De ce l-am iubit si il iubesc pe Octavian Paler

L-am iubit si il iubesc pe maestrul Octavian Paler pentru curajul cu care a spus adevaruri pe care unii dintre romani nici macar nu indrazneau sa le gandeasca.

Multumesc Octavian Paler!

Octavian Paler, prozator, eseist, jurnalist, editorialist si comentator al fenomenelor politice și culturale romanesti s-a nascut in 2 iulie 1926  in satul Lisa judetul Fagaras si a decedat la 7 mai 2007 in Bucuresti.

Citate:

  • Cei cu adeavat curajosi vorbesc putin despre curaj.
  • Sunt consternat că s-au găsit atâtea canalii care s-au repezit să facă averi nemărginite și să facă demagogie pe tema democrației la noi; sunt consternat că poporul român a îndurat și a consfințit asta.
  • Mai mult decât de Dumnezeu, mă tem de absența lui Dumnezeu.
  • Eu îmi iubesc țara, dar din iubirea mea face parte și disperarea mea de a vedea ce trăim și cum trăim.
  • După părerea mea, disperarea este de fapt, în adâncul ei, o altă formă de speranță.
  • Eu îmi dau seama că lucrurile nu se vor îndrepta în cursul vieții mele.
  • Am trăit în comunism – nu mi-a plăcut. Trăiesc în capitalism, dacă ăsta e capitalismul care e la noi acuma și nu îmi place.  Scor: 1–1 și din păcate viața mea se va sfârși pe această nulă.
  • Eu recunosc. Nu mai cred în nimic sau aproape în nimic. Mai cred într-o Românie personală – a mea – care nu știu dacă a existat vreodată și nu știu dacă va exista cândva, în viitor.
  • Pentru mine România este o vasalitate, adică m-am născut român și n-am cum să ies din acest destin. Cu alte cuvinte o să-mi iubesc țara chiar dacă va fi condusă de canalii și lepădături și escroci. Nu mă interesează! Dar îmi păstrez unicul drept care mi-a rămas după iluzii, după dezamăgiri, după revoltă – ultimul meu refugiu e disprețul.
  • Ceilalţi lupi m-ar sfâşia, dacă ar şti că urletul meu e, în realitate, un plâns.

__________________________________________________________________________________________________________

Merita citit:

Stie cineva unde este Monica Columbeanu? Irinel Columbeanu cere demisia directorul general de la Protectia Copilului

Ultimul Mitropolit – 23 – Vania

Fata Moşului – Caius

Cheia – Ilarie

O nouă etapă a crizei, FOAMETEA – Bibliotecarul

Barbatul – Luna patrata

Spune-mi, Fafnir… – Per aspera ad astra

Poveste de vis (33) – Teo

Citate Octavian Paler – Supravietuitor

STEAUA, 25 DE ANI DE LA CUPA CAMPIONILOR EUROPENI – Roxana Iordache

Un ziar britanic a realizat un top cu… Razvan

Şi la găzduirea de producţii de filme am devenit ieftini – Popa Teapa

Boc sa-si ceara scuze poporului roman pentru masura de a creste pensiile la 80% dintre rezervisti? – Plano 10

Au înnebunit salcâmii – Mirela Pete

TOPUL PROSTIEI – mbubuku

Vizitatorii revin in forta – Alexandra

Pe 8 Mai, o cantitate insemnata de materiale foarte radioactive va fi eliberata in mediul ambiant ! – George Valah

Catrenul unui nou început – Gabi Rotaru

Ţãran sportiv – Brad Dan

Jos opozitia! – Augustin

31 de gânduri despre „De ce l-am iubit si il iubesc pe Octavian Paler

  1. Pingback: Proba « Ilarie
  2. ‘Eu îmi dau seama că lucrurile nu se vor îndrepta în cursul vieții mele.’Cred ca nici in timpul vietii noastre, din pacate. 😦
    Ne lipseste cum se intampla sa ne lipseasca toti dupa ce nu mai sunt.

  3. Pingback: Oscilaţii | Caius
  4. Și eu l-am iubit pe Octavian Paler, îi respect memoria și îi apreciez opera.
    Blogul meu este prefațat de un citat din MARELE ARDELEAN DIN ZONA SIBIULUI.
    Dumnezeu să-l odihnească!

  5. Cred că toţi românii ar trebui să citească ” Apărarea lui Galilei”, să-şi facă mea culpa aşa cum a făcut-o Octavian Paler încă din 1978 ! La el a fost neputinţă, de înţeles în acele vremuri, la noi este laşitate şi comoditate.

Lasă un comentariu