa fim seriosi: nu PSD-ul l-a pus pe lista pe Basescu, si nu PSD-ul l-a votat in 2004. Voi cei din PNL (sausu sutinatorii) + societatea civila (si aici am multe indoieli). Dreptul vostru, nu va condamna nimeni (voi incercati sa-i condamnati pe altii doar va spalati un pic de raul facut), desi cunoscindu-i istorie mi-e foarte greu sa inteleg cum a putut avea cineva incredere in aceasta jivina (sicer imi place mai mult cuvintul folosit de politisti)! Cind ati inceput sa va treziti si sa realizati cu cine v-ati inhaitat a fost prea tirziu. Din nefericire o tara plateste raul pe care voi l-ati facut si nu PSD-ul. Am inteles ca nu v-a placut Nastase. De aici de la mine nu am vazut decit tot ce s-a realizat economic de guvernul lui, si nu cred ca fost rau. Probabil ca a fost arogant, probabil ca a fost corupt (desi nu vad inca nimic care sa depasesca niste termopane si piticuti decoratrivi adusi din China, aici unul costa $10 si nu-i cumpara nimeni). Dar de aici si sa alegi Un:
* incult
* un tip care uraste scoala (nu am sa uit cuvintarea lui la deschiderea anului scolar 2005 cu fraza memorabila: ce atita scoala, iuitati-va la mine unde am ajuns desi am chiulit tot timpul cind eram elev (ceva de genul asta)
* securist (si inca de calibru)
* mincinos
* ineficient (ce a facut la primaria capitalei sta marturie; am fost in iarna lui 2003 in Romania, si a fost o ninsoare abudenta pe 24 decembrie, boul a aparut la TV sa spuna ca nu el se ocupa cu dezapezitul ci ministerul transporturilor; si chiar l-am vazut pe Mitrea o zi si o noapte cu echipele la dezapezire)
* razbunator si ranchiunos (cum s-a razbunat pe Petre Roman cred ca ramane de antologie)
* betiv, si probabil afemeiat
Deci revenind. Mai bine aveti curajul si asumati-l, ca voi l-ati pus unde este.
Si sa vorbim despre Antonescu. Cred ca a calculat un pic gresit. A sperat ca daca CCR a decis ca asumarea raspunderii pe educatie lucrurile s-au transat si pina la primavara se poate distanta viguros de PSD si chiar lua startul in campania electorala. Iaca s-a inselat! Circul cu lege educatiei de abia incepe si din nefericire ca-i place sau nu are nevoie de PSD si Ponta, adica de cei pe care cu toata nonsalanta i-a facut luni (adica acum o saptamina) comunisti. Si mai face o gresala, se apuca sa vorbeasca de suspendarea presedintrelui fara sa se consulte cu colegii din opozitie (macar asa din politete!). Face aceeasi gresala pe care a facut-o la motiune cind publica in presa numele a 3 posibili primi ministri (again!) fara sa se consulte si cu cei de la PSD. Eu inteleg ca vrei sa te dai „fruntea” dar o faci cind ai si numarul necesar. Momentan insa nu ai, asa ca fi cel putin politicos.
Si sa vorbim si de guvernarea PSD_PDL. Da aici o mare eroare a lui Geoana! (si oricum PSD-ul a mincat din aceeasi oala cu PDL-ul 9 luni, PNL-ul parca 2 ani daca nu ma insel si nu ii aud ca li s-au sterpezit dintii) dar parca pe vremea aia Tariceanu era dispus sa guiverneze cu oricine cu conditia (unica de altfel)sa fie el prim ministru. Nu crezi ca aceasta atitudine a avut si ea partea de vina?
Deci eu nu zic ciocul mic, dar hai sa fim obiectivi, hai sa lasam partea cu „eu sint piua intii” si mai bine sa ne punem capetele la contributie sa vedem ce putem face, cum putem pune umarul sa indreptam situatia. Toate hirjonelile nu fac decit sa-i buicure pe PDl-isti + simpatizanti. O zi buna, si sper sa nu iei in nume de rau ceea ce am spus.
Am probleme uneori cu gramatica, deci daca unele lucruri nu au fost scrise corect cer scuze.
@mgabim
voi incercati sa-i condamnati pe altii doar va spalati un pic de raul facut)
wrong! nu regreta nimeni de la liberali ca in 2004 a fost inlaturat regimul AN
dupa atatia ani in care toti am sperat ca vom vedea o schimbare in modul de a face politica si de a reprezenta cetatenii, observam ca aproape nimic nu e schimbat , din pacate nici la PNL.
vreau nu sa ne amintim ce a fost in 2004 si dupa, ci mai ales ce s-a intamplat la ultima motiune de cenzura unde fff. multi cetateni au avut o speranta de care PSD si Ponta pur si simplu si-au batut joc… in umila mea opinie bineinteles
reactia liberalilor e fireasca, iar ce se intampla acum arata ce copilas …… e liderul PSD cand se opune din orgoliu unei propuneri liberale de suspendare a presedintelui oracaind placa basista: Crin e condus de moguli
in fond nu Patriarhul PSD a spus: ,,un carlan fara minte!” ????
@olimpiu65
Toti cei care au inteles ce greseala a fost alegerea lui basescu in functia de presedinte ar trebui sa regrete nealegerea lui Nastase.
Nu este vorba de orgoliu, Olimpiu, nu poti sa te joci cu suspendarea…. momentul trebuie ales cu MULTA ATENTIE.
PATRIARHUL NOSTRU ARE VOIE SA SPUNA ORICE. 🙂
Theo tu crezi ca e chiar asa naiv Crin sa nu realizeze ca PNL nu poate singur nici macar deschide procesul de suspendare??? a fost o mica capcana in care ,,Carlanul fara minte” a cazut rapid spre amuzamentul tuturor liberalilor. nu vezi ce calm sta AN si vb doar cand trebuie si ce trebuie??? Ponta e varza, locotenentii lui sunt subiectul tabloidelor. ma mir ca voi simpatizantii PSD inghititi pe nemestecate prostovaniile micului arogant
@olimpiu65
A fost o mica capcana?
Adica Romania acum de asta are nevoie?
Spre amuzamentul tuturor liberalilor?
Eu zic ca mai bine liberalii ar asculta ce spune Sulfina Barbu despre liderul lor si te asigur ca nu ar avea de ce sa se amuze.
Nu stiu despre ce prostaovanii vorbesti eu vad doar ca Antonescu ataca aiurea PSD-ul si asta chiar ca mi se pare o PROSTIE din partea liderlior PNL.
Ce a fost in 2004? O fi fost nu zic. Dar cind ma uit la ce se intimpla acum, si cind ii mai aud pe unii ca al da pe Nastase jos era esential… Si vorbele astea vind dinspre PNL + simpatizanti, imediat dupa ce „infiereaza” virtos regimul Basescu (de parca nu ei l-ar fi pus cap de lista)!
Ponta o fi tinar, naiv sau mai stiu eu cum, dar pina una alta cred ca face mai putine gafe decit Antonescu. Pina si azi, intii ii trage un „perdaf” lui Ponta ca dupa o ora spera sa se intilneasca cu el (si se mai si mira ca nu vine la intilnire). Eu zic ca ce uita Antonescu, ca acum PSD-ul este condus cu o mina ferma, nu ca pe vremea lui Geoana unde azi era alb si miine negru. Geoana a acceptat sa fie vioara a doua, ei uite ca Ponta nu agreaza aceasta idee. Si pina una alta, ca ne place sau nu, PSD-ul este cel mai mare partid. Si chestia ca Ponta & PSD nu a dorit sa pice guvernul la motiune eu zic ca e cam rasuflata. Parca Antonescu s-a imbratisat cu Blaga dupa anuntarea rezultatului la motiune, si nu Ponta! (vazut de mine la TV la B1 la emisiunea Evenimentele Zilei, deci nu citit sau auzit).
@mgabim
Nu am vazut imbratisarea lui Antonescu cu Blaga 😦
Până una-alta, Băsescu îşi asumă funcţia de dictator.
Oricum nu mai are nici un fel de importanta. Am citit si eu declaratiile de astazi (sau ieri) ale Sulfinei Barbu. PSD-ul are suficiente motive sa se ingrijoreze, mai ales ca la aceste declaratii se adauga retorica din ultimele zile a lui Antonescu. Si tot el a sarit in sus cind mai serios mai ironic i s-a atras atentia ca totusi a venit momentul sa fie rupta pisica in doua, sau mai bine zis ori, ori.
Sa speram ca deciziile ce se vor lua, vor fi cele intelepte. Vroiam sa te intreb ce parere ai tu despre Atanasiu? Nu crezi ca ar face un presedinte bun (asta in lumina faptului ca Ponta a declarat ca nu va candida la presedentie si-si mentine declaratia). Mie personal imi place foarte mult de el.
@mgabim
De ce sa ne ingijoreze?
A da… partea liberala din mine se ingrijoareaza…. orice participare a PNL-ului la guvernare va duce la un dezastru inevitabil pentru liberali.
Pentru PSD ar fi bine….. ar ajunge la 70-80 % in preferintele electoratului.
Imi pace foarte mult domnul profesor Atansiu Alexandru de la PSD. Este o placere sa il asculti. Cred ca ar fi un presedinte EXCELENT.
La dansul te referi, nu?
Da la el! Chiar vorbeam mai daunazi cu sotul meu ca ar fi exact ce ii trebuie Romaniei in calitate de presedinte: prezenta deosebita, cultura (cu toptanul) si o cunoastere profunda a legilor. Si nu stiu ce ma face sa cred dar ar fi sprijinit chiar si de cei din afara PSD-ului. Dar mai este drum lung pina acolo si ar trebui sa se intimple multe altele in prealabil.
L-am asculatat pe Antonescu si la Dana Grecu si Gabi Firea + pe Fenechiu. Se p-are ca au relizat ca vor nu vor trebuie sa mai lase aroganta la o parte.
@mgabim
Si mie imi place domnul profesor Atanasiu. L-as vota cu tot dragul la presedintie.
Sper sa fi inteles ca atacurile alea sunt absurde.